ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Επιστολή αναγνώστη: Η περιπέτεια μου με την Ryanair

ΠΗΓΗ : "    pentapostagma.gr      "

Posted: March 21, 2014 at 7:43 pm
ryanairjetΕπειδή το τελευταίο διάστημα έχουμε όλοι γίνει αποδέκτες μηνυμάτων που είτε προμοταρουν, είτε αγιοποιούν την ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair δείτε τι λέει ένας φουκαράς αναγνώστης σχετικά με την επιστροφή των φόρων ενός αεροπορικού εισιτηρίου όταν αυτό ακυρώνεται. Ο νόμος προβλέπει ότι στην ακύρωση αεροπορικού εισιτηρίου η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει τον φόρο. Στην περίπτωση της Ryanair ο αναγνώστης, εξιστορεί την περιπέτεια του προκειμένου να πάρει πίσω τους φόρους, περιπέτεια που μέχρι στιγμής δεν οδήγησε σε κάποιο αποτέλεσμα.
Διαβάστε την:

“Τελευταία όλο και πληθαίνουν τα δημοσιεύματα για την Ryanair στην Ελλάδα. Είτε θετικά είτε αρνητικά. Η αλήθεια είναι πως εξαιτίας της εταιρίας αυτής αρκετός κόσμος έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει με τους όρους της, αλλά και αρκετός κόσμος την έχει πατήσει με τα τερτίπια και της κρυφές της χρεώσεις. Βέβαια βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Με λίγο καλύτερη αναζήτηση κάποιες φορές καταλαβαίνουμε ότι το φτηνό βγαίνει ακριβό. Τι γίνεται όμως με τις ακυρώσεις των εισιτηρίων; Καταρχήν σε περίπτωση ακύρωσης εισιτηρίου, ο επιβάτης λαμβάνει πίσω τουλάχιστον τους φόρους αεροδρομίου. Αυτό μου έχει τύχει με την Aegean Airlines(OW) που από τα 80 ευρώ εισιτήριο μου επέστρεψε τα 42. Σε κάποιες κατηγορίες ναύλων μάλιστα σου επιστρέφουν μεγαλύτερο ποσό ή και αλλαγή. Στην Turkish Airlines (RT) πάλι, από εισιτήριο των 110 ευρώ, μου επιστράφηκαν τα 55 ευρώ. Στην εταιρία Astra έγινε αλλαγή ώρας αρχικά και μετά από ενημέρωση επιστράφηκε ολόκληρο το ποσό. Τέλος από δευτερογενή πάροχο (airtickets.gr) επιστράφηκαν οι φόροι, αλλά η διαδικασία είχε 10ευρω χρέωση αλλά και πάλι επιστράφηκαν χρήματα.
Τι είναι όμως το εισιτήριο; Περιλαμβάνει μια ομάδα εξόδων/πληρωμών. Καταρχήν είναι ο ναύλος, ποσό που πάει στην εταιρία και πολλές φορές περιλαμβάνει τον επίναυλο καυσίμων, μέσα είναι το κέρδος της εταιρίας κτλ. Περιέχει επίσης την πληρωμή της εταιρίας Handling είτε για έκδοση εισιτηρίου, μεταφορά των επιβατών στο αεροσκάφος αλλά και φόρτωμα της βαλίτσας. Υπάρχει η χρέωση συναλλαγής που το ποσό πάει συνήθως σε κάποια τράπεζα/σύστημα/εταιρία που αναλαμβάνει την διεκπεραίωση αυτού και τέλος οι φόροι και τα τέλη αεροδρομίων. Όταν λοιπόν γίνεται ακύρωση ενός εισιτηρίου, δηλαδή δε θέλουμε να πετάξουμε η εταιρία συνήθως κρατάει αυτά που είναι να πάρει σαν εταιρία αλλά σου επιστρέφει τους φόρους/τέλη, αφού όταν ο επιβάτης δεν ταξιδεύει, δε τα αποδίδει και η εταιρία στο κράτος ή αεροδρόμιο.
Τι γίνεται όμως με την Ryanair? Να αναφέρω πως έχω ταξιδέψει αρκετές φορές με την εν λόγω εταιρία, είτε λόγω κόστους είτε διότι είναι η μόνη που είχε αυτούς τους προορισμούς. Σε εισιτήριο εσωτερικού Θεσσαλονίκη-Χανιά, μου συνέβη το εξής. Έβγαλα κανονικά το εισιτήριο μου, το πλήρωσα κτλ. Δυστυχώς τελευταία στιγμή δε κατάφερα να πετάξω. Από τη στιγμή που το έμαθα και πριν γίνει η πτήση, προσπάθησα να επικοινωνήσω με την εταιρία. Το τηλεφωνικό της κέντρο λοιπόν εκτός από κάποιες χώρες, είναι στην Αγγλία. Αποτέλεσμα είναι να χρεωθώ διεθνή κλήση. Μετά από 10λεπτη αναμονή κάθε φορά (στην Aegean ήταν 5) μίλησα με τον αρμόδιο υπάλληλο, στα Αγγλικά! Για σε πτήση εσωτερικού, να χρειάζεται να μιλάω στα Αγγλικά;;; Άντε εγώ γνώριζα, αλλά τι γίνεται με άτομα που δεν ξέρουν Αγγλικά; Έψαξα να βρω τηλέφωνο στην Ελλάδα, δυστυχώς όμως προς το παρόν τίποτα. Γιατί όμως κάλεσα; Η εταιρία έχει ειδικό τμήμα που βάζεις τον κωδικό κράτησης που σου έχει έρθει σε email και ζητάς πίσω την επιστροφή των φόρων. Ενώ λοιπόν στη διαχείριση της κράτησης έβλεπα την πτήση μου κανονικά, με όλα τα στοιχεία, όταν πήγαινα στην επιστροφή των φόρων, μου έλεγε πως αυτή η κράτηση δεν υπάρχει. Κουφό; Και όμως. Αυτό γινόταν επί μια εβδομάδα. Στο τηλεφωνικό κέντρο μου είπαν να σβήσω το ιστορικό του υπολογιστή, πράμα που το έκανα και δοκίμασα από άλλους 3 υπολογιστές. Τίποτα όμως. Ο υπάλληλος επιμένει πως εγώ κάνω κάτι λάθος. Του είπα να ξεκινήσει την διαδικασία τηλεφωνικά, όπως γίνεται με όλες τις εταιρίες και μου το αρνήθηκε. Με έστειλε μάλιστα να στείλω μήνυμα στην εταιρία, στον τομέα των παραπόνων. Αφού έγινε κατάφερα και βρήκα τι και πως, όταν στις επιλογές έβαλα την επιστροφή χρημάτων, ξαφνικά χάθηκε η φόρμα που γράφεις τι ακριβώς θέλεις. Δε μπορείς να τους πεις τίποτα. Μου ήρθε ένα mail και ακόμη περιμένω απάντηση εδώ και 3 μέρες, ενώ στο mail έγραφαν ότι η απάντηση έρχεται μέσα σε 12 ώρες. Προσπάθησα λοιπόν να τους στείλω mail, αλλά εν έτη 2014 η εταιρία έχει μόνο την ταχυδρομική της διεύθυνση online, τίποτα παραπάνω. Ακόμη περιμένω. Δεν το κάνω για το ποσό, αλλά είναι παράνομο να σου κρατάει χρήματα δικά σου που πρέπει να τα αποδώσει στο κράτος ή να σου τα επιστρέψει. Φυσικά και θα ξαναταξιδέψω με την εταιρία, αλλά αν οι τιμές είναι κοντινές με οποιαδήποτε άλλη εταιρία δε θα την έχω ως πρώτη επιλογή”.
η σχετική επιστολή: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.621442021266915.1073742573.108406909237098&type=1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου