ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Η δύναμη της κοινής προσευχής


 



Παππούλης προσηύχετο πολύ. Κα θελε κα τ δικά του πνευματικ παιδι ν κάνουν τ διο. διαίτερα σ μένα θελε, μ κάθε τρόπο, ν μ πείσει ν τ κάνω. Γι’ ατ συνεχς μου μιλοσε, γι τν δύναμη τς προσευχς. Προσευχή, παιδί μου, νάργυρε, λεγε, σημαίνει συνομιλία μ τν διο τν Θεό, πο εναι Πλάστης, εναι Δημιουργός του Σύμπαντος! Εναι κενος πο πλασε τννθρωπο κατ’ εκόνα κα μοίωσή Του. Εναι κενος πο φτίαξε ατ πο βλέπουμε, λλ κα κενα πο δν βλέπουμε μ τ νθρώπινα μάτια μας. Τέλος εναι κενος πο δν ρνιέται ποτ ν συνομιλήσει μαζ μάς, ρκε ν το τ ζητήσουμε μες, ποτε θέλουμε κα σες φορς θέλουμε.

 

Δν πρόκειται ν μς πε ποτ χι. ντίθετα, εναι πάντα πρόθυμος ν μς κούσει μ προσοχ κα μ γάπη πως κάνει κάθε καλς Πατέρας, ταν το τ ζητ τ παιδί του. Κα χι μόνο ατό, λλ κα ν μς δώσει τι το ζητήσουμε, ρκε ν εναι ατ πο το ζητμε πρς τ συμφέρον τς ψυχς μας. λήθεια ναλογίστηκες ποτ παιδί μου ν συνομιλήσεις στω κα μία φορ μ κάποιον π τος σημερινος ρχοντες τς Πατρίδας μας κα ν γινε πιθυμία σου; ν χι σου συνιστ ν τ τολμήσεις.

 

Θ διαπιστώσεις τι πιθυμία σου θ παραμείνει πλς πιθυμία! Οδέποτε θ δεχτον ν....μιλήσουν μαζί σου. Τ πολ-πολ ν σ παραπέμψουν σ κανένα παρακατιανό, γι ν σ ξεφορτωθον … ; ντίθετα Κύριός μας πο εναι Βασιλες τν Βασιλέων, δν πρόκειται ποτ ν σ παραπέμψει σ κανέναν κα δν πρόκειται ποτ ν ρνηθε ν συνομιλήσει μαζί σου, δι τς προσευχς κα πρόσθεσε: τ καταλαβαίνεις ατ πο σου τ λέω;

 

σφαλς ναί, Παππούλη μου, το πάντησα.

 

- Καί, μως μένα κάτι μου λέει, πς δν θέλεις ν τ καταλάβεις. Γιατί, ἐὰν τ καταλάβαινες, θ κανες πι πολ προσευχή.

 

- Μά, προσεύχεστε σες γι μένα, προσέθεσα.

 

-Κα ταν τρώγω γώ, χορταίνεις σύ; μ ρώτησε! ποτε μ φόπλισε τελείως!

 

- κουσε νάργυρε, μο λέει. Θ σο κάνω μία πρόταση, λλ θέλω ξ ρχς ν μο ποσχεθες, τι θ τν δεχτες, κα θ τν τηρήσεις. -;σς τ πόσχομαι, Παππούλη. Εμαι τοιμος ν κάνω τι μου πετε.

 

-! τότε σου προτείνω ν προσευχόμεθα τν δια ρα κριβς, κα ο δύο μαζί. Κα νας θ προσεύχεται γι τν λλο.

 

Συμφωνήσαμε κα ποσχεθήκαμε. Καθορίσαμε, μάλιστα κα τν ρα τς προσευχς. ταν 10 μ.μ. Παππούλης, πως μου ξήγησε, πίστευε πάρα πολ σ’ ατ τ εδος τς προσευχς. Τ ποτελέσματα, μο λεγε, τς κοινς προσευχς, εναι καταπληκτικά. Θ τ διαπιστώσεις κα μόνος σου. Θέλω μως, κριβς στς 10 μμ. Ν εσαι πιστς στ ραντεβού μας. Ν μν παραλείψεις, οτε μία φορ ν τηρήσεις τν πόσχεσή σου. Κα γ θ κάνω τ διο.

 

Προχωρώντας μ τν Παππούλη, φτάσαμε στν φετηρία τν λεωφορείων το Πολυγώνου. Ατν τν φορ δν μ φησε ν τν κολουθήσω μέχρι τ σπίτι του, πως συνήθως κανα. χι, μο λέει, δν θ ρθεις μαζί μου. Θ πς σπίτι σου. Πρ λίγου ποσχεθήκαμε κάτι. Πρέπει ν ρχίσεις μέσως. π πόψε. Τ γοργν κα χάριν χει. πάκουσα. Παππούλης πιβιβάστηκε στ λεωφορεο κα γ περίμενα τν ναχώρησή του. Μόλις ξεκίνησε τ λεωφορεο, θυμμαι καλά, μο χτύπησε τ τζάμι κα μο επε: Στς 10 κριβς! Νομίζω πς ατ τν στιγμ βλέπω τν μορφή του κα κούω τν φωνή του! Τ πρόσωπο το λαμπε κα μοίαζε μ γγελικό! ταν βέβαια, κα κατ 30 χρόνια νεώτερος. Στν πι δημιουργικ λικία.

 

Περίμενα στν φετηρία μέχρι τν στιγμ πο τ λεωφορεο χάθηκε μέσα στ χάος τς πέραντης θήνας κουβαλώντας μαζί του κα ναν γνωστο, μέχρι τότε, γιό της κκλησίας το Δεσπότου χριστο κα μέσως μετ φυγα τροχάδην γι τ σπίτι μου, προκειμένου ν εμαι πόλυτα συνεπς στ ραντεβο τς προσευχς.

 

Πράγματι! Στς 10 μ.μ. κλείστηκα στ δωμάτιό μου κα ρχισα ν προσεύχομαι.

 

μως, π τ πρτο κιόλας λεπτό, ρχισαν ν διαπερνον τ σμα μου ντονα ρεύματα , πο ρχιζαν π τ κάτω κρα κα φθαναν μέχρι τν κεφαλή μου κα τανάπαλιν(!), ν να σχυρ πλετο φς πλημμύρισε λο τ δωμάτιό μου κα μο δινε τν ντύπωση, τι βρισκόμουν μέσα σ φλόγες, ο ποες, μως δν μ καιγαν!

 

Στν ρχ τρόμαξα πολ κα λίγο λειψε ν καταληφθ π πανικ ! μέσως πως συνειδητοποίησα τι λα ατ τ φαινόμενα πέρρεαν π τν δύναμη τς προσευχς το Παππούλη κα χι μόνο ρέμησα, λλ καταλήφθηκα π μία πρωτοφαν γαλλίαση, πού μου δινε τν ντύπωση τι δν πατούσα καθόλου στν γ!

 

λα ατ συνεχίστηκαν μέχρι τ τέλος τς προσευχς. Τν λλη μέρα πρώτη μου δουλει ταν ν πικοινωνήσω μ τν Παππούλη.

 

μουν ποφασισμένος ν μν το π τίποτα. θελα πρτα ν μιλήσει παππούλης. Κα τσι γινε. Μόλις ζήτησα τν εχή του, παππούλης μ διαίτερη κανοποίηση κα μ τρανταχτ γέλια, μο επε: Τρόμαξες ! Κα λίγο λειψε ν τ βάλεις στ πόδια …;

 

μως γ σ βλεπα μέσα σ ντονο φς, πο πλημμύριζε λο τ δωμάτιό σου κα σ περιχαρς νέβαινες – νέβαινες σν ν θελες ν φτάσεις στ Θρόνο το Κυρίου! Βλέπεις τί δύναμη χει ατο του εδους προσευχή;

 

Συνέχισε κα θ μ θυμηθες. Πράγματι! Τν θυμμαι. Κα θ τν θυμμαι χι μόνον σ’; ατή, λλ κα στν λλη ζωή. Γιατί τ φαινόμενα ατ προϊόντος του χρόνου, γιναν τόσο ντονα στε ν μν μπορ ν τ περιγράψω!

 

Μακάρι ν προσεύχεται κα τώρα μαζί μου. Δν θ θελα τίποτε λλο. Γένοιτο!

 

 

νάργυρος Ι. Καλιάτσος

 

Πατρ Πορφύριος: Διορατικός, Προορατικός, αματικός, πτάλοφος 1996
 
 
ΠΗΓΗ :
smountzouris@gmail.com

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου