ΠΗΓΗ : " ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris @gmail.com "
Ένα σχόλιο για τον Δήμαρχο Στυλίδος που....ενοχλήθηκε για το τροπάριο που είπε ο Ιερεύς "....νίκας τοις Βασιλεύσι,κατά βαρβάρων δωρούμενος.....κλπ"
Δυστυχώς αυτά συμβαίνουν ,κατ επανάληψιν,από ...άρχοντες που φιλοδοξούν να σώσουν τον τόπο μας και αγνοούν στοιχειώδη περί την Εκκλησίας.
Η καλύτερη αντίδρασή του θα ήταν να σιωπάσει,αλλά τον ενδιέφερε να ακουσθεί το τι κάνει,νομίζοντας ότι έτσι εξυπηρετείται το δικό του σχέδιο....
Δείτε παρακάτω τι σχολίασε κάποιος στην Εκκλησιαστική των ειδήσεων εφημερίδα Η ΡΟΜΦΕΑ.Για τους θέλοντες να ανημερωθούν πληρέστερα ας ανοίξουν τον σύνδεσμο.
ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ,
Δυστυχώς αυτά συμβαίνουν ,κατ επανάληψιν,από ...άρχοντες που φιλοδοξούν να σώσουν τον τόπο μας και αγνοούν στοιχειώδη περί την Εκκλησίας.
Η καλύτερη αντίδρασή του θα ήταν να σιωπάσει,αλλά τον ενδιέφερε να ακουσθεί το τι κάνει,νομίζοντας ότι έτσι εξυπηρετείται το δικό του σχέδιο....
Δείτε παρακάτω τι σχολίασε κάποιος στην Εκκλησιαστική των ειδήσεων εφημερίδα Η ΡΟΜΦΕΑ.Για τους θέλοντες να ανημερωθούν πληρέστερα ας ανοίξουν τον σύνδεσμο.
ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ,
Ὁ κ. Γκλέτσος ἀπεδείχθη δυστυχῶς ἀγενής (γιὰ νὰ μὴν ποῦμε ἀσεβής), ἄνθρωπος ποὺ διψᾷ γιὰ δημοσιότητα καὶ ἐπιπλέον ἡμιμαθής.
Πρῶτον, τὸ τροπάριο συνετέθη ὅταν ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι (δηλαδὴ οἱ μὴ αἱρετικοί) χριστιανοὶ τοῦ κόσμου ἀνῆκαν στὴν οἰκουμενικὴ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία. Τὸκράτος αὐτὸ ἦταν κάτι περισσότερο ἀπὸ πολιτικὴ δομή/ἐξουσία, ἦταν οὐσιαστικὰ ἡ πᾶσα ἐπὶ τῆς γῆς ἐκκλησία, ἕνα μοναδικὸ καὶ ἀνεπανάληπτο φαινόμενο τόσο στὴν κοσμικὴ ὅσο καὶ στὴν ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία. Μὲ αὐτὸ τὸ τροπάριο ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ ἱκέτευε τὸν Κύριο νὰ δίδῃ νῖκες στοὺς πιστοὺς καὶ δικαίους βασιλεῖς/αὐτοκράτορες καὶ νὰ προστατεύῃ γενικῶς τὴν ὀρθόδοξη πολιτεία. Οὔτε κάτι τὸ ρατσιστικὸ ὑπάρχει οὔτε κάτι τὸ ἐθνικιστικό. Ἄλλωστε, ἅπαντες σχεδὸν οἱ πόλεμοι τοὺς ὁποίους διεξήγαγε ἡ χριστιανικὴ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία ἦταν ἀμυντικοί, ἐναντίον λαῶν φιλοπολέμων, βαρβάρων καὶ σκληρῶν. Ἐπέδειξε δὲ θαυμαστὴἀνοχὴ καὶ ὑψηλὴ στρατηγική, ἀφοῦ οὐδέποτε προσπάθησε νὰ ἐξοντώσῃ κάποιον ἐξ αὐτῶν, ἀλλὰ μᾶλλον μεριμνοῦσε γιὰ τὸν ἐκχριστιανισμό τους, ποὺ - γιὰ τὰμέτρα τῆς ἐποχῆς - ἦταν αὐτὸ ποὺ τοὺς εἰσῆγε κιόλας στὴν πολιτισμένη ἀνθρωπότητα καὶ ἐξασφάλιζε κατὰ τὸ ἀνθρωπίνως δυνατὸν τὴν ἐπὶ γῆς καὶ κατ'ἄνθρωπον εἰρήνην.
Δεύτερον, ἡ λέξη βασιλεὺς δὲν δηλοῖ ἀπαραιτήτως τὸν κληρονομικῷ δικαίῳ ἀνώτατο ἄρχοντα, ἀλλὰ κάθε ἡγέτη. Ἄλλωστε, οὔτε οἱ Ρωμαῖοι αὐτοκράτορες κυβερνοῦσαν κληρονομικῷ δικαίῳ, κάτι ποὺ ἐντέχως ἀποσιωπᾶται καὶ ἀπὸ τὴν κρατικὴ ἐκπαίδευση. Κάθε ἀρχηγὸς κράτους, λοιπόν, ἀλλὰ καὶ κάθε ἄρχοντας μπορεῖ νὰ θεωρηθῇ καὶ νὰ ὀνομασθῇ στὸ πλαίσιο ἑνὸς ὕμνου βασιλεύς, ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος ὁ κ. Γκλέτσος, μιᾶς καὶ εἶναι δήμαρχος. Οὐσιαστικά, δηλαδή, ὁ ἱερεὺςἐδέετο (καὶ) ὑπὲρ αὐτοῦ τοῦ ἰδίου, τὴν ὥρα κατὰ τὴν ὁποία ἐκεῖνος ὑποδυόταν τὸν ἐνοχλημένο. Ὤ τῆς ἀγνοίας καὶ τῆς ἡμιμαθείας!
Πρέπει ἐπίσης νὰ τονισθῇ πώς, ἀκόμη κι ἂν κανεὶς δὲν ἀποδέχηται αὐτὴ τὴ συλλογιστική, εἶναι τουλάχιστον ἀπαράδεκτο νὰ ἀπαιτῇ νὰ ἀλλάξουν ὕμνοι καὶ εὐχὲς αἰώνων, γιὰ λόγους προσαρμογῆς στὴν προσωρινὴ πολιτικὴ πραγματικότητα. Ἡ ἐκκλησία ὑπάρχει καὶ θὰ συνεχίσῃ νὰ ὑπάρχῃ μέσα σὲ κάθε εἴδους ἐξουσίες ἢἀκόμη καὶ ἐν ἐλλείψει πολιτικῆς ἐξουσίας (ὅπως ἔγινε στὴ δυτικὴ ρωμαϊκὴ αὐτοκρατορία μετὰ τὴν πτώση της).
Τέλος, ὅσοι ἀπὸ τοὺς πιστοὺς ἀντέδρασαν λέγοντας πὼς τάχα ἡ λέξη βασιλεῦσι ἀναφέρεται στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἂς φροντίσουν νὰ ἐνημερωθοῦν καλύτερα καὶ ἂς προσέχουν περισσότερο τὴν ὥρα τῆς ἑκάστοτε ἀκολουθίας. Τὸ τροπάριο μιλᾷ ξεκάθαρα γιὰ βασιλεῦσι (στὸν πληθυντικό), ὄχι γιὰ βασιλεία, καθὼς καὶ γιὰπόλεμο ἐναντίον βαρβάρων. Δὲν νομίζω ὅτι ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ (δηλαδὴ ἡ ἄκτιστος ἐνέργειά Του) κάνει ποτὲ πόλεμο ἐναντίον ἀνθρώπων.
Ανάγνωση ολόκληρου του σχολίου...
o •
o Απάντηση
o •
o Κοινοποίηση ›
§ Twitter
[Κομμένο μήνυμα] Προβολή ολόκληρου του μηνύματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου