ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Αυτοί είναι Επίσκοποι. Ομιλία μακαριστού Μητρ. Φλωρίνης κυρός Αυγουστίνος.


ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ <smountzouris@gmail.com>21 Απριλίου 2015 - 3:47 μ.μ.
Προς: ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ <smountzouris@gmail.com>
Υπήρξαν και τέτοιοι γενναίοι Επίσκοποι.
Σήμερα;
ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

Η ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΒΑΒΥΛΑ

AYTOI EINAI EΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ!!!
  •  τ βιβλίο λευθέρα κα ζσα κκλησία, το Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αγουστίνου Καντιώτου, θναι 1955, σσ. 174)
Κάντε δεξιό κλικ εδώ, για να κάνετε λήψη των εικόνων. Για να συμβάλει στην προστασία του απορρήτου σας, το Outlook απέτρεψε την αυτόματη λήψη αυτής της εικόνας από το Internet.
αγιος Βαβυλας.
Παραδείγματα ψυχικο ρωισμο, πο μπορε κανες ν βρ φυλλομετρώντας κα μελετώντας τς σελίδες τς κκλησιαστικς στορίας, δίως τν πρώτων αώνων το Χριστιανισμο [ενε πολλά].
π τ πλθος τν σχετικν παραδειγμάτων θ᾿ ναφέρουμε να, τ ποο θ ενε γνωστο στος περισσότερους.

* * *

Τν τρίτο μ.Χ. αἰῶνα πίσκοπος τς ντιοχείας, τς μεγάλης κείνης πόλεως τς Συρίας στν ποία ο κόλουθοι το Ναζωραίου νομάστηκαν γι πρώτη φορ «Χριστιανοί», ταν  Βαβύλας. π τν μερν του ς πισκόπου συνέβη νακτακτο γεγονός, τ ποο μνημονεύει  ερς Χρυσόστομος σ γκωμιαστικ μιλία του γι τν ερομάρτυρα ατόν. νας βασιλις –το ποίου τ νομα δν ναφέρει  Χρυσόστομος, κατ δ τν συγγραφέα Μιχαλ Γαλαν  βασιλις ατςταν  Ρωμαος ατοκράτορας Νουμεριανός (283-284 μ.Χ.), ν κατ᾿ λλους ταν μλλον  ραβας Φίλιππος, φίλος τν Χριστιανν (244-249 μ.Χ.)–,  βασιλις ατς πέγραψε σύμφωνο ερήνης μ τ βασιλι τν Περσν, κα γι ν τν δεσμεύσ στν τήρησι τς συμφωνίας ζήτησε κα πρε ς μηρο τ γυι το Πέρσου μονάρχου· λλ τν μηρο ατόν, χωρς καμμιά φορμή, παραβαίνοντας κάθε θεο κα νθρώπινο νόμο, τν κατέσφαξε πάνθρωπα! Μεγάλο σκάνδαλο. Κα νδιέπραξε τέτοιο γκλημα, εχε τν ναίδεια  βασιλις ατός, σταθμεύοντας στν ντιόχεια, μ μεγάλη πομπ κα πίδειξι, ν πά στν ερ να που λειτουργοσε  σεβάσμιος πίσκοπος. λλ  Βαβύλας στάθηκε στν θύρα το ναο κα μπαρρησία λεγξε τ βασιλι γι τ πρωτοφανς γκλημα κα μπόδισε τν εσοδό του στ ναό. γκωμιάζοντας τ Βαβύλα γι τν πέροχη στάσι του  ωάννης  Χρυσόστομος λέει τ ξς Κάντε δεξιό κλικ εδώ, για να κάνετε λήψη των εικόνων. Για να συμβάλει στην προστασία του απορρήτου σας, το Outlook απέτρεψε την αυτόματη λήψη αυτής της εικόνας από το Internet.
ξιομνημόνευτα πο συνιστον ριστο πόδειγμα τέτοιων φοριστικν ποφάσεων τς κκλησίας (βλ. κα Κων. Ράλλη, Ποινικν Δίκαιον τς ρθοδόξου νατολικς κκλησίας, θναι 1907, σ. 154).
«Ατς λοιπν  Βαβύλας τότε, φο  χάρις το γίου Πνεύματος το μπιστεύθηκε τν δ στν ντιόχεια κκλησία το Χριστο, δν θ λεγα μν τι περέβη τν προφήτη λία κα τν μιμητή του ωάννη τν βαπτιστή, μήπως κα  λόγος μου ενε πολ σεβής, πάντως τος φτασε τόσο,στε ν μ στερήσ στ λάχιστο π τ λεύθερο φρόνημα τν γενναίων κείνων νδρν. Γιατ χι να τετράρχη λίγων πόλεων (πως ταν  ρδης πο λεγξε  βαπτιστής) οτε τ βασιλι νς θνους (πως ταν  χαβ πο λεγξε  λίας), λλ κενον πο κατεχε τ μεγαλύτερο μέρος λης τς οκουμένης, ατν κριβς τ φονι, κα πο διοικοσε πολλ θνη κα πολλς πόλεις κα πειρα στρατεύματα, κα πο π κάθε πλευρ ταν φοβερός, κα π τ μέγεθος το ξιώματος κα π τ θράσος το χαρακτήρα, σ νά ταν κανένας τιποτένιος δολος κα τελείωςνυπολόγιστος, τσι τν πέταξε ξω π τν κκλησία, μ τόση ταραξία κα φοβία, μ ση νας τσοπνος θ ποχώριζε π τ κοπάδι κάποιο πρόβατο γεμτο ψώρα κι ρρωστημένο, μποδίζοντας τσι τν σθένεια το ρρώστου ν μεταδοθ στ πόλοιπα. Κι ατ τ κανε βεβαιώνονταςμπράκτως τ λόγο το Σωτρος, τι δολος ενε μόνο ατς πο κάνει τν μαρτία (βλ. ω. 8,34), στω κι ν χ πάνω στ κεφάλι του μύρια στέμματα, στω κι ν φαίνεται πς ξουσιάζει λους τος νθρώπους πο ενε πάνω στ γ· ν ατς πο νιώθει τι γι κανένα κακ δν τνλέγχει  συνείδησί του, κι ν συγκαταλέγεται στν τάξι τν πηκόων, βασιλεύει περισσότερο π λους τος βασιλιδες»(*).

* * *

κοτε γλσσα θαρραλέου πισκόπου; Μεγαλειότατοι κατ τν χριστιανικ θικ ενε ατο πο στέκουν στ ψος τς ποστολς τους ς Χριστιανο μέσα στν κόσμο, στω κα ν κατ κόσμον ενε ο κατώτεροι π λους. Ατο ενε τ λάτι κα τ φς το κόσμου (βλ. Ματθ. 5,13-14). Ατοχουν τν σωτερικ μεγαλοπρέπεια, τν κτινοβολία, τ φθαρτο στέμμα τς γιότητος, γεμονεύουν κα βασιλεύουν στος αυτούς των. ν ατο πο βρίσκονται κάτω π τ φοβερ κυριαρχία φρικτν λαττωμάτων κα παθν, στω κα ν ενε πλούσιοι, στω κα ν ενε στρατηγοί, στω κα ν ενε βασιλες, στω κα ν ενε πιστήμονες κα σοφοί, ενε ντροπιασμένοι δολοι τς μαρτίας. Μεγαλειότης ενε μία,  ρετή· θλιότης ενε μία,  κακία.
 Βαβύλας, γι τν λεγχο πο ξήσκησε χι μόνο γι τ δολοφονία λλ κα γι λλες κδηλώσεις τν εδωλολατρν, τν συνέλαβαν, τν δεσαν μ λυσίδες, τν συραν, τν διαπόμπευσαν δι μέσου τν δρόμων κα πλατειν, τν ρριξαν στς φυλακές, κι φο τέλος τν βγαλαν π κετν κτέλεσαν. Δν κάμφθηκε. Δν λιγοψύχησε. Δν γκατέλειψε, δν πρόδωσε τ θέσι στν ποία τν βαλε  Βασιλεύς του,  Χριστός, λλ σν πιστς στρατιώτης γωνίστηκε πρ τς ληθείας «ως το θανάτου» (Σ. Σειρ. 4,28) κα ντιστάθηκε κατ τς μαρτίας μαχόμενος «μέχρις αματος» (βρ. 12,4). ναδείχθηκε ρωας, ριστοχος στ πνευματικ τς κκλησίας (ορτάζεται στς 4 Σεπτεμβρίου).  σκόνη,  στάχτη το σώματός του, τ ερ λείψανο μαζ μ τς σιδερένιες λυσίδες το μαρτυρίου ταν πολύτιμο κειμήλιο κα θησαυρς τς κκλησίας τν ντιοχέων, πως διασζόταν π τν μερν το ερο Χρυσοστόμου, προτρέποντας τος προεσττες τν κκλησιν· Κρατστε τν κκλησία λεύθερη κα δούλωτη, «μ γίνεσθε δολοι νθρώπων» (Α΄ Κορ. 7,23).

* * *

λλο παράδειγμα θαρραλέας στάσεως ποιμένος πέναντι σ γκληματοντες βασιλες κα ατοκράτορες ναφέρεται πάντοτε τ παράδειγμα το πισκόπου Μεδιολάνων γίου μβροσίου,  ποος τ 390 μ.Χ. μπόδισε τν ατοκράτορα Θεοδόσιο ν μπ στ μητροπολιτικ ναό, γιατ ταννοχος γι μείλικτη νθρωποσφαγ 7.000 κατοίκων τς πόλεως Θεσσαλονίκης. –Μόνο, το επε μπροστ σ λους, μόνο μετάνοια παρατεταμένη μπορε ν ξαλείψ να τόσο μεγάλο μάρτημα κα ν ξιλεώσ τν ργ το Θεο πο δημιούργησε κ ξουσιάζει τ πάντα.  Θεοδόσιοςπάκουσε, πέκυψε στν φορισμ π τν κκλησία, κι ταν πέστρεψε στ νάκτορα πέβαλε τν αυτό του στ πιτίμιο τς κκλησίας, π τ ποο μόλις μετ π χτ μνες λύθηκε κα γινε πάλι δεκτς στν κοινωνία τς κκλησίας κατ τν ορτ τν Χριστουγέννων, φοπροηγουμένως μολόγησε δημοσίως μέσα στν ερ να τν μαρτία κα πέφτοντας μπρούμυτα κα κφωνώντας κενο τ λόγο το Δαυδ «κολλήθη τ δάφει  ψυχή μου· ζσόν με κατ τν λόγον σου»· κόλλησα, δηλαδή, στ δαφος τς γς, ταπεινώθηκα πολύ, κάνε με ν ζήσω κατ τοςρισμούς σου (Ψαλμ. 118,25) παρακάλεσε ν το δοθ συγγνώμη.
***
Τέτοιους πισκόπους χει νάγκη περισσότερο π κάθε λλη φορ  κκλησία. λλ γι ν μφανισθον στν ρίζοντα τέτοιοι πίσκοποι, ενε νάγκη ν πανέλθουμε στ σύστημα τς κλογς τς ρχαίας κκλησίας, κατ τ ποο  λαός,  εσεβς λαός, ξέλεγε τος ποιμένες τουφ᾿ σον  εσεβς λας μένει μακρι π τν κλογή,  δ κλογ τν προεστώτων τς κκλησίας διενεργεται μ τν τρόπο πο διενεργεται σήμερα, πως γνωρίζουν πάντες «ο παροικοντες ν ερουσαλήμ» (πρβλ. Λουκ. 24,18)…, Βαβύλεςπίσκοποι μν περιμένετε ν᾿ νατείλουν στ στερέωμα τς κκλησίας. Ο Βαβύλες, ποθέτω, δν διορίζονται μ πολιτικ διατάγματα κα προκειμένου ν ναλάβουν καθήκον­τα δν ρκίζονται νώπιον πιγείων ρχόν­των. Μι κκλησία δούλη, πως ποδεικνύουν τ γεγονότα, πο κολακεύει κα κολακεύεται, πο δίνει κα παίρνει κίβδηλα παράσημα ματαίας δόξης, πο ναπαύεται μακαρίως πάνω σ μαλακ νάκλιντρα κα χρυσοστόλιστους θρόνους, ποιά, παρακαλ, νικηφόρο μάχη μπορε ν δώσ κατ το συγχρόνου κόσμου,  ποος νασταυρώνει τν Θεάνθρωπο σ τοτο τν αἰῶνα τν φώτων κα πιστημν;
(†) πσκοπος Αγουστνος
―――――――――――――――――
  • (*) «Οτος τοίνυν τότε το Χριστο τν κκλησίαν τν νθάδε π τς το Πνεύματος χάριτος γχειρισθείς, τν λίαν κα τν τούτου ζηλωτν ωάννην τι παρήλασε μν οκ ν εποιμι, μ κα λίαν φορτικν τ λεγόμενον φθασε δ οτως, ς μηδ τ τυχν πολειφθναι τς λευθερίας τν γενναίων κείνωννδρν. Ο γρ τετράρχην πόλεων λίγων, οδ νς θνους βασιλέα, λλ τν τ πλεστον μέρος τς οκουμένης πάσης κατέχοντα, ατν δ τοτον τν νδροφόνον, κα πολλ μν θνη, πολλς δ πόλεις κα στρατιν πειρον κεκτημένον, κα πάντοθεν ντα φοβερν πό τε το μεγέθους τς ρχς, πό τε τς τν τρόπων θρασύτητος, ς νδράποδον ετελς κα οδενς ξιον λόγου, οτω τς κκλησίας ξέβαλε, μετ τοσαύτης ταραξίας κα φοβίας, μεθ᾿ σης ν ποιμν πρόβατον ψώρας μπεπλησμένον κα νενοσηκς τς ποίμνης πείρξειε, κωλύων ες τ λοιπ διαβναι τν νόσον το κάμνοντος. Κα ταταπραττεν, ργ τν το Σωτρος λόγον βεβαιν, τι μόνος δολός στιν  τν μαρτίαν ποιν (βλ. ω. 8,34), κν μυρίους π κεφαλς χ στεφάνους, κν πάντων δοκ τν π γς νθρώπων κρατεν·  δ οδν αυτ συνειδς πονηρόν, κν ν τ τν πηκόων καταλέγηται τάξει, πάντων στ βασιλέων βασιλικώτερος» (.Π. Migne 50,541).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου