Σε ΚΤΕΟ θα πρέπει να σπεύσουν όσοι οδηγοί δεν έχουν περάσει από έλεγχο τα οχήματά τους μέχρι το τέλος του 2015 για να μην πληρώσουν πρόστιμο 150 ευρώ. Με εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Μεταφορών κρίνεται αναγκαία η επιβολή προστίμου στους οδηγούς καθώς όσο πιο πολύ καθυστερεί ο έλεγχος, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης τεχνικών ελλείψεων στο όχημα και ως τέτοιος χρόνος εκτιμάται η παρέλευση τουλάχιστον 6 μηνών.
Μέχρι σήμερα όταν ένας οδηγός πήγαινε με καθυστέρηση να περάσει από έλεγχο πλήρωνε πρόστιμο ανάλογα με το χρονικό διάστημα που καθυστέρησε. Έτσι για καθυστέρηση μέχρι 30 ημέρες το πρόστιμο είναι 16 ευρώ, από 30 μέρες έως 6 μήνες 33 ευρώ και για πάνω από 6 μήνες 60 ευρώ. Σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr τα παραπάνω πρόστιμα για όσους περάσουν απο ΚΤΕΟ τα οχήματα τους θα έχουν μείωση στο μισό του προβλεπόμενου ποσού.
Το πρόστιμο της τροχαίας είναι 400 ευρώ και σε περίπτωση που ο οδηγός εντός 10 ημερών περάσει από έλεγχο, το όχημα θα πληρώσει αντί για 400, 50 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία υπολογίζεται ότι δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ 2.500.000 ΙΧ και 750.000 μοτοσυκλέτες.
Συγκεκριμένα παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των εγγεγραμμένων στην Ελλάδα οχημάτων, για τα οποία ένα (1) μήνα μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου θα έχει παρέλθει χρονικό διάστημα κατ” ελάχιστο έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου, εφόσον προσκομίσουν αυτά σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου, να καταβάλλουν, πέραν του προβλεπόμενου τέλους διενέργειας του ελέγχου, όχι το αναλογούν, αλλά μειωμένο το πρόσθετο ειδικό τέλος (τέλος εκπρόθεσμης προσέλευσης)
Παράδειγμα
Για επιβατικά οχήματα . Ιδιωτικής χρήσης πλην εκπαιδευτικών, ενώ το προβλεπόμενο τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου πέραν των 6 μηνών είναι 65,00 ?, θα καταβληθεί το τέλος εκπρόθεσμου αρχικού ελέγχου πέραν 30 ημερολογιακών ημερών και μέχρι 6 μηνών που είναι 33,00 ?.
Επίσης προς αποφυγή συνωστισμού στα ΚΤΕΟ της Χώρας των εκπρόθεσμων άνω των 6 μηνών οχημάτων σε μία και μόνη καταληκτική ημερομηνία, ορίζονται τρεις καταληκτικές ημερομηνίες, εντός των οποίων θα πρέπει να διενεργηθεί ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος των εν λόγω οχημάτων, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να επωφεληθούν της καταβολής του μειωμένου τέλους. Οι καταληκτικές αυτές προθεσμίες είναι :
α. Η 30-09-2015, για τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε έως τις 30-06-2014.
β. Η 31-10-2015, για τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε εντός του χρονικού διαστήματος από 01-07-2014 έως 31-12-2014.
γ. Η 30-11-2015, για τα οχήματα για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου παρήλθε ή θα παρέλθει από 01-01-2015 έως και ένα (1) μήνα από τη δημοσίευση της παρούσας διάταξης, δηλαδή έως και τις 14 Σεπτεμβρίου 2015.
Τα ΚΤΕΟ της Χώρας θα πρέπει να εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τα οχήματα για τα οποία ισχύει η συντομότερη προθεσμία της 30-9-2015, λαμβανομένων υπόψη της δυναμικότητας του ΚΤΕΟ και των καθορισμένων ελάχιστων χρόνων διενέργειας του ελέγχου.
Παράλληλα στις περιπτώσεις οχημάτων για τα οποία οι ιδιοκτήτες, αν προσκομίσουν τα οχήματά τους μετά τις παραπάνω καταληκτικές προθεσμίες των τριών περιπτώσεων (για την α” περίπτωση μετά τις 30-9-2015 — για την β” περίπτωση μετά τις 31¬10-2015 — και για την γ” περίπτωση μετά τις 30-11-2015) και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους (31-12-2015), τότε θα καταβάλλουν όχι το μειωμένο, αλλά το αναλογούν τέλος εκπροθέσμου δεν θα τους επιβληθεί όμως το πρόστιμο των 150 ?.Αν όμως ο τεχνικός αυτός έλεγχος διενεργηθεί από το νέο έτος (μετά την 31-12-2015) τότε πλέον του κανονικού τέλους εκπροθέσμου θα υποστούν την επιβολή και του προστίμου των 150 ευρώ.