ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τετάρτη, 26 Ιουλίου 2017

Πώς να επιλέξετε οθόνη για επεξεργασία φωτογραφίας και σχεδιασμό γραφικών



  ΠΗΓΗ : © Παρέχεται από: pestaola.gr

Με ένα πλήθος τεχνικών χαρακτηριστικών να αγωνίζεται για μια θέση στο ράφι των καταστημάτων ηλεκτρονικών, ακόμα και οι επαγγελματίες χρήστες δυσκολεύονται να επιλέξουν τη σωστή οθόνη για τις ανάγκες τους.

Η MMD, brand license partner των οθονών Philips, συγκέντρωσε τα σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι χρήστες:

1. Πρώτον και βασικότερο ζήτημα: το χρώμα. Σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, τα χρώματα στην οθόνη πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτά των συνδεδεμένων συσκευών (όπως οι εκτυπωτές). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ακριβής αναπαραγωγή των χρωμάτων είναι τόσο σημαντική. Αν και τα 16,7 εκατομμύρια χρώματα που συνήθως αναπαράγονται σε μια τυπική οθόνη ακούγονται πολλά, δεν επαρκούν για τις επαγγελματικές εφαρμογές της γραφιστικής και της φωτογραφίας. Μια καλή οθόνη γι’ αυτό το είδος της εργασίας χρειάζεται να έχει τόσο ευρεία γκάμα χρωμάτων, όσο και εξαιρετική βαθμονόμηση. Ακολουθούν κάποιοι από τους σχετικούς όρους που θα συναντήσετε:
α. Ο χρωματικός χώρος sRGB είναι το ελάχιστο,
β. Το Adobe RGB είναι ένα ευρύτερο χρωματικό φάσμα από το sRGB και αποτελεί de facto πρότυπο στον κλάδο. Μια επαγγελματική οθόνη πρέπει να είναι σε θέση να αναπαράγει με ακρίβεια τουλάχιστον το 90% (κατά προτίμηση περισσότερα) των χρωμάτων σε αυτό το φάσμα.
γ. Ένα άλλο πρότυπο χρωματικού χώρου είναι το φάσμα NTSC – 72% NTSC = 99% sRGB . Επομένως, μια οθόνη που μπορεί να αναπαράγει περισσότερο από το κανονικό 72% NTSC θα προσφέρει ακόμα πιο ζωντανά και αληθινά χρώματα. Οι περισσότερες από τις νέες οθόνες Philips, για παράδειγμα, είναι εξοπλισμένες με τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να προσφέρουν μεταξύ 85% NTSC (122.9% sRGB) και 104% NTSC (130% sRGB).
2. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το μέγεθος της οθόνης και ο λόγος διαστάσεων:
α. Για μια καλή επισκόπηση της δημιουργικής σας εργασίας, συγκρίσεις ή multitasking, επιβάλλεται η επιλογή μιας οθόνης μεγάλου μεγέθους. Οποιαδήποτε οθόνη κάτω των 27 ιντσών δεν προσφέρει το χώρο που χρειάζεται ένας φωτογράφος ή ένας γραφίστας για να εργαστεί. Κατάλληλο μέγεθος για ποιοτική εργασία διαθέτουν οι οθόνες 32 ή και 40 ιντσών.
β. Ο λόγος διαστάσεων πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη. Οι ευρείες οθόνες είναι πλέον καθιερωμένες, με πολλούς σχεδιαστές να επιλέγουν την αναλογία 16:9 καθώς δεν παρέχει μόνο αρκετό χώρο οριζόντια αλλά και σε ύψος, όπως για παράδειγμα σε σύγκριση με μια οθόνη 21:9. Έτσι ο χρήστης κάνει λιγότερες κινήσεις στο λαιμό και στα μάτια του, ενώ μπορεί να προσαρμόσει ανάλογα τα τυπικά μεγέθη εκτύπωσης.

© Παρέχεται από: pestaola.gr
3. Η επιλογή της ανάλυσης είναι λίγο πιο σύνθετη και θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό με το μέγεθος της οθόνης. Είναι αρκετή η ανάλυση Full HD; Ή μήπως οι χρήστες πρέπει να πάνε για την ανάλυση Quad HD ή ακόμα και την 4K; Οι οθόνες QHD έχουν ανάλυση 2560 x 1440 pixels, σε αντίθεση με τη Full HD που έχει 1920×1080. Όσο μεγαλύτερη είναι η οθόνη, τόσο υψηλότερη πρέπει να είναι η ανάλυση. Δεδομένου ότι οι επαγγελματίες φωτογράφοι και σχεδιαστές ενδιαφέρονται για μεγέθη οθονών άνω των 27 ιντσών, είναι λογικό να επιλέξουν υψηλότερες αναλύσεις, τουλάχιστον QHD.
Αν σκοπεύετε να ανεβείτε σε μέγεθος, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε την 4K οθόνη, μια κατηγορία που γρήγορα γίνεται δημοφιλής. Οι οθόνες αυτές προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση 3840 x 2160 που τις καθιστά ιδανικές για περίπλοκο ζουμ σε πραγματικές λεπτομέρειες. Με περισσότερα pixels ανά τετραγωνική ίντσα στην οθόνη, τα μεμονωμένα pixels παραμένουν ανεπαίσθητα ακόμα και σε πολύ κοντινά ζουμ. Όποιος εργάζεται με διαχωρισμένες οθόνες μπορεί να διαπιστώσει ότι μια κορυφαία οθόνη 40 ιντσών με εξαιρετική ανάλυση, είναι η κατάλληλη επιλογή για την εργασία του.
4. Στη συνέχεια έρχεται η τεχνολογία του panel. Υπάρχουν δύο κοινές τεχνολογίες, οι οποίες είναι εξαιρετικές για γραφιστική εργασία: η VA (Vertical Alignment) και η IPS (In-Plane switching). Και οι δύο προσφέρουν παρόμοιες, εξαιρετικά ευρείες γωνίες θέασης των 178 μοιρών, κάνοντας δυνατή τη θέαση σχεδόν από οποιαδήποτε γωνία. Υπάρχει βέβαια διαφορά στην ακρίβεια των χρωμάτων και στη συνέπεια της φωτεινότητας, που είναι λίγο υψηλότερες στα IPS panels. Ωστόσο στα πιο πρόσφατα μοντέλα οθονών με VA panel, αυτό αντισταθμίζεται καλά μέσω των ειδικών τεχνολογιών ενίσχυσης του χρώματος, π.χ. με την τεχνολογία Ultra Wide-Color στα μοντέλα Philips, η οποία φέρνει την ακρίβεια των χρωμάτων σε εξαιρετικό επίπεδο. Επιπλέον, τα VA panels εμφανίζουν καλύτερα το μαύρο χρώμα, προσφέρουν καλύτερη αντίθεση σε σχέση με τα IPS panels και τείνουν να έχουν χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος.
5. Επίπεδη ή κυρτή; Αυτό είναι καθαρά προσωπική προτίμηση. Τα τελευταία κυρτά μοντέλα τυλίγουν την οθόνη απαλά γύρω από τη γραμμή ορατότητας του χρήστη, επιτρέποντας μεγαλύτερη εστίαση στην εργασία του, πράγμα σημαντικό σε πολυάσχολα περιβάλλοντα γραφείου. Μια κυρτή οθόνη είναι σε θέση να δημιουργήσει αυξημένη αντίληψη του βάθους, με ελάχιστη παραμόρφωση εικόνας. Ωστόσο, ορισμένοι χρήστες εκφράζουν την προτίμησή τους στις επίπεδες οθόνες για τη δημιουργία (αντί για την προβολή) περιεχομένου, καθώς οποιαδήποτε παραμόρφωση, ακόμα και η παραμικρή, είναι ανεπιθύμητη. Ανάλογα με το χώρο του γραφείου (και φυσικά τον προϋπολογισμό) που διαθέτει κανείς, θα ήταν ιδανικό να έχει δύο οθόνες: μια επίπεδη και μια κυρτή.
Οι επαγγελματίες γραφικών πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους στα παραπάνω βασικά σημεία, αλλά να έχουν στο νου τους και άλλα ζητήματα όπως η εργονομική προσαρμογή και η καλή συνδεσιμότητα. Όλα τα παραπάνω, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για να είναι πιο παραγωγικοί κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου