Τα άνω ποσοστά… προκύπτουν έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα εθελοντών φοιτητών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, η έρευνα βασίστηκε σε ερωτηματολόγια, τα οποία συμπλήρωσαν συνολικά 1.015 άτομα, ηλικίας 15 έως 45+, με μεγαλύτερη συμμετοχή (73,6%) εκείνη των νέων ηλικίας 15-24 ετών.
Η έρευνα ανέδειξε, μεταξύ άλλων, ότι, αν και το Διαδίκτυο κρύβει πολλούς κινδύνους, οι Έλληνες χρήστες συχνά είναι απροστάτευτοι και ανίκανοι να τους αναγνωρίσουν και να τους αντιμετωπίσουν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων δημοσιοποιεί το ονοματεπώνυμό (88,1%), το φύλο (90,7%) και την ηλικία (75,6%) του, καθώς και τις προτιμήσεις (64,9%) σε ταινίες, μουσική κ.λπ. και τους χώρους όπου συχνάζει (56,2%).
Ένα μικρότερο ποσοστό δηλώνει τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου και τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας του σε ποσοστά 19,3%, 23,4% και 11% αντίστοιχα, ενώ ένα ελάχιστο ποσοστό 2,3% και 2,7% δεν δημοσιοποιεί κανένα στοιχείο ή δημοσιοποιεί κάποιο άλλο στοιχείο, αντίστοιχα.
Το 38,3% των ερωτηθέντων αποκαλύπτει σε μικρό βαθμό πληροφορίες για τον εαυτό του, ενώ το 33,3% σε ένα μέτριο επίπεδο. Το 18,5% δεν αποκαλύπτει καθόλου εύκολα προσωπικές πληροφορίες. Ωστόσο, με μεγάλη ευκολία εκθέτει στο Διαδίκτυο προσωπικά δεδομένα το 8,4% του δείγματος, ενώ μόλις το 1,4% παραθέτει αβίαστα ατομικά στοιχεία.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι τα 3/4 του δείγματος γνωρίζουν σε μεγάλο βαθμό τους κινδύνους του Διαδικτύου (74,8%). Το 18,7% δηλώνει πως τους αντιλαμβάνεται σε μέτριο βαθμό, ενώ ελάχιστη ενημέρωση έχει το 6,5% των ερωτηθέντων (λίγο έως καθόλου). Το 16,1% υποστηρίζει πως χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό τρόπους ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 70% χρησιμοποιεί αυτούς σε ικανοποιητικό βαθμό. Ωστόσο, ένα σημαντικό ποσοστό 13,9% δεν εφαρμόζει καθόλου ή (εφαρμόζει) σε μικρό βαθμό τρόπους ασφαλούς περιήγησης του διαδικτύου.