ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ-ΔΙΑΔΡΟΜΗ


ΘΕΜΑ-2

ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ

Η Αστυνομία Πόλεων ήταν ένα μικρό σώμα 10-12 χιλιάδων ατόμων με αποστολή την αστυνόμευση της Αθήνας (το κέντρο) και του κέντρου του Πειραιά, της Πάτρας και της πόλης της Κέρκυρας (όχι το νησί). Τα προάστια της Αθήνας, του Πειραιά, της Πάτρας, το νησί της Κέρκυρας εκτός από την πόλη, η πόλη της Θεσσαλονίκης και όλη η υπόλοιπη ελληνική επικράτεια ήταν στην ευθύνη της Ελληνικής Χωροφυλακής, καθώς επίσης τα Δικαστικά Μέγαρα, η Βουλή, τα Ανάκτορα και η ασφάλεια υψηλών προσώπων σε όλη την επικράτεια. Τα δυο Σώματα ήταν αυτόνομα, είχαν τον δικό τους αρχηγό και υπάγονταν στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Μόνο σε εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις υπήρχε συνεργασία των δυο Σωμάτων.


Το 1984 κρίθηκε σκόπιμο από την κυβέρνηση να συμπηχθούν τα δύο Σώματα σε ένα, την Ελληνική Αστυνομία, πράγμα που έγινε τον Οκτώβριο με τον Νόμο 1481/1-10-1984, ΦΕΚ Α΄ - 152. Η Ελληνική Αστυνομία έλαβε σάρκα και οστά την 1η Νοεμβρίου 1984 και ώρα 12.00'.


Η Αστυνομία Πόλεων ήταν ένα σώμα που εκτελούσε τα αστυνομικά καθήκοντα σε ορισμένες από τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Ιδρύθηκε το 1920 και το 1984 συγχωνεύθηκε μαζί με την Ελληνική Χωροφυλακή στην σύγχρονη Ελληνική Αστυνομία.

Τον Ιούλιο του 1920 βάσει του Νόμου 1370/1918 του Ελευθερίου Βενιζέλου: "Εν ταις πόλεσιν Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Πατρών και Κερκύρας, θέλει συσταθεί ιδία Υπηρεσία Αστυνομίας δια τα κυρίως αστυνομικά έργα...".

Η πρώτη πόλη που απέκτησε Αστυνομία Πόλεων ήταν η Κέρκυρα (1921). Ακολούθως, η Πάτρα (1922), ο Πειραιάς (1923) και η Αθήνα (1929)[1]. Στη Θεσσαλονίκη αντέδρασε τότε η Διοίκηση Χωροφυλακής και η εγκατάσταση Αστυνομίας ματαιώθηκε.

Μεταπολεμικά, το Σώμα προέβη στην αγορά ποικίλων μεταφορικών μέσων: περιπολικά ("κούρσες"), μοτοσικλέτες, λεωφορεία και άλλα βοηθητικά οχήματα. Η προμήθεια οχημάτων γινόταν με όλο και αυξανόμενους ρυθμούς κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας '60 και έπειτα. Τη δεκαετία του 1960 απέκτησε (μεταξύ άλλων) οχήματα Ford Zephyr(1964), Chevrolet Chevelle(1966) και και Chevrolet Nova(δύο γενιές: 1966-67 και 1969-70). Τα επόμενα χρόνια (δεκαετία 1970 και αρχές δεκαετίας 1980) απέκτησε (μεταξύ άλλων) περιπολικά Plymouth Valiant(1970 και 1972) Ford Cortina(1973-74), Datsun Skyline 240KGT(1973-74), Datsun Skyline 160K(1975), Datsun Bluebird(1977), Volvo 264GL(1977), Mitsubishi Galant (δύο γενιές: 1978-79-80 και 1981-82-83), Fiat 131(1981-82-83), Datsun Stanza(1982-83) (1984). Επίσης, απέκτησε ανακριτικά Dodge K160 [. Xαρακτηριστική αποτέλεσε η προμήθεια μοτοσικλετών μεγάλου κυβισμού Harley Davidson Electra Glide(έως μέσα δεκαετίας '70), Honda(τέλη δεκαετίας '70 και μετά), Yamaha και τεθωρακισμένων, λεγόμενες "Αύρες", τύπου Mowag Roland(1974-75) και Mowag Grenadier(1974-75), καθώς και ένα σημαντικό αριθμό γερανοφόρων οχημάτων.



Βαθμοί  Αξιωματικών της πρώην Αστυνομίας Πόλεων


Αρχηγός, Υπαρχηγός, Ταξίαρχος, Αστυνομικός  Διευθυντής, Αστυνομικός Υποδιευθυντής,

Αστυνόμος Α',  Αστυνόμος Β΄, Υπαστυνόμος Α,  Υπαστυνόμος B,


ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ
Εικόνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου