ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Οι ασθένειες της Κουρίας κατά τον Πάπα*


Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015
Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr - 01.38


 Kouria


*Μετάφραση κατ’ πιλογή πό τό γγλικό κείμενο τς Παπικς μιλίας πό τόν Πανοσιολογιώτατο ρχιμανδρίτη π. ναστάσιο Τασόπουλο, Πρωτοσύγκελλο τς ερς Μητροπόλεως Καισαριανς, Βύρωνος καί μηττο.
Ο ποσημειώσεις πίσης νήκουν στόν μεταφραστή.


 Πάπας Φραγκσκος τήν Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014 μίλησε στά μέλη τς Κουρίας, δηλαδή τν Συνοδικν πιτροπν καί πηρεσιν πού δρεύουν στό Βατικανό, καταρτίζουν καί φαρμόζουν λα τά ποιμαντικά, διοικητικά, εραποστολικά, διαχειριστικά Προγράμματα τς Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας παγκοσμίως γιά νά τούς προετοιμάσει γιά τήν ορτή τν Χριστουγέννων, πισημαίνοντας τίς σθένειες πού παρουσιάζει τό πανίσχυρο ατό κκλησιαστικό Σμα καί ργανο τς Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας.

1 σθένεια νά νομίζουμε τι εμαστε «θάνατοι», «πρόσβλητοι»  πολύτως «παραίτητοι», διαφορώντας γιά τήν νάγκη τακτικς ξέτασης… ατοκριτικς… Εναι  σθένεια τοφρονος πλουσίου το εαγγελίου, πού πίστευε τι θά ζοσε γιά πάντα (Λκ. 12 :13-21) καθώς πίσης  σθένεια κείνων πού μετατρέπονται σέ «Κυρίους» καί φεντικά καί θεωρον τούς αυτούς τουςνωτέρους τν λλων κι χι στήν διακονία τν λλων. Εναι συχνά συνέπεια τς παθολογίας τς ξουσίας, πό να σύνδρομο νωτερότητας, πό ναρκισσισμό…
2λλη σθένεια εναι τό «σύνδρομο τς Μάρθας»,  σταμάτητη πασχόληση «μαρθισμός» βρίσκεται σ’ κείνους πού βυθίζονται στήν δουλειά κι ναπόφευκτα διαφορον γιά τήν «γαθήν μερίδα» χωρίς νά κάθονται «παρά τούς πόδας το ησο» (πρβλ. Λκ. 10: 38-42) …καί δηγε σέ γχος καί ταραχή.
3 σθένεια τς διανοητικς καί πνευματικς «σκλήρυνσης» . Βρίσκεται σ’ κείνους πού χουν μιά καρδιά πό πέτρα, «ο σκληροτράχηλοι καί περίτμητοι τ καρδί» (Πρ. 7: 51), ο ποοι στό πέρασμα το χρόνου χασαν τήν σωτερική τους γαλήνη, γρήγορση καί τόλμη καί κρύβονται κάτω πό στοίβα χαρτιν μεταμορφωνόμενοι σέ διεκπεραιωτές γγράφων κι χι σέ νθρώπους το Θεο.
4 σθένεια το διάκοπου σχεδιασμο καί πηρεσιακς λειτουργικότητας (παλληλισμο). ταν  πόστολος σχεδιάζει καθετί μέχρι τήν τελευταία λεπτομέρεια καί πιστεύει τι τά πράγματα θά πραγματοποιηθον μέ πέροχο σχεδιασμό, γίνεται νας πολογιστικός κτιβιστής  νας γραφειοκράτης μάνατζερ. Τά πράγματα χρειάζονται νά προετοιμασθον καλά, λλά χωρίς νά πέφτουμε στό πειρασμό τς προσπάθειας νά περιχαρακώνουμε  νά καθοδηγομε τήν λευθερία το γίου Πνεύματος, τό ποο εναι πάντοτε πιό σημαντικό καί πιό εέλικτο πό κάθε νθρώπινο σχεδιασμό (πρβλ. ω. 3: 8).
5 σθένεια τς φτωχς, νεπαρκος συνεργασίας. Κάθε φορά πού τά μέλη τς Κουρίας χάνουν τήν κοινωνία μεταξύ τους, τό σμα χάνει τήν ρμονική λειτουργικότητά του καί τήν σορροπία του· γίνεται τότε μία ρχήστρα πού παράγει θόρυβο: τά μέλη της δέν ργάζονται μαζί καί χάνουν τό πνεμα τς δελφοσύνης καί τς μαδικς ργασίας.
6.  σθένεια το «πνευματικο λτσχάϊμερ». Συνίσταται στήν πώλεια τς μνήμης τς προσωπικς μας «στορίας τς σωτηρίας», τς στορίας το παρελθόντος μας μέ τόν Κύριο καί τς «γάπης μας τς πρώτης» (ποκ. 2: 4) …Τή βλέπουμε σ’ κείνους πού πώλεσαν τή μνήμη τς συνάντησής τους μέ τόν Κύριο· σ’ κείνους πού βλέπουν πιά τό νόημα τς ζως τους στούς ρους το «δευτερονομίου»· σ’ κείνους πού εναι λοκληρωτικά παγιδευμένοι στή στιγμή το παρόντος, στά πάθη τους, τίς διοτροπίες καί τίς μμονές τους· σ’ κείνους πού χτίζουν τείχη καί ρουτίνες γύρω τους κι τσι γίνονται λο καί περισσότερο δολοι τν εδώλων πού σμίλευσαν μέ τά δια τους τά χέρια.
7 σθένεια το νταγωνισμο καί τς ματαιοδοξίαςταν ο μφανίσεις, τό χρμα τν ρούχων μας, ο τίτλοι τιμς μας (τά φφίκια) γίνουν προτεραιότητα στή ζωή, ξεχνμε τά λόγια το ποστόλου Παύλου : «μηδέν κατά ριθείαν  κενοδοξίαν, λλά τ ταπεινοφροσύν λλήλους γούμενοι περέχοντας αυτν. Μή τά αυτν καστος σκοπετε, λλά καί τά τέρων καστος» (Φιλιπ. 2: 3-4). Εναι σθένεια πού μς δηγε νά εμαστε νδρες καί γυνακες τς πάτης καί νά ζομε ναν ψεύτικο «μυστικισμό» κι ναν ψεύτικο «συχασμό».  πόστολος Παλος ρίζει τέτοιους νθρώπους ς «τούςχθρούς το σταυρο το Χριστο» πειδή « δόξα ν τ ασχύν ατν, ο τά πίγεια φρονοντες» (Φιλιπ. 3 :19).
8.  σθένεια τς παρξιακς σχιζοφρένειας. Εναι  σθένεια κείνων πού ζον διπλή ζωή, καρπός τς ποκρισίας, τς τυπικς μετριότητας καί τς προοδευτικά αξανόμενης πνευματικς κενότητας, πού δέν μπορον νά γεμίσουν τά διδακτορικά διπλώματα καί ο καδημαϊκοί τίτλοι. Εναι  σθένεια  ποία συχνά χτυπάει κείνους πού γκαταλείπουν τήν ποιμαντική διακονία καί περιορίζουν τούςαυτούς τους σέ γραφειοκρατίες, χάνοντας τσι τήν παφή μέ τόν πραγματικό κόσμο. Δημιουργον τόν δικό τους παράλληλο κόσμο, που θέτουν στήν κρη , τι μέ αστηρότητα διδάσκουν τούς λλους καί ζον μιά κρυφή καί συχνά κλυτη ζωή. Γι’ ατή τήν πολύ σοβαρή σθένεια  μεταστροφή εναι περισσότερο πείγουσα καί πραγματικά ναγκαία (πρβλ. Λκ. 15: 11-32).
9 σθένεια το κουτσομπολιο, τς μεμψιμοιρίας καί τς πισώπλατης φλυαρίας… Εναι μιά βαριά σθένεια  ποία ρχίζει πλά, σως κάποτε σέ μιά μικρή συζήτηση, καί καταλαμβάνει να πρόσωπο μετατρέποντάς το σέ «σπερμολόγο» (πως  Σατανς) καί σέ πολλές περιπτώσεις ψυχρό αματοβαμμένο δολοφόνο το καλο νόματος συναδέλφων… Εναι  σθένεια δειλν νθρώπων πού στερονται το θάρρους να μιλήσουν πευθείας, λλά ντίθετα μιλον πίσω πό τήν πλάτη τν λλων… δελφοί, ς εμαστε φύλακες τν αυτν μας ναντίον τς τρομοκρατίας τοκουτσομπολιο, τν διαβολν.
10.  σθένεια τς εδωλοποίησης (θεοποίησης) τν νωτέρων σθένεια κείνων πού κολακεύουν τούς νωτέρους τους μέ τήν λπίδα νά κεδρίσουν τήν ενοιά τους. Εναι θύματα το καριερισμοκαί τς καιροσκοπίας· τιμον πρόσωπα καί χι τό Θεό (πρβλ. Μτ. 23 :8-12). πηρετον σκεπτόμενοι μόνο τί θά ποκομίσουν κι χι τί πρέπει νά προσφέρουν.
11.  σθένεια τς διαφορίας γιά τούς λλους… Σκέπτονται μόνο τούς αυτούς τους καί χάνουν τήν ελικρίνεια καί τήν ζεστασιά τν νθρωπίνων σχέσεων … ταν μαθαίνουμε κάτι καί τό κρατμε γιά τούς αυτούς μας παρά νά τό μοιρασθομε μ’ να χρήσιμο τρόπο μέ τούς λλους. ταν πό ζήλεια  δόλο χαιρόμαστε νά βλέπουμε τούς λλους νά πέφτουν πό νά τούς βοηθμε νά σηκωθον καί νά τούς νθαρρύνουμε.
12 σθένεια το θλιμμένου προσώπου. Πρόκειται γιά σκυθρωπούς καί βλοσυρούς νθρώπους, ο ποοι νομίζουν τι τό νά εσαι σοβαρός σημαίνει νά βάλεις να πρόσωπο μελαγχολίας καί αστηρότητας, καί νά μεταχειρίζεσαι τούς λλους –κυρίως τούς κατωτέρους σου- μέ αστηρότητα, σκληρότητα καί λαζονεία. Στήν πραγματικότητα, τό θέατρο τς αστηρότητας καί το γονου πεσσιμισμο εναι συνήθως συμπτώματα φόβου καί νασφάλειας …Μιά καρδιά γεμάτη πό Θεό εναι ετυχισμένη καί κτινοβολε μιά μεταδοτική χαρά… ς μή χάσουμε λοιπόν ατό τό χαρούμενο,στεο καί κάποτε ατοσαρκαστικό πνεμα, πού κάνει τούς νθρώπους καλοσυνάτους κόμα καί σέ δύσκολες καταστάσεις. Πόσο φέλιμη εναι μία καλή δόση χιομορ !
13 σθένεια το ποθησαυρισμοταν νας πόστολος προσπαθε νά γεμίσει να παρξιακό κενό στήν καρδιά του συσσωρεύοντας λικά γαθά, χι πό νάγκη λλά μόνο μέ σκοπό νά ασθανθεσφαλής. Εναι γεγονός τι δέν μπορομε νά φέρουμε λικά γαθά μαζί μας, φο «τά σάβανα δέν χουν τσέπες» καί λοι ο πίγειοι θησαυροί -κόμα κι ν εναι δρα- δέν μπορον ποτέ νά γεμίσουν τό κενό· ντίθετα τό κάνουν μόνο βαθύτερο καί πιό παιτητικό. Στούς νθρώπους ατς τς σθένειας.  Κύριος παναλαμβάνει : «λγεις τι πλοσις εμι κα πεπλοτηκα κα οδενς χρεαν χω, κα οκ οδας τι σ ε  ταλαπωρος κα  λεεινς κα πτωχς κα τυφλς κα γυμνς…ζλευε ον κα μετανησον» (ποκ. 3: 17-19).  συσσώρευση γαθν μόνο πιβαρύνει καί μείλικτα πιβραδύνει τό ταξίδι!
14.  σθένεια τν κλειστν μάδων… Ατή  σθένεια πίσης ξεκιν μέ καλές προθέσεις, λλά μέ τό πέρασμα το χρόνου ποδουλώνει τά μέλη της καί γίνεται καρκίνος πού πειλε τήν ρμονία τοΣώματος καί προκαλε πελώριο κακό- σκάνδαλα – εδικά σέ πιό δύναμους δελφούς καί δελφές μας. Ατοκαταστροφή, «φιλικά πυρά» πό τούς συστρατιτες μας… Εναι τό κακό πού κτυπάει πό μέσα…Καί πως  Χριστός λέει : «πσα βασιλεία φ’ αυτήν διαμερισθεσα, ρημοται» (Λουκ. 11: 17).
15. Τελευταία  σθένεια το πίγειου φέλους, τς ατοεπίδειξηςταν  πόστολος μετατρέπει τή διακονία του σέ σχύ καί τήν σχύ σέ μπόρευμα γιά νά κερδίσει γκόσμια φέλη  περισσότερη δύναμη. Εναι  σθένεια κείνων πού πληστα προσπαθον νά αξήσουν τήν ξουσία τους καί γι’ ατό εναι τοιμοι νά συκοφαντήσουν, νά δυσφημίσουν καί νά κθέσουν τούς λλους κόμα καί στίςφημερίδες καί τά περιοδικά… Ατή  σθένεια προκαλε μεγάλη βλάβη στό Σμα πειδή δηγε τούς νθρώπους νά δικαιώσουν τήν χρήση κάθε μέσου στε νά πετύχουν τούς σκοπούς τους, συχνά στόνομα τς δικαιοσύνης καί τς διαφάνειας!
δελφοί, ατές ο σθένειες κι ατοί ο πειρασμοί εναι φυσικά κίνδυνος γιά κάθε χριαστιανό, γιά κάθε Κουρία, κοινότητα, συνάθροιση, νορία καί κκλησιαστική κίνηση· καί μπορον νά χτυπήσουν σέτομικό καί συλλογικό πίπεδο. Χρειάζεται νά κάνουμε σαφές τι μόνο τό γιο Πνεμα εναι ατό πού μπορε νά θεραπεύσει λες ατές τίς δυναμίες μας. Ατό εναι  ψυχή το Μυστικο Σώματος τοΧριστο.
________________

Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris@gmail.com  "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου