ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Πρωτ. Άγγελος Αγγελακόπουλος. Ποιο πρέπει να είναι το έργο της μελλούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου προς όφελος της Ορθόξου Εκκλησίας



Πρωτ. Άγγελος Αγγελακόπουλος. Ποιο πρέπει να είναι το έργο της μελλούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου προς όφελος της Ορθόξου Εκκλησίας
ΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΕΛΛΟΥΣΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ  ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ν Πειραιε 20-10-2015 
πρωτοπρεσβ. π. γγελος γγελακπουλος φημ. . Ν. γας Παρασκευς Νας Καλλιπλεως Πειραις
πειδ δη στίς 16 κτωβρίου .λοκληρώθηκαν ο ργασίες τς Ε’ Πανορθοδόξου Προσυνοδικς Διασκέψεως στό ρθόδοξο Κέντρο το Οκουμενικο Πατριαρχείου στό Σαμπεζύ τς Γενεύης[1], καί πονται α)  σύγκληση τς Εδικς Διορθοδόξου πιτροπς,  ποία θά προετοιμάσει τό Μήνυμα, τό ποο θάκπέμψει  γία καί Μεγάλη Σύνοδος στόν κόσμο, καί θά καταρτίσει σχέδιο Κανονισμο λειτουργίας τς Συνόδου, καί β)  σύγκληση νέας Συνάξεως τν Προκαθημένων τν ρθοδόξων κκλησιν[2], εναι νγκη νά πογραμμισθε τ ψος τς ποστολς, στ ποο καλεται ν ρθε  μλλουσα γία καί Μεγάλη Σνοδος.

Μα Σνοδος, γιά νά διεκδικήσει γκυρότητα καί αθεντία, πρς διακρβωση τς ρθοδξου πίστεως τν μελν της, εναι νγκη ν φαρμσει τν πρταση, τν ποί­α πβαλε  γιος Μρκος  Εγενικς στν ρχ τς ψευδοσυνδου τς Φλωρεντί­ας,  ποα συνεκλθη μ ξισεις οκουμενικτητος. πσκοπος ­φέσου ζτησε ν ναγνωσθον o ροι τν Οκουμενικν Συνδων, γι ν ποδειχθε τι ντως  σνοδος συμφωνε ν παντ μ τ π τν ερν Συνδων θεσπισθντα «Πρτον ναγνωσθτωσαν o ροι τν γων κενων Πατρων, ε μ νν  καιρς κωλει, να δεξωμεν αυτος συμφωνοντας κα πομένους κενοις, ο τ τξει μνον, λλά κα τος φρονμασιν˙ οτω γρ  σται κα  σνοδος ατ τας προηγουμναις κεναις κλουθος, τ τε πρτ κα δευτρ κα τας ξης»[3] γιος Μρ­κος  Εγενικς, μ βση τς Οκουμενικς Συνδους, ζητοσε ν λεχθε  πστη χι μνο τν Λατνων,λλά κα τν Λατινοφρνων πισκπων, τν προγόνων τν σημερινν οκουμενιστν.  λεγχος τς πστεως τν παποφλων οκουμενιστν Πατριαρχν, ρχιεπισκόπων καί πισκόπων στ μλλουσα γα κα Μεγάλη Σνοδο πρπει ν γνει μνο μ τήν νγνωση κα τήν νεπιφλακτη μολογα καποδοχ τν ρων καί τν ερν Καννων τν ννέα γων κα Οκουμενικν Συνδων κα τν Καννων τν Τοπικν κενων Συνδων κα τν Πατρων, ο ποοι προσλαβαν οκουμενικ κρος. Κατ τν γιο Μρκο τόν Εγενικ, τ μλη μις ρθοδξου Συνδου πρπει ν πονται ν πσι τος Πατρσι κα νοκοδομον τούς λγους τους «σπερ π θεμελίῳ τος κενων λγοις»[4]
Εναι τση  σγχυση, πο χει δημιουργηθε στόν ρθόδοξο λαό πό τίς νωτικές θεωρίες τν οκουμενιστν πισκπων, στε βρί­σκονται κμη καί κληρικο καί θεολγοι, o ποοι παυσαν ν θεωρον ς πλανεμνη κα αρετικ τν παπικ παρασυναγωγή, μιλον δ μλ­λον περ κποιων σμαντων διαφορν, οποίες δν δικαιολογον τν παρταση το Σχσματος τν κκλησιν. Τέτοια παραδείγματα εναι  μέγας οκουμενιστής Οκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαος,  ποος σέ λες τίς μιλίες του καί δίως στήν πρόσφατη μιλία του πρός τήν Σύναξη τν εραρχν το Οκουμενικο Θρόνου[5] ποκαλε καίναγνωρίζει προκάλυπτα τήν αρετική παπική παρασυναγωγή ς σότιμη, σάξια καί σώζουσα δελφή κκλησία, καί  οκουμενιστς Σεβ. Μητρ. Γέρων Περγμου                                  κ. ωννης Ζηζιολας (πρόεδρος κ πλευρς ρθοδόξων τς Μικτς πιτροπς Θεολογικο Διαλόγου ρθοδόξων καί Παπικν, καθώς καί τν προσφάτων Πανορθοδόξων Προσυνοδικν Διακέψεων στο Σαμπεζύ τς Γενεύης),  ποος στήν εσήγησή του πρός τήν Σύναξη τς εραρχίας το Οκουμενικο Θρόνου περί τς πορείας το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου τς ρθοδόξου κκλησίας μετά τν Παπικν, δήλωσε τι «ες τά πλαίσια τςκστρατείας ταύτης κατά το συγκεκριμένου Διαλόγου ναπτύσσονται καί περίεργοι καί καινοφανες θεολογικαί πόψεις, ς ... τι  Ρωμαιοκαθολική κκλησία δέν πρέπει νά καλται «κκλησία»[6].
 μλλουσα γα κα Μεγάλη Σνοδος εναι νγκη ν νακαλσει στν τξη τούς πισκπους κενους, ο ποοι, ν νματι το Οκουμενισμο, υοθετον νωτικ μθοδο, πο ντιτίθεται στν διδασκαλα τν κορυφαων Διδασκλων καί προ­μάχων τς ρθοδοξας,  ποα καταγγλλει πτς ποχς το ερο Φωτου καί ντεθεν τίς αρσεις τς παπικς παρασυναγωγς.  γα κα Μεγλη Σνοδος, κολουθώντας τν γραμμ το Μεγλου Φωτου, το γου Γρηγορου το Παλαμ, το γου Μρκου το Εγενικο, το γου Γενναδου το Σχολαρου, τν ν Κωνσταντινουπλει Συνδων το18ου καί 19ου αἰῶνος κα λων σων σχολθηκαν μ τν ρθδοξη θερηση τς λατινικς «θεολογας», θ πρπει ν νακρνει κθε μα π τίς πλάνες το Παπισμο κα ν διακρυξει μέ παρρησα κα κάθε σαφνεια τν ρθόδο­ξη διδασκαλα, πό τήν ποα παρεξκλινε  Παπισμς.
 Β' Βατικαν ψευδοσνοδος δν δστασε ν διακηρξει τι παραμνει πιστ σ λες τίς λατινικές περ τν πστη, τν λατρεα κα τν διοκηση και­νοτομίες τς σχολαστικς «θεολογας» κα τν παπικν ν γνει συνδων.  ππας Παλος ΣΤ', πιστς στν παρδοση τς παπικς «κκλησίας» του, εχε ταχθεναντον κάθε μεταρρυθμσεως κα λλαγς κα ναντίον κάθε νσεως,  ποα θ προϋπθετε τν «σμκρυνσιν  λττωσιν τς ληθεας»στω κα ν, ν νματι τς ληθεας, διδσκονται π τήν λατινική «θεολογα» ο γνωστές πλνες το Παπισμο[7]  γα κα Μεγά­λη Σνοδος, δνοντας πντηση στν Β' Βατικαν ψευδοσνοδο, θ πρπει ν ντιτξει στίς πλνες το Παπισμο τν διδασκαλα τς γας Γραφς κα τς ερς Παραδσεως, πού διαφυλάχθηκε π τς γιες κα Οκουμενικές Συνδους κα τούς θεοφρους Πατρες, κα ν διακηρύξει  τι δν εναι διατεθειμνη, χριν μις ψευδος κα φημέρου συγ­κολλήσεως τν αρσεων κα τν θρησκειν μ τήν ρθδοξη κκλησία, ν φαρεσει  ν πρσθεσει ἰώτα ν στν «παξ παραδοθεσαν τος γοις πστιν»[8].
 μλλουσα γα κα Μεγλη Σνοδος, πιστ στ «Συνοδικ τς ρθοδοξας» τς Ζ' γας καί Οκουμενικς Συνδου, πρπει νά μφανίσει τν π τούς γίους ποστλους καί τούς γους Πατρες παραδοθεσα πστη σ λη τν πληρτητ της κα καθαρτητα, διακηρττοντας μ τό στμα τν συνοδικν πισκπων «Ατη  πστις τν ποστλων, ατη  πστις τν Πατρων, ατη  πστις τν ρθοδξων, ατη  πστις τν Οκουμνην στριξε». Τ «Συνοδικ τς ρθοδοξας» ποδεικνει περίτρανα τι κάθε Σνοδος πρέπει νά βρσκεται σέ πόλυτη συμφωνα μέ λες τίς προγενέστερεςγιες καί Οκουμενικές Συνδους. Ο νεωτερζοντες οκουμενιστές πικαλονται πρ τν παραδκτων νεωτερισμν τους τ φλέγον­τα προβλματα τς ποχς το τμου. μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σνοδος θά πρπει ν ναδειχθε μετακνητος κα φωτεινς δεκτης τν ρων τς ρθοδξου πστεως. μακαριστός λόγιος μοναχς π. Θεκλητος Διονυσιτης, μιλντας περ το «Συνοδικο τς ρθοδοξας» τς Ζ' γίας καί  Οκουμενικς Συνδου, γράφει : «Ἐάν σμερον συνρχετο μία Οκουμενικ Σνοδος, δύναταί τις ν φαντασθ τι θ πεφανετο διαφρως π’τι  βδμη; Ἐάν να, διατ π τν πρτην Οκουμενικν μχρι τν βδμην κα μχρι τς Τοπικς, α ποαι φθνουν ως τν 19ον αἰῶνα, δν σημειθησαν παρεκκλσεις; Κα τέρα πορα ες πντησιν τν νεωτερικν. Ἐάν ο καιρο πρέ­πει ν προσδιορζουν τ πνεμα τς κκλησας, διατ o τελευταοι πρς μς Πατρες νμειναν ες τν διδασκαλαν τν πρτων αἰώνων; Κα χι μνον νμειναν, λλά κα ντλησαν. χι κατ τρπον δουλικν, μιμητικν, λλά κατ σωτερικν κοινωναν, κ ταττητος βίου, π «νον Χριστο». Κα ατο δν εναι λγοι κα σημοι. Πλθη σων κα μολογητν, πο νπνεαν Χριστν, πλθη γίων διδασκλων, π τν γιον Γρηγριον τν Παλαμν μχρι ωσφ το Βρυεννου κα το ­γίου Μρκου φσου, το Πατριρχου Γενναδου, Εγενου Βουλγρεως, γου Μακαρου Κορνθου, θανασου το Παρου, γου Νικδημου το γιορετου κα μχρις σχάτων, ως το γίου Νεκταρου Πενταπλεως. Τί σημανει, λοιπν,  μμονή ες τν διδασκαλαν τςκκλησας,  ντης μεταξ τν γίων Πατρων,  καταμχητος ατ Consensus Patrum (συμφωνία τν Πατέρων); Τί λλο π τ τι ατ τ γιον Πνεμα κατευθνει τν ρθόδοξον κκλησίαν μχρι τν μερν μας; Βεβαως,  κκλησα δύ­ναται ν λλσσει τρπους δρσεως, μεθδους, ν χρησιμοποι κποιαν συγκατβασιν. Ν προσαρμζεται, χωρς ν νατρπ. Ν οκονομ, χωρς ν καταργ…  οκονομα εναι γνωστ π τος ποστολικος χρνους, τε  πστολος Παλος «γνετο τ πντα τος πσιν», ες θέ­ματα ντελς τυπικ. πδειξις τοτου, τι  διος κστομζει βαρτατον νθεμα ες πντα, στις θ«εηγγελζετο παρ’  εηγγελσθη» ατός στω καί ν συνέβαινε τό δύνατον, στε  εαγγελιζόμενος νά εναι «γγελος ξ ορανο»[9].
 μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σύνοδος δέν θά πρέπει γιά κανένα λόγο νά μπέσει στόν μεγάλο πειρασμό το πνεύματος το Οκουμενισμολλά νά παραμείνει πιστή στήν οκουμενική ποστολή τς ρθοδόξου κκλησίας, γιά τήν ποία γράφει  καθηγητής ωάννης Καλογήρου : «οκουμενικότης προσδιορίζεται κατά τήν ρθόδοξον παλήθευσιν ατς κ το λου πνευματικο δυναμισμο, τόν ποον ν αυτ  ρθοδοξία μπερικλείει ς  διάπτωτος καί σωτερικς διάσπαστος ν τ χρονικότητι, οτω δέ ν τ στορίπιβεβαίωσις το καταλύτου το ξ ποκαλύψεως περιεχομένου τς πίστεως καί τς κφάνσεως τς ζως ατς ταύτης τς ρχεγόνου Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας»[10].  μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σύνοδος θά μμείνει στήν ρθόδοξη οκουμενική ποστολή, χι άν μεταδώσει τόν φθοροποιό ό καί τήν πιδημία τς μεταπατερικς, νεοπατερικς καί συναφειακς αρέσεως τοΦαναρίου καί τς «Θεολογικς καδημίας Σπουδν» τς Μητροπόλεως Δημητριάδος[11]λλά άν ναμεταδώσει στόν σύγχρονο κόσμο νόθευτη τήν διδασκαλία τν οκουμενικν Πατέρων, ο ποοι, κατά τόν γιο Κύριλλο λεξανδρείαςναδείχθηκαν «ο τς εσεβείας διδάσκαλοι, ο στλοι καί ροφοι τς πίστεως, ο πύργοι ο σάλευτοι, ο λιμένες ο γαληνοφόροι, ο πιστοί καί φρόνιμοι οκονόμοι, ο σοφοί ρχιτέκτονες, ο τόν αθέριον πλον καί σάγγελον βίον πί γς διάγοντες, ο τν Προφητν σύσκηνοι καί τν ποστόλων σύνθρονοι καί τν γίων κκλησιν προστάται… ο τά μελίρρυτα πηγάζοντες νάματα, ο τς τοΘεο φρονήσεως πνευματικοί ρήτορες, ο τήν τετραπέρατον οκουμένην τ καμάτ δοιπορί βαδίσαντες»[12].
 Δύση, λόγ τν καινοτομιν της, χασε τήν πατροπαράδοτη κληρονομιά τς ρθοδόξου πίστεως.  μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σύνοδος καλεται νά διασαλπίσει στόν παραπαίοντα δυτικό κόσμο τό αώνιο μήνυμα τς ρθοδόξου πίστεως,  ποία ποτελε τόν μοναδικό καί ναφαίρετο πλοτο τνρθοδόξων : «μν τοτ’στί τό εναι μν  πίστις μν,  πατροπαράδοτος κληρονομία˙ ατη πλοτος μν, ατη δόξα, ατη γένος, ατη στέφανος, ατη καύχημα»[13] μακαριστός προηγούμενος τς ερς Μονς σίου Γρηγορίου γίου ρους πανοσιολογιώτατος ρχιμανδρίτης                    π. Γεώργιος Γρηγοριάτης-Καψάνηςναφερόμενος στό καθκον τς προβολς τς ρθοδοξίας κ μέρους τν ρθοδόξων πρός τούς πλανεμένους Χριστιανούς τς Δύσεως, γράφει : « μμονή μν τν ρθοδόξων ες τήν ρθόδοξον πίστιν εναι καθκον γάπης καί πρός τήν Θείαν λήθειαν, ν κατέχει παραχάρακτον ρθόδοξος κκλησία, λλά καί πρός τούς ν τ παραχαραγμέν πίστει παραμένοντας δελφούς. άν πράγματι τούς γαπμεν, πρέπει νά τούς επωμεν τήν λήθειαν, σον καί ν τοτο εναι δύσκολον δι’μφοτέρας τάς πλευράς. Ες τόν συγκρητισμόν καί τήν σχετικοποίησιν τς ληθείας εναι νάγκη νά κηρύξωμεν καίντιτάξωμεν τό πόλυτον τς ποκαλυφθείσης ληθείας καί τήν κρίβειαν το ρθοδόξου δόγματος. Βεβαίως,  κκοσμικευμένος νθρωπος δέν νδιαφέρεται διά τό δόγμα  τήν πίστιν. λλ’ν μέσ ατο το διαφόρου κόσμου,  προφητική φωνή τς κκλησίας, στω καί ς φωνή βοντος ν τ ρήμ, πρέπει νά μαρτυρήσ τ ληθεί. Καί  λήθεια εναι, τι τό ψιστον γαθόν δέν εναι μία δθεν νωσις τύπου «συνυπάρξεως», λλ’ νωσις ν τ ληθεί»[14]. Σύμφωνα μέ τόν π. Γεώργιο Καψάνη, «ες τόν ντιδρντα «κατά τν θεσμν» νέον τς Δύσεως προσφέρομεν οσιαστικήν πηρεσίαν, ταν το κηρύξωμεν τήν ρθοδοξίαν, τήν ποίαν  κουρασμένη πό τά στερα σχήματα το δυτικο Χριστιανισμο ψυχή του γνοε ρθοδοξία καί χι  «πανθρησκεία το μέλλοντος» εναι  πολύτιμος μαργαρίτης.  ρθοδοξία διά τήν Δύσιν εναι νας νέος κόσμος, τρωτος πό τάς πί το δυτικο χριστιανισμο - ρωμαϊκο μοίως καί προτεσταντικο - πιδράσεις το παπικο Συγκεντρωτισμο, το Σχολαστικισμο το Μεσαίωνος, τς ναγεννήσεως, τς Μεταρρυθμίσεως καί ντιμεταρρυθμίσεως»[15].
 μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σύνοδος δέν πρέπει νά θέσει νώπιόν της ς σκοπό τήν νωση τν αρέσεων καί τν θρησκειν μέ τήν ρθόδοξη κκλησία πό τήν μορφή συνυπάρξεως  πανθρησκείας,  ποία σχεδιάζεται πό τούς παπόφιλους οκουμενιστές, λλά τήν ληθ νωση,  ποία προϋποθέτει τήν πόλυτη μμονή τν ρθοδόξων στήν ρθόδοξη πίστη, τήν ντονη προβολή τς ρθοδόξου πίστεως μεταξύ τν τεροδόξων καί τήν πιστροφή τς αρετικς παπικς παρασυναγωγς στήν πίστη, τήν λατρεία καί τήν διοίκηση τς ρθοδόξου κκλησίας,  ποία «δέν νήκει ες τήν Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία», πως κκλησιολογικά σφαλμένως χει σχυρισθε  Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος[16] ( ποος, μαζί μέ τόν Σεβ. Μητρ. Δημητριάδος κ. γνάτιο, κπροσωπε τήν κκλησία τς λλάδος στίς πρόσφατες Πανορθόδοξες Προσυνοδικές Διασκέψεις στό Σαμπεζύ τς Γενεύης), λλά ταυτίζεται μέ τήν Μία, γία, Καθολική καί ποστολική κκλησία.
 μλλουσα γα κα Μεγλη Σνοδος σφαλς δν πρπει ν γνοσει τήν πρόσφατη δλωση το ησουΐτη καί αρεσιάρχη ππα Φραγκσκου, πο κανε στς 17 κτωβρου 2015 μ φορμ τόν ορτασμ τς 50ης πετεου τς Συνδου τν πισκπων, που παρουσασε τό ραμ του γι τήν κκλησα. «συνοδικτητα, ς συστατικ δισταση τς κκλησας, μς δνει τό πι κατλληλο ρμηνευτικ πλασιο γι τήν κατανηση τς διας τς εραρχικς λειτουργας», σημεωσε  ποντφικας κα συμπλρωσε : «Μι κκλησα συνοδικ εναι μι κκλησα τς κρασης», ν δν μεινε κε, παρατηρντας : «Πρκειται γι μιμοιβαα κραση, στν ποα  καθνας χει κτι ν μθει :  πιστς, τό Σμα τν πισκπων, [κα πσκοπος τς Ρμης, κθε νας κογοντας τούς λλους κα λοι κογοντας τό γιο Πνεμα, τό «Πνεμα της ληθεας» ». Ββαια ό νδιαφρον λου ατο το ναγκαλισμο τς συνοδικτητας προκπτει, ταν μιλα φτασε στν «διδοχο το Πτρου». «Σ λα ατ ρλος το διαδχου το Πτρου εναι θεμελιδης», ναφρει.  ποντφικας πιχερησε ν ξηγσει τι  Σνοδος πντα νεργε πντα cum Petro et sub Petro - μ τόν Πτρο κα κτω π τόν Πτρο - γεγονς πο δν συνιστ περιορισμ τςλευθερας, λλ μι γγηση τς ντητας[17] δλωση ατ το ποντφηκα, πο κμηδενζει γι μι κμη φορ τό Συνοδικ πολτευμα τς κκλησας, πρέπει ν φυπνσει πιτέλους τούς φιλοπαπικος οκουμενιστς το Φαναρου, ο ποοι ν χορ μνον τόν ππα Φραγκσκο κα τόν θεωρον ς ργανο τοΘεο στ θμα τς νσεως τς ρθοδξου κκλησας μετά τς αρσεως το Παπισμο. Ποι λλη παπικ δλωση ναμνουν ο θεραπετως φελες ψευδενωτικο οκουμενιστς, γι ν πεισθον τι τό Βατικαν ς νωση ννοε μνο τήν δουλικ ποταγ τν ρθοδξων κκλησιν στν πλυτη ξουσα το δθεν «λαθτου πισκπου τς Ρμης»;
 παραπάνω δήλωση το πάπα Φραγκίσκου ποτελε καί μιά πάντηση στόν ωλο καί μετέωρο σχυρισμό το οκουμενιστο Σεβ. Μητρ. Γέροντος Περγάμου κ. ωάννου τι  «ες τήν προσπάθειαν κατασυκοφαντήσεως το Διαλόγου καλλιεργεται σκοπίμως, διαιτέρως ες πλος πιστούς, μοναχούς κ.λ.π.  φόβος τι διά το διαλόγου πιχειρεται  καθυπόταξις τς ρθοδοξίας ες τόν Πάπαν, ς άν  λήθεια νά κινδύνευεν πό τόν διάλογον. Καί τατα νευ προσκομίσεως οασδήποτε ποδείξεως τι ο διεξάγοντες τόν διάλογον ρθόδοξοι πεμακρύνθησαν κατά τι κ τς πίστεως τς κκλησίας των»[18].
Πάντως  μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σύνοδος φείλει νά δώσει ποστομωτική πάντηση στήν παραπάνω δήλωση το πάπα Φραγκίσκου.
Κύριος σκοπός τς μελλούσης γίας και Μεγάλης Συνόδου δέν πρέπει νά είναι  ψευδής νωση τν αρέσεων καί τν θρησκειν μέ τήν ρθόδοξη κκλησία, λλά  διακήρυξη τς ρθοδξου πστεως, περ τς ποας διατυπθηκαν π συγχρόνους ρθοδξους κκλησιαστικούς γέτεςπαρδεκτες θεωρες, πού σκανδαλζουν τίς συνειδσεις τν πι­στών κα κλονζουν τος στρικτους. Κατ τν μεγάλο οκουμενιστή Οκουμενικό Πατριρχη κυρό θηναγρα«πατμεθα κα μαρτνομεν, ἐάν νομζωμεν, τι  ρθδοξος πστις κατλθεν ξ ορανο κα τι τ λλα δγματα εναι νξια»[19].λλά κα κατ τν οκουμενιστή ρχιεπσκοπο μερικς κυρό Ἰάκωβο« κκλησα δν χει νγκην ν καταφύγ ες τν δογματικν, δι ν ερσκ ­παντήσεις ες τ ρωτματα, οτε ες τος ερος καννας, δι ν λύῃ τ προβλματα»[20].
 μέλουσα γία καί Μεγλη Σνοδος, αρομνη στ ψος τς ποστολς της, δν πρέπει ν διστσει ν λγξει κόμη κα Πατριάρχες κα ρχιεπισκπους κα πισκπους κα ν καλσει λους τος ποι­μένες τς κκλησας ν γκαταλεψουν τ κηργματα το Οκουμενι­σμο, τ ποα προκαλον πλεστα σα ρωτηματικ σέ μυριδες πιστν κα τενουν στν κατργηση τν ρων, τ ποα χωρζουν τν ρ­θόδοξη κκλησία π τήν παπική αρεση.
Ο οκουμενιστές νοχλονται πό τά Δόγματα κα τούς ερούς Καννες. Γι’ατό καί φεραν τήν μετακανονική αρεση.  μέλλουσα γία και Μεγάλη Σνοδος πρέ­πει νά ποδειχθε γρυπνος φρουρς κα τν Δογμτων κα τν ερν Καννων.  παπικ αρεση, φο κκοσμικεύθηκε πλρως,πηρνθηκε τος περισσοτέρους ερούς Καννες κα ποδχθηκε τ ντλματα κα τίς δι­δασκαλίας τν παπν. σχτως, νεωτερζοντες πσκοποι, ερες κα θεολγοι, πό τούς ρθοδξους, βλλουν κατ τν ερν Καννων καί ζητον λλοτε τν κατργηση κα λλοτε τν προσαρμογερν Κα­νόνων.
πως εναι γνωστό,  μεταπατερικ κα οκουμενιστικ «καδημα Θεολογικν Σπουδν» τς Μητροπόλεως Δημητριάδος, πο ποτελε ργαστρι κα προωθημνο ργανο το παμπροτεσταντικο λεγομνου Π.Σ.Ε., πειθομένη στν δηγα το μεγάλου οκουμενιστο Οκουμενικο Πατριρχου κ. Βαρθολομαου, ποος κπροσωπθηκε π τόν οκουμενιστή Σεβ. Μητρ. Γέροντα Περγμου κ. ωννη Ζηζιολα, περ ναθεωρσεως κα κσυγχρονισμο διαφρων θεμτων σμφωνα μ τήν οκουμενιστικ νοοτροπα[21], διοργνωσε διεθνς συνεδρου π τς 8 ως τς 11 Μαου 2014 μ θμα : «Καννες τς κκλησας κασγχρονες προκλσεις»[22], μ σκοπ τήν διαστρβλωση κα τόν κανονιοβολισμ τν Θεων κα ερν Καννων, δως τν σχετιζομνων μ τς σχσεις νμεσα στος ρθοδξους, τούς αρετικος κα τούς τεροθρσκους.
λλομονο, ἐάν  μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σνοδος χει ς δηγ στό ργο της τίς φωνές τν κληρικν κα θεολγων, πού χουν κκοσμικευθε π τό οκουμενιστικό πνεμα, καί ο ποοι, αταπατμενοι, νομζουν, τι χουν τ δικαωμα ν προσαρμσουν τν ρθοδοξα πρς τίςπαιτσεις το συγχρνου κοσμικο πνεματος.  μέλλουσα γία καί Μεγάλη Σνοδος πρέπει ν διακρυξει πρς τος οκουμενιστές τι τ αἰώνιο δν προ­σαρμόζεται στ πρσκαιρο, λλά τ πρσκαιρο προσαρμζεται στίς πιταγές το αωνου, ο ποες μεταβιβζονται σέ κάθε ποχμέσ τν ρθοδξων Δογμτων κα τν θεων κα ερν Καννων.
Εδικτερα, ς πρς τν περιφρορηση τν ερν Καννων,  μλλουσα γία καί Μεγάλη Σνοδος πρέπει νά στοιχηθε πολτως στν Α΄ ερό Καννα τς Ζ' γίας καί Οκουμενικς Συνδου, πού διακελεει : «Μαρτριά τε κα κατορθματα α τν κανονικν διατξεων εσιν ποτυπσεις, ς σμνως δεχμενοι, μετ το θεοφντορος Δαβδ δομεν πρς τόν Δεσπτην Θεν λγοντες : «ν τ δ τν μαρτυρων σου τρφθην ς π παντ πλοτ», κα «νετελω δικαιοσνην τ μαρτριά σου ες τν αἰῶνα˙ συντισόν μ κα ζσομαι»… Κα ε ες τν αἰώνα  προφητικ φων ντλλεται μν φυλττειν τ μαρτρια το Θεο κα ζν ν ατος, δλον τι κρδαντα κα σλευτα διαμνουσιν. τι κα  θεπτης Μωϋσς οτω φησν˙ «ν ατος οκ στι προσθεναι κα π’ α­τν οκ στιν φελεν»… Τοτων ον οτως ντων καί διαμαρτυρομέ­νων μν, γαλλμενοι π' ατος, ς «ε τις εροι σκλα πολλ»… σπασως τος θεους Καννας νστερνιζμεθα κα λκληρον τν α­τν διαταγν κα σλευτον κρατνομεν, τν κτεθντων π τν σαλπγγων το Πνεματος πανευφμων ποστλων, τν τε ξ γίων Οκου­μενικν Συνδων κα τν τοπικς συναθροισθεισν π κδσει τοιού­των διαταγμτων κα τν γίων Πατρων μν˙ ξ νς γρ παντες κα το ατοΠνεματος αγασθντες, ρισαν τ συμφροντα…»[23].  γιος Νικδημος  γιορετηςρμηνεοντας τν Α' ερό Καννα τς Ζ' γίας καί Οκουμενικς Συνδου, γρφει : «ρα νταθα πσον σεβσμιοι κα αδσιμοι εναι ο θεοι Κανόνες- διότι μέ κείνους τούς τίτλους καί τά νόματα, που σεμνύνεται θεόπνευστος καί γία Γραφή, μέ ατούς τούς δίους σεμνύνει τούς θείους Κανόνας καί  γία ατη Σύνοδος, μαρτύρια ατούς ποκαλοσα καί δικαιώματα καί τά μοια τούτοις»[24]. Στήν περιφρούρηση τν ερν Κανόνων ναφέρεται καί  Α' ερός Κα­νών τς Δ' γίας καί Οκουμενικς Συνόδου : «Τούς παρά τνγίων Πατέρων καθ’ κάστην Σύνοδον χρι το νν κτεθέντας Κανόνας κρατεν δικαιώσαμεν»[25] Β' ερός Κανών τς ΣΤ' γίας καί Οκουμενικς Συνόδου διακελεύεται τι κανένας δέν χει τό δικαίωμα νά παραχαράττει, νά θετε, νά καινοτομε  νά νατρέπει κάποιο Κανόνα τν Οκουμενικν Συνόδων Κανόνα τν Τοπικν κείνων Συνόδων καί τν θεοφόρων Πατέρων,  ποος προσέλαβε οκουμενικό κρος[26].
 ρθοδοξία σήμερα κινδυνεύει καί σωθεν καί ξωθεν. ντός τς ρθοδόξου κκλησίας, μεταπολεμικς, εσλθε  δούρειος ππος το Οκουμενισμο καί προκαλε τόν πνευματικό πνο τν ρ­θοδόξων ποιμένων καί θεολόγων «να θύσ καί πολέσ»[27], προετοίμαζοντας τό δαφος τς εσβολς το Παπισμο, το Προτεσταντισμο καί τν λλων πολεμίων τς Όρθοδοξίας. ξωθεν  παπική Ονία καί ο προτεστάντες μισσιονάριοι γωνίζονται δη πί αἰῶνες νά κπορθήσουν τό χυρ τς ρθοδοξας. Στν ρθδοξη κκλησα σμερα φαρμζεται  λγος το ποστλου Παλου : «ξωθεν μχαι, σωθεν φβοι»[28] ερς κλρος φυσικς φρουρς τς ρθοδοξας, καλεται ν δσει τν μχη ναντον τν σωτερικν κα ξωτερικν χθρν τς ρθοδξου πστεως κα ν μν ποκψει στ φων τν σειρνων το Οκουμενισμο«συσχηματιζμενος τ αἰῶνι τοτ»[29] ρθδοξος λας περασπιστς τς θρησκεας τν Πατρων του, πρέπει νά γρυπνε«πιμνων τ πστει, τεθεμελιωμνος κα δραος κα μ μετακινομενος π τς λπδος το Εαγγελου…»[30]. O πσκοποι, ο ποοι ρσθηκαν π τόν Κύριο ς «σκοπο τ οκ σραλ»[31] καί θ κληθον ν παρακαθσουν στν μλλουσα γα κα Μεγάλη Σνοδο, ς ναλογισθον τν φοβερή εθνη τους ναντι το γου Τριαδικο Θεοἐάν πνσουν  καταθσουν τ πλα ν ρ κρισμου μχης κατ τν ποικλων πολεμων τς ρθο­δοξίας. Ο καθεδοντες πσκοποι ς κοσουν τν λγον το Ψαλμωδο : «Ο νυστξει οδ πνσει  φυλσσων τν σραλ»[32]. Ο πσκοποι, ο ποοι θπαρακαθσουν πνττοντες στν μέλ­λουσα γα κα Μεγάλη Σνοδο, γνοοώντας τούς κινδνους τς ρθο­δοξίας, θ ρξουν σέ δειν περιπτεια τν ρθδοξη κκλησα κα θ τν δηγσουν πιθανς σέ νέο Φλωρεντιαν δρμα.
λλά, κα ο ντιοικουμενιστές καθηγητς τν ρθοδξων Θεολογικν Σχολν χουν ερτατο χρος ν γωνισθον κατ τν ποικλων ρευμτων το Οκουμενισμο, το φιλελευθερισμο κα το δογματικο συγκρητισμο, τ ποα θ πειλσουν τν μλλουσα γα κα Μεγλη Σνοδο. ρθς παρατηρε ν προκειμν  ωννης Καρμρης : « ρθδοξος θεολογα φελει ν παραμενη κα ν τ μλλοντι τρωτος κα θικτος π τν νων ντορθοδξων θεωριν το φελληνισμο, το φιλελευθερισμο, το συγκρητισμο γενικς κα μλιστα το συγκρητιστικο οκουμενισμος κα το λεγομνου λαϊκο οκουμενισμο(δι παραμερισμο τς θεολογας κα μλιστα τς Δογματικς), τς κοινωνίας ν τος μυστηροις, νευ προηγουμνης τελεας δογματικς συμ­φωνίας κα γενικς το δογματικο μινιμαλισμο, τς σχετικοποισεως τς ληθεας, τς περ κκλησας Branch theory (θεωρας τν κλάδων), τς κκοσμικεσεως (κα δ ν τρθοδξ λατρείᾳ), ς κα τς «θεολογας το θαντου το Θεο» κα γενικς τς λεγομνης νας  μοδρνας θεολογας»[33]Κάθε παρκκλιση τς ρθοδξου θεολογας στή μέλλουσα γία καί Μεγλη Σύνοδο θ δηγήσει σέ φοβερτερο φλωρεντιανν δρμα. μως, μία τέτοια γία καί Μεγάλη Σνοδος μπαρόμοια τραγικ κατληξη θ γνοηθε π τόν φλακα τς ρθοδοξας λαό κα θ τεθε στ ρχεο μαζί μ τν ψευδοσνοδο τς Φλωρεντας.
Τέλος, ποστολ τς γίας καί Μεγάλης Συνδου εναι ν μμενει προσηλω­μένη στν π τούς γους ποστλους παραδοθεσα Παρδοση, πού διαφυλάχθηκε π τίς ερές Συνδους κα τούς θεοφρους Πατρες, πό τήν ποα παρεξκλινε  αρετική παπικ παρασυναγωγή καποσχσθηκε πό τήν Μία, γα, Καθολική κα ποστολική κκλησα.  Κωνσταν­τνος Καλλνικος, τονζοντας τν πλυτη προσλωση στν ρθδοξη Παρδοση, γρφει : «,τι εναι  φθαλμς δι τ σμα, ,τι  λύ­χνος δι τν ν τ σκτει, τοτο εναι κα  ποστολοπαράδοτος Παρδοσις δι τν ρθδοξον πομνην. Μ ατν  νατολικ κκλησα ζνευ ατς ες θνατον προδδεται. Γνωρζομεν τν στοραν το Σαμψν.  δναμς του λη συνεκεντροτο ες τς τρχας του. φ’ σον  κό­μη του διετηρετο πυκν ν τ νεπιτηδετ της κυματισμ χερ του το μοχλς, νασπν πλας χαλκς κα τεχη. ταν μωςξυρσθη,  νδρεος Σαμψν γινεν νσχυρος ς νπιον κα ο Φιλισταοι λοι τν περιπαιζον.  κμη τς ρθοδξου νατολικς κκλησας εναι  διαφιλονεκητος συγγνειά της πρς τς ρχικς πηγς το Χρι­στιανισμο, εναι τ χραγμα τς ποστολικτητος, τ καταγλαζον τ σεπτν της πρσωπον. Δι’ ατ τν θαυμζουν ο φλοι της, νεκεν ατο τν μισον ο χθρο της. Προσοχ, λοιπν, ες τν κμην, προσοχ ες τ νεκτμητον περιβλαιον, ξ ο πσαν τν σχν της  κκλησα μας ντλε. Διτι, τν μραν, καθ’ ν, ες καιν δαιμνια θουσα, θελεν νταλλξει τν χρυσον ποστολικν της δακτλιον μ στλβοντ τινα πετρδια ρθολογιστικν καινοτομιν, τν μραν, καθ’ ν, παρασυρόομένη π προτεσταντικ ρεματα, θ γκαθδρυεν ντς το ναο της, περθεν τς εκνος το Υο κα Λγου το Θεο, τ γαλμα το ρθο Λγου, λκυομνη π τν αγλην το κοσμικωττου Βατικανο, θ συνθηκολγει πρς τν αταρχισμόν κα δεσποτισμν, πιζητοσα δι ψευδοδεκρεταλων ν μεταβληθ ες κοσμικν μονοκρατοραν, ποκουσαν πργκηπας ν κσμ κα χι πργκηπας ν Χριστ, α, τν μραν κενην  Φιλισταος θ πβαλε τν κακοργον χερα π τς κμης της κα ατ θ παυε πλον οσα  ΜΙΑ, ΑΠΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ­ΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»[34].



[2] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΓΕΡΩΝ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κ. ΙΩΑΝΝΗΣ, Εσήγησις πρός τήν Σύναξιν τς εραρχίας το Οκουμενικο Θρόνου (29.08.2015) περί τς πορείας τς προετοιμασίας τς γίας καί Μεγάλης Συνόδου, 2-10-2015, http://aktines.blogspot.gr/2015/10/29082015.html
[3] Mansi, 31Α, 511E, 513Α.
[4] Mansi, 31Α, 513Α.
[5] ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ κΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣμιλία πρός τήν Σύναξιν τν εραρχν το Οκουμενικο Θρόνου 29-8-2015http://fanarion.blogspot.gr/2015/08/blog-post_53.htmlhttp://www.amen.gr/article/i-omilia-tou-oikoumenikou-patriarxi-sti-synaksi-ton-ierarxon-tou-thronou
[6] ΣΕΒΜΗΤΡΓΕΡΩΝ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κΙΩΑΝΝΗΣΕσήγησις πρός τήν Σύναξιν τς εραρχίας το Οκουμενικο Θρόνου περί τς πορείας το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου τς ρθοδόξου μετά τς Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας (30 Αγούστου 2015),  http://aktines.blogspot.gr/2015/10/30082015.html
[7] ΠΑΠΑΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤ’, γκύκλιος πιστολή «Ecclesiam Suam»λληνμετ., θήναι, 1964, σσ. 30, 54,
[8] οδα 3.
[9] «Τύπος λληνικός-ρθόδοξος», ριθμ. 60, Φεβρουάριος 1996, σ. 1.
[10] ΙΩ. ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ,  κόσμος τς ρθοδοξίας, Θεσ/κη 1968, σ. 140.
[11] Στίς 3-6 ουνίου 2010  καδημία διοργάνωσε τετραήμερο «Θεολογικό συνέδριο» μέ θέμα : «Νεοπατερική σύνθεση  μεταπατερική θεολογία; Τό ατημα τς θεολογίας τς συνάφειας στήν ρθοδοξία»http://acadimia.org/index.php/el/nea-anakoinoseis?start=144, καί στίς 23-26 Μαΐου 2013 διοργάνωσε διεθνές συνέδριο στό Cluj-Napoca τς Ρουμανίας μέ θέμα : «Όρθοδοξία καί συναφειακή θεολογία. ναύσματα πό τήν κκλησιαστική Παράδοση», http://acadimia.org/index.php/el/nea-anakoinoseis/deltia-typou/486-fixdeltiotypou 
[12] ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, γκώμιον ες τήν Θεοτόκον, μιλία ΙΑ΄, PG 77, 1029CD.
[13] ΙΩΣΗΦ ΒΡΥΕΝΝΙΟΣ, Τά ερεθέντα, τ. Α΄, Λειψία 1768, σσ. 481-482.
[14] ΑΡΧΙΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ,  κρίσις Θεολογίας καί Οκουμενισμο ν μερικθήνα 1968, σ. 22.
[15] . π., σσ. 10-11.
[16] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, Τό πρωτεο καί τό κείμενο τς Ραβέννας, 28-12-2013,http://romfea.gr/epikairotita/21337-2013-12-30-03-52-35
[17] 17-10-2015,  Πάπας... μνε τήν συνοδικότητα, λλά "ξεκαθαρίζει" τό ρόλο το "διαδόχου το Πέτρου", http://www.agioritikovima.gr/batikano/item/69097-o-πάπας-υμνεί-την-συνοδικότητα,-αλλά-ξεκαθαρίζει-το-ρόλο-του-διαδόχου-του-πέτρου 
[18] ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΓΕΡΩΝ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κ. ΙΩΑΝΝΗΣ, Εσήγησις πρός τήν Σύναξιν τς εραρχίας το Οκουμενικο Θρόνου περί τς πορείας το πισήμου Θεολογικο Διαλόγου τς ρθοδόξου μετά τς Ρωμαιοκαθολικς κκλησίας (30 Αγούστου 2015),  http://aktines.blogspot.gr/2015/10/30082015.html
[19] «ρθόδοξος Τύπος», ριθ94, (Δεκέμβριος 1968), σ. 3.
[20] «ρθόδοξος Τύπος», ριθμ. 90-91, (Αγουστος-Σεπτέμβριος 1968), σ. 4.
[21] «…λλά καί τά δη προετοιμασθέντα πανορθοδόξως θέματα περιλαμβάνουν μεταξύ ατν καί τινα, τά ποα χρήζουν ποις τινος ναθεωρήσεως καί κσυγχρονισμο ς διατυπωθέντα καί συμφωνηθέντα ες ποχήν παλαιοτέραν, τε σχυον διάφοροι συνθκαι καί προϋποθέσεις. Τοιατα εναι, πί παραδείγματι, τάφορντα ες τάς κοινωνικάς συνθήκας το κόσμου, ς καί ες τά τν σχέσεων τς ρθοδόξου κκλησίας πρός τούς μή ρθοδόξους Χριστιανούς, τήν Οκουμενικήν Κίνησιν κ.τ.τ.. Τά κείμενα τατα δέον νά ναθεωρηθον πό εδικς πρός τοτο συγκροτουμένης Διορθοδόξου πιτροπς στε νά λθουν ες τήν γίαν καί Μεγάλην Σύνοδον προσηρμοσμένα ες τήν σημερινήν πραγματικότητα». http://www.amen.gr/article17136
[23]ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιονκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σ. 322.
[24] .π., ποσημ. 1.
[25] .π., σ. 185.
[26] .π., σ. 220.
[27] ω. 10, 10.
[28] Β' Κορ. 7, 5.
[29] Ρωμ. 12, 2.
[30] Κολ. 1, 23.
[31] εζ. 3, 16.
[32] Ψαλμ. 120, 4.
[33] «κκλησία», ριθμ. 11 (1.6.1969), σ. 231.
[34] Κ. ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ, Τά Θεμέλια τς Πίστεωςλεξάνδρεια 1924, σσ. 335-336.

Όσοι έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο συνήθως διαβάζουν επίσης τα παρακάτω:
Το Βατερλώ των συγχρόνων οικουμενιστικών διαλόγων
π. Άγγελος Αγγελακόπουλος... (7/10/2015)


2 συνημμένα αρχεία — Λήψη όλων των συνημμένων αρχείων Προβολή όλων των εικόνων
image002.gif
11K Προβολή Λήψη




image003.gif
1K Προβολή Λήψη


ΠΗΓΗ : " ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris@gmail.com   " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου