Σύμφωνα με τα νέα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km. Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.
Σοκ όμως θα πάθουν όσοι διαθέτουν ένα παλαιότερο όχημα, αφού όλα δείχνουν ότι  έχει προκριθεί το σενάριο «ο ρυπαίνων, πληρώνει». Στον παρονομαστή «ρυπαίνων» βάλτε ως αριθμητή το παλιό αυτοκίνητο.
Ετσι το σύστημα επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται να επεκταθεί και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1Νοεμβρίου του 2010 -που ισχύει σήμερα- με το σενάριο να δείχνει την ημερομηνία 1η Ιανουαρίου 2007. Αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα πληρώνουν τέλη, σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά. Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα φτάσει ακόμα και να διπλασιαστούν.
Αναλυτικά παραδείγματα:
Για παράδειγμα ο κάτοχος ενός Toyota Yaris 1.3 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσει 170, ενός Opel Corsa 1.4 θα ανέβει από τα 255 στα 276 ευρώ, κάτι που ισχύει και για τον ιδιοκτήτη ενός VW Golf 1,4 TSI με 122 ίππους -σημειώστε το 122 ίππους, έχει σημασία.
Ο οδηγός ενός Ford Focus 1.6 αντί για 280 ευρώ θα πληρώσει 294, ενός Fiat Panda 1.2 αντί για 135 θα καταβάλει 155, ενός Toyota Auris 1.33 από 135 ευρώ 162. Από την άλλη οι κάτοχοι π.χ. Hyundai i10 1.1 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσουν 117, αυτοί μιας BMW 116i από 280 ευρώ 167 και ενός Suzuki Grand Vitara από 690 ευρώ 625.
Κάποια μοντέλα που θα επιβαρυνθούν πολύ από τη συγκεκριμένη αλλαγή:
Για παράδειγμα ενώ για το απλό Fiat Panda 1.2, όπως προαναφέραμε, η αύξηση των τελών θα είναι 20 ευρώ για την έκδοση 4×4 του ίδιου αυτοκινήτου θα φτάνει τα 154 ευρώ, καθώς από τα 135 πηγαίνει στα 289, δηλαδή υπερδιπλασιάζεται. Κι αυτό γιατί ενώ οι εκπομπές CO2 του απλού Panda είναι 129 γραμμάρια, του τετρακίνητου λόγω επιπλέον βάρους, εσωτερικών τριβών και μεγαλύτερης μετωπικής επιφάνειας είναι 156 γραμμάρια. Προς 1,85 ευρώ το γραμμάριο…
Αντίστοιχα ο κάτοχος του VW Golf 1.4 TSI των 140 ίππων θα κληθεί να πληρώσει 414 ευρώ (+138 σε σχέση με τον ιδιοκτήτη της έκδοσης των 122 ίππων), μιας Mercedes C180 Kompressor (1.800 κυβικά, 154 άλογα) από 320 ευρώ 506 και μιας μεγαλύτερης Ε200 Kompressor (1.800 κυβικά, 184 ίπποι) ακριβώς τα διπλάσια: από 320 ευρώ 640.
Αυτοί όμως που θα πάθουν πραγματικο σοκ είναι οι κάτοχοι μικρών τετρακίνητων SUV. Ενώ τα τέλη ενός Daihatsu Terios 1.3 και ενός VW Tiguan 1.4 150 PS είναι αυτή τη στιγμή 135 και 255 ευρώ θα εκτοξευθούν στα 514 και 553 ευρώ αντίστοιχα, καθώς οι εκπομπές CO2 τους είναι ιδιαίτερα υψηλές (Terios 185 γραμμάρια το χιλιόμετρο, Tiguan 199). Για το 3θυρο Suzuki Vitara των 1.600 κυβικών τα 280 ευρώ θα γίνουν 625!