ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Τι προβλέπει ο νόμος που ανοίγει τον δρόμο για τη δόση

Συσκέψεις για δίκαιη μοιρασιά του μερίσματος

28/03/2014
Με την αναταραχή για το γάλα να λαμβάνει τέλος χάρη σε έναν «αξιοπρεπή συμβιβασμό», αλλά με ανοιχτά άλλα μέτωπα, όπως αυτά των φαρμακείων, των φούρνων και των φορτηγών, το πολυνομοσχέδιο (που περιλαμβάνει και τα του κοινωνικού μερίσματος από το πρωτογενές πλεόνασμα) οδεύει με την διαδικασία του επείγοντος προς συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή και ψήφιση το βράδυ της Κυριακής από την Ολομέλεια της Βουλής.

Η λύση για το γάλα φαίνεται ότι ικανοποίησε τους αντιδρώντες, ενώ αίσθηση προκάλεσε και το μήνυμα-προειδοποίηση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά προς τους βουλευτές του κόμματός του, ενώ και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Βενιζέλος, μετά την χθεσινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με την συμμετοχή και του υπουργού Ανάπτυξης, δήλωσε πως «όλα είναι υπό έλεγχο, θα γίνει το καλύτερο για την ελληνική κοινωνία».
Της σύσκεψης προηγήθηκε η συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, στη διάρκεια του οποίου εγκρίθηκαν οι μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες και δράσεις του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μεταξύ των οποίων
περιλαμβάνεται και ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας στο δημόσιο, αποσυνδεδεμένος από τις απολύσεις, που θα παρουσιαστούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου την επόμενη εβδομάδα.
Επίσης, στη διάρκεια της συνεδρίασης αποφασίστηκε η συνέχιση και ολοκλήρωση του υφιστάμενου προγράμματος κινητικότητας, καθώς απομένουν ακόμη 4.000 διαθεσιμότητες για να υλοποιηθεί η συμφωνία με την τρόικα για 25.000 διαθεσιμότητες.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, περίπου 3.000 θα προέλθουν από τους δήμους, περισσότερες από τις οποίες θα είναι με τη μέθοδο της ενδοδημοτικής εθελοντικής κινητικότητας και 1.000 από ασφαλιστικά ταμεία.
Τέλος, εγκρίθηκαν τα οργανογράμματα και το σχέδιο στελέχωσης των περισσοτέρων υπουργείων, τα οποία θα αποτυπωθούν σε Προεδρικά Διατάγματα και θα σταλούν προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Τα βασικά σημεία του πολυνομοσχεδίου
Το σχέδιο νόμου, που παρέλαβαν χθες τα κόμματα, αφορά τα τρία βασικά άρθρα του πολυνομοσχεδίου, τα οποία περιλαμβάνουν επίμαχες διατάξεις περί άρσης εμποδίων στον ανταγωνισμό στον κλάδο της επεξεργασίας τροφίμων - ρυθμίσεις γαλακτοκομικών προϊόντων, περί διαθεσιμότητας, περί άρσης περιορισμών στο επάγγελμα του φαρμακοποιού, κατανομής του κοινωνικού μερίσματος, ΤΑΙΠΕΔ, αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών, ρυθμίσεων που αφορούν τον κλάδο του τουρισμού, φορολογικών κ.α.
Ειδικότερα, το πολυσέλιδο κείμενο αποτελείται από τρία άρθρα που περιλαμβάνουν, την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και το κοινωνικό μέρισμα, τις φορολογικές ρυθμίσεις και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Για την καταβολή κοινωνικού μερίσματος διατίθεται από το πρωτογενές πλεόνασμα ποσό 450.000.000 ευρώ, προς στήριξη των πολιτών/των οικογενειών με πολύ χαμηλό συνολικό ετήσιο εισόδημα και ακίνητη περιουσία μικρής αξίας, με βάση ειδικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Όσον αφορά το κοινωνικό μέρισμα, αυτό θα είναι αφορολόγητο, δεν θα υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν θα κατάσχεται ούτε θα συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή του Ε.Κ.Α.Σ. ή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Κάθε δικαιούχος λαμβάνει το κοινωνικό μέρισμα από μία και μόνο πηγή. Αν καταβάλλεται σύνταξη εκ μεταβιβάσεως σε περισσότερους δικαιούχους, το ποσό του μερίσματος επιμερίζεται ανάλογα.
Το κοινωνικό μέρισμα καταβάλλεται εφάπαξ εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου και η καταβολή μπορεί να διενεργείται μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων, με πίστωση του λογαριασμού του δικαιούχου.
Για τις αλλαγές στην φορολογική νομοθεσία, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής:
-Το ποσό πάνω από το οποίο η εφορία προχωράει σε κατασχέσεις κινητών και ακινήτων αυξάνεται από τα 300 στα 500 ευρώ. Η διάταξη έχει αναδρομική ισχύ και για όσους έχουν υποστεί κατασχέσεις για ποσά από 300 - 500 ευρώ.
-Αυξάνεται από τα 1.000 έως τα 1.500 ευρώ το ακατάσχετο από μισθούς και συντάξεις και για το επιπλέον ποσό μπορεί να κατασχεθεί το 25%, έτσι ώστε μετά την κατάσχεση το εναπομείναν ποσό να μην υπολείπεται των 1.500 ευρώ.
-Καταθέσεις σε τράπεζα, σε κοινό ή ατομικό λογαριασμό, είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε μια μόνο τράπεζα. Για την εξαίρεση του λογαριασμού από την κατάσχεση απαιτείται να γνωστοποιήσει ο φορολογούμενος το λογαριασμό με ειδική γνωστοποίηση στο Taxis.
-Επεκτείνεται ο συμψηφισμός ΦΠΑ σε όλο τον δημόσιο τομέα, ο οποίος όμως αφορά εμπορικές συναλλαγές με το Δημόσιο.
-Θεσπίζονται οι αλλαγές στην φορολόγηση των αγροτών που έχουν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, όπως η απαλλαγή από την τήρηση βιβλίων και την έκδοση τιμολογίων για τους αγρότες με ετήσια ακαθάριστα έσοδα έως 15.000 ευρώ και με επιδοτήσεις έως 5.000 ευρώ. Ο ΦΠΑ τους επιστρέφεται κατ' αποκοπή με συντελεστή 6% επί της αξίας των προϊόντων που πωλούν.
-Εντός 30 ημερών από την αλλαγή ιδιοκτησίας κάθε είδους σε ένα ακίνητο θα πρέπει να δηλώνεται η μεταβολή στην εφαρμογή Ε9. Ειδικά για φέτος οι δηλώσεις μεταβολών για το έτος 2014 που απεικονίζουν την περιουσιακά κατάσταση του φορολογούμενου κατά την 1/1/2014 υποβάλλονται μέχρι 30/5/2014».
Επίσης, στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις που αφορούν στην είσπραξη μερισμάτων από δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς, στη θητεία του Προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και του διοικητικού συμβουλίου, τα κόστη των συμβούλων αλλά και τη δυνατότητα αποδοχής δημόσιων προτάσεων που τυχόν υποβληθούν για περιουσιακά του στοιχεία (εταιρείες του Χ.Α.) περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο που φέρνει προς ψήφιση η κυβέρνηση. Επίσης ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν «στο δίκαιο και εύλογο» των συναλλαγών που πραγματοποιούνται.
Για την πώληση μετοχών που είναι εισηγμένες σε Οργανωμένη Αγορά ή εισάγονται σε Οργανωμένη Αγορά (π.χ. Χρηματιστήριο Αθηνών), παράλληλα με την πώληση το Ταμείο δύναται να αναθέτει σε πιστωτικά ιδρύματα ή ΕΠΕΥ την εξεύρεση αγοραστών μέσω διαδικασίας βιβλίου προσφορών, με ή χωρίς την υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων ή ΕΠΕΥ να αγοράσουν τις μετοχές που τυχόν δεν θα διατεθούν. Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ έχει τη δυνατότητα να αποδέχεται δημόσιες προτάσεις που υποβάλλονται για περιουσιακά του στοιχεία, ενώ για τις συμβάσεις με τους εκάστοτε συμβούλους τονίζεται ότι "οποιοδήποτε δε κόστος από αυτές, αποτελεί λειτουργικό κόστος του Ταμείου και βαρύνει το τίμημα που αυτό εισπράττει από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων.
Τέλος, στην κυριότητα του ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται εκτάσεις 950.000 τ.μ. στην περιοχή «Θίννες» Βαρθολομιού στον δήμο Πηνειού στην Ηλεία και περίπου 615.000 τ.μ. στην περιοχή «Βερβερόντα» (Πορτοχέλι), δήμου Ερμιονίδος.
Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό

Σημαντικές αλλαγές στους πόρους των ασφαλιστικών ταμείων, επέρχονται με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου.
Με τις διατάξεις αυτές καταργούνται εισφορές που καταβάλλονταν υπέρ των ασφαλιστικών οργανισμών από τρίτους που δεν συνδέονται με την ιδιότητα του ασφαλισμένου με τους ασφαλιστικούς φορείς, ενώ ένα μέρος των εισφορών αυτών θα διατίθεται υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ).
Πρόκειται για το ποσοστό 4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ και ποσοστό 12 % επί του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ του ΟΓΑ.
Η επικουρική ασφάλιση μετατρέπεται σε κεφαλοποιητική, καθώς σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου το Ενιαίο Επικουρικό θα λειτουργεί με βάση διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών για όσους ασφαλίζονται από το 2014 και μετά ενώ το ίδιο σύστημα θα ισχύει και για τους ασφαλισμένους έως τις 31/12/2013 για το χρόνο ασφάλισης από το 2014 και μετά.
Οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΟΑΕΕ θα καταβάλλονται κάθε μήνα, αντί κάθε δίμηνο, ενώ στον Οργανισμό θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά ακόμη και όσοι έχουν διπλή απασχόληση και ως μισθωτοί συμπληρώνουν λιγότερα από 25 ένσημα το μήνα.
Συγκεκριμένα καταργούνται οι εισφορές, υπέρ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), του Ταμείου Προνοίας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ), του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), του Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Εθνικού Τυπογραφείου (ΤΑΠΕΤ), και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού ΟΛΘ.
Εισφορές υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ τ.ΕΤΕΑΜ) που είχαν θεσμοθετηθεί για επικουρικά ταμεία κλάδων που εντάχθηκαν στο ενιαίο Ταμείο, όπως , του τ. ΕΤΕΑΜ- ΤΕΑΕΥΕΕΟ, του τ. ΤΕΑΔΥ, του τ. ΤΑΠΕΑΠΙ του τ. Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου -ΤΕΑΔΥ, τ. ΤΕΑΠΕΥΔΑΠ του τ. ΤΕΑΧ, του τ. ΤΕΑΠΟΚΑ του τ. ΤΑΔΚΥ του ΤΣΑΥ, του ΤΣΜΕΔΕ και του τ. ΤΕΑΠΕΡΤΤ.

Ακόμη εισφορές υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων του ΤΑΠΙΤ, του Τομέα Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ) του ΤΠΔΥ, του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εμπορικών, Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων του Κράτους (ΕΒΕΒΕΚ) του ΤΠΔΥ1 του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Ιπποδρομιών του ΤΑΠΙΤ του τέως Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών (ΤΕΑΠΕΠ) και του Αυτόνομου Οικοδομικού Συνεταιρισμού Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), και του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Επικούρισης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ).

Ποσά που προέρχονται από επιστροφές φόρου προστιθέμενης αξίας και φόρου εισοδήματος, για τα οποία έχει εκδοθεί και εκκαθαριστεί το σχετικό ατομικό φύλλο έκπτωσης, καθώς και επιδοτήσεις ή αποζημιώσεις συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και αποδίδονται υπέρ των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών.

Παράλληλα θεσμοθετείται η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών καθώς από την 1.7.2014 οι πόροι του ΛΑΕΚ, διαμορφώνονται από ποσοστό 0,81%, σε ποσοστό 0,46%.
Η μείωση αφορά τις εργοδοτικές εσφορές υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Π.Ε.K.Ε.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας σε χρήμα.
Σε ότι αφορά τις ωριμάνσεις, το κόστος των τριετιών μειώνεται σε ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω.
Οι αλλαγές «τύπου ΟΟΣΑ»

ΦΑΡΜΑΚΑ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
1. -Καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ φαρμακείων, ενώ διατηρούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια.
2. -Καταργείται το ελάχιστο ποσοστό 50% που έπρεπε να κατέχει ο αδειούχος φαρμακοποιός στην κοινή εταιρεία με άλλο φαρμακείο ή φαρμακαποθήκη. Τα ποσοστά συμμετοχής σε εταιρείες φαρμακείων ή φαρμακαποθηκών θα καθορίζονται στο εξής ελεύθερα.
3. -Επιτρέπεται σε φαρμακοποιούς να ιδρύουν ή να διευθύνουν περισσότερα του ενός φαρμακεία.
4. -Αίρεται η απαγόρευση της συστέγασης φαρμακείων ή φαρμακοποιών με άλλα καταστήματα.
5. -Καταργείται το ελάχιστο εμβαδόν φαρμακαποθήκης και του χώρου εξυπηρέτησης του κοινού (φαρμακοπωλείο) σε περιπτώσεις συστέγασης φαρμακείων.
6. -Απελευθερώνονται προς τα κάτω οι τιμές των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), με κατάργηση του εγγυημένου περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων. Οι ανώτατες τιμές των ΜΗΣΥΦΑ διατηρούνται στα σημερινά επίπεδα και ύστερα από τρίμηνο θα γίνει αποτίμηση της κατάστασης που θα διαμορφωθεί στην αγορά. Τα νέα ΜΗΣΥΦΑ που θα τεθούν σε κυκλοφορία στο εξής θα διατίθενται σε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές εφόσον υπάρχουν ήδη κυκλοφορούντα με όμοιες δραστικές ουσίες, περιεκτικότητες και φαρμακοτεχνικές μορφές. Για όσα δεν υπάρχουν όμοιες δραστικές ουσίες, η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση τον μέσο όρο των τριών χαμηλότερων χωρών -μελών της Ε.Ε.
7. -Απελευθερώνεται το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων για τις έξι ημέρες της εβδομάδας (εκτός Κυριακής), με πρόνοια φυσικά να παραμείνει ο θεσμός των εφημεριών. Ως προς την απελευθέρωση του ωραρίου οι φαρμακοποιοί θα έχουν δύο επιλογές: προκειμένου να περιλαμβάνεται ένα φαρμακείο στον κατάλογο των εφημερευόντων, το διευρυμένο ωράριο θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον τις ώρες της εφημερίας και θα πρέπει επίσης να γνωστοποιείται εκ των προτέρων και να τηρείται υποχρεωτικά. Εξυπακούεται ότι τα φαρμακεία θα μπορούν να λειτουργούν επιπλέον ώρες, πέρα από το ωράριο της εφημερίας. Η δεύτερη επιλογή είναι, τα φαρμακεία να λειτουργούν όσες ώρες επιλέγει ο φαρμακοποιός, χωρίς περαιτέρω δεσμεύσεις. Στην περίπτωση αυτή δεν θα περιλαμβάνονται στην λίστα των εφημερευόντων.
8. -Προβλέπεται ρητά ότι βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής μπορούν να πωλούνται και εξ αποστάσεως (μέσω Ίντερνετ).
9. -Ως ΜΗΣΥΦΑ θα χαρακτηρίζονται στο εξής τα φάρμακα που κυκλοφορούν σε τρεις χώρες - μέλη της ΕΕ ως τέτοια (αντί για πέντε).

ΚΑΥΣΙΜΑ
10. Καταργούνται σειρά ρυθμίσεων που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Μεταξύ άλλων: επιτρέπεται σε Προμηθευτικούς Συνεταιρισμούς και Κοινοπραξίες να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους, καταργούνται οι περιορισμοί στη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης από πωλητές χωρίς αποθηκευτικούς χώρους, κατοχυρώνεται δικαίωμα των πρατηριούχων να κάνουν εισαγωγές καυσίμων, αίρεται η απαγόρευση πώλησης πετρελαίου θέρμανσης από πρατήρια των εθνικών οδών. Προϋπόθεση σε κάθε περίπτωση είναι στις εγκαταστάσεις διακίνησης των καυσίμων να λειτουργεί σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών.
11. Καταργείται η υποχρέωση των πρατηρίων χωρίς αποκλειστική σύμβαση συνεργασίας με εταιρεία εμπορίας να αναρτούν την πινακίδα «ΑΠ-Ανεξάρτητο Πρατήριο».

ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ-ΚΥΛΙΚΕΙΑ-ΚΑΠΝΟΣ
12. -Αποσαφηνίζεται το καθεστώς χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρων και κυλικείων. Παραμένει ο περιορισμός που προβλέπει ότι το 30 % των θέσεων περιπτέρων παραχωρούνται ύστερα από κλήρωση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους, με εισοδηματικά κριτήρια. Αποσαφηνίζεται το καθεστώς διάθεσης προϊόντων καπνού με την επιφύλαξη των διατάξεων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας (απαγόρευση πώλησης σε ανήλικους, απαγόρευση διαφήμισης, απαγόρευση καπνίσματος σε συγκεκριμένους χώρους, κλπ.)

ΒΙΒΛΙΑ
13. -Απελευθερώνονται οι τιμές των βιβλίων, με εξαίρεση τα λογοτεχνικά βιβλία, για τα οποία διατηρείται η ενιαία τιμή μόνο για την πρώτη έκδοση και με ανώτατο χρονικό όριο τα δύο χρόνια. Το καθεστώς της ενιαίας τιμής σημαίνει ότι οι λιανέμποροι δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση πάνω από 10% επί της τιμής που ορίζει ο εκδότης. Για τις λοιπές κατηγορίες βιβλίων και για τις επόμενες εκδόσεις των λογοτεχνικών, οι τιμές απελευθερώνονται. Στα λογοτεχνικά έργα σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 2121/1993 περιλαμβάνονται: διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, ποιήματα, δοκίμια, κριτικά δοκίμια, θεατρικά έργα, ταξιδιωτικά έργα, βιογραφίες. Στην έννοια του βιβλίου περιλαμβάνονται τα CD, DVD που αναπαράγουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου βιβλίου καθώς και τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-book).
14. -Παρέχεται η δυνατότητα διοργάνωσης περισσότερων εκθέσεων βιβλίων.

ΚΥΡΙΑΚΕΣ
15. -Εφαρμόζεται πιλοτικά, για ένα χρόνο σε τρεις τουριστικές περιοχές η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους. Οι περιοχές θα καθοριστούν ύστερα από διαβούλευση με τοπικούς και συλλογικούς φορείς.

ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
16. -Θεσπίζεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις. Ο Κώδικας θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων τον τρόπο αναγραφής των τιμών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, τις χρονικές περιόδους των προσφορών, κ.α. Δεν αλλάζουν οι τακτικές και ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι που θεσπίστηκαν με το νόμο 4177/2013 (από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος Αυγούστου οι τακτικές, το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου οι ενδιάμεσες).
17. -Καταργείται η απαγόρευση διενέργειας εκπτώσεων στα καταστήματα stock και outlet.
18. -Καταργείται ο περιορισμός στην περίπτωση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, σύμφωνα με τον οποίο η αξία του προϊόντος που δίδεται ως δώρο πρέπει να είναι μικρότερη της αξίας του κύριου προϊόντος.

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ
19. Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από απλό ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης. Έτσι μειώνεται το κόστος και καταργούνται περιττά διοικητικά εμπόδια τόσο για την εγχώρια παραγωγή όσο και για τις εισαγωγές προϊόντων, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συγκράτηση των τιμών καταναλωτή.

ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
20. Αποσαφηνίζεται ότι οι ανώτατες τιμές πώλησης για τα προϊόντα (νερό, τοστ, καφές, τσάι) που προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση για τους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ισχύουν περιοριστικά στους χώρους που προβλέπει η ίδια απόφαση (αεροδρόμια, πλοία, γήπεδα, αρχαιολογικοί χώροι, κλπ.), για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

ΨΩΜΙ
21. -Ορίζεται ρητά ότι το ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα θα ζυγίζονται υποχρεωτικά ενώπιον του καταναλωτή σε όλα τα σημεία πώλησης.
22. -Καταργούνται οι προκαθορισμένες ποσότητες και το προκαθορισμένο βάρος πώλησης άρτου και αρτοσκευασμάτων. Στις πινακίδες θα αναγράφεται η τιμή ανά κιλό και συμπληρωματικά , στα προϊόντα που πωλούνται συνήθως με το κομμάτι (π.χ. κουλούρια τύπου Θεσσαλονίκης) και η τιμή ανά τεμάχιο.
23. -Επιτρέπεται η πώληση ψωμιού από όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών εφόσον εφοδιαστούν με άδεια πρατηρίου και με την επιφύλαξη τήρησης των υγειονομικών διατάξεων και των διατάξεων σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των καταναλωτών. Εξαιρούνται κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία και περίπτερα στα οποία δεν μπορεί να πωλείται ψωμί.
24. -Καταργείται η υποχρέωση των αρτοποιείων να τηρούν αποθέματα αλεύρων, καυσίμων και αλατιού για την παραγωγή ψωμιού τριών ημερών το καλοκαίρι και μιας εβδομάδας τις υπόλοιπες εποχές.
25. -Καταργείται η εισφορά που επιβάλλεται σε κάθε αγορά αλεύρου υπέρ του ταμείου επικουρικής ασφάλισης αρτοποιών.
26. -Καταργείται η αναχρονιστική διάταξη περί ελάχιστης δυναμικότητας παραγωγής για τους αρτοποιούς της πρωτεύουσας.
27. Προβλέπεται η έκδοση σύγχρονου κώδικα καλών πρακτικών για τρόφιμα-ποτά με κοινή απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του υπουργού Οικονομικών, μετά από διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς. Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, η ανάδειξη των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και η προστασία του καταναλωτή.

ΓΑΛΑ
28. -Το γάλα θα διακρίνεται πλέον σε "παστεριωμένο γάλα" και σε "γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας".
29. -Αίρεται ο νομικός περιορισμός της ανώτατης διάρκειας συντήρησης του γάλακτος χαμηλής παστερίωσης και ορίζεται ότι η διάρκεια συντήρησης τόσο για το παστεριωμένο όσο και για το γάλα υψηλής παστερίωσης θα καθορίζεται με βάση τη μέθοδο παστερίωσης σε κάθε βιομηχανία, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.
30. -Στη συσκευασία κάθε προϊόντος, θα πρέπει να αναγράφονται: η ημερομηνία παστερίωσης, η ημερομηνία λήξης καθώς και η διάρκεια "ζωής". Π.χ. "γάλα 5 ημερών", "γάλα 7 ημερών" κλπ.
31. -Θεσπίζεται νέα κατηγορία γάλακτος, το «γάλα ημέρας» που συσκευάζεται σε διάστημα 24 ωρών από την άμελξη και η διάρκεια συντήρησής του δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες από την ημερομηνία παστερίωσης.

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
32. -Επιτρέπεται για λόγους οικονομίας κλίμακος η διακίνηση ελαιολάδου σε συσκευασίες 10, 20, 25 και 50 λίτρων αποκλειστικά για κατανάλωση σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, καντίνες ή άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις.

ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
33. -Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος.
34. -Αίρονται οι προϋποθέσεις περί ελάχιστου εταιρικού κεφαλαίου (500.000 ευρώ) και περί ελάχιστου όγκου των αποθηκευτικών χώρων (2.000 κυβικά μέτρα) που απαιτείται να έχουν οι κάτοχοι 'Αδειας Εμπορίας Ασφάλτου.
35. -Ευθυγραμμίζεται η διάρκεια της άδειας λειτουργίας των μηχανημάτων κατεργασίας των αδρανών υλικών με τη διάρκεια της άδειας εκμετάλλευσης του λατομείου.
36. -Περιορίζονται μια σειρά από διοικητικά βάρη, όπως η υποχρέωση υποβολής στοιχείων για τιμές, εξαγωγές, κλπ. από τα λατομεία.
37. -Θεσπίζονται αντικειμενικά κριτήρια για τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων σε λατομεία αδρανών υλικών, καταργώντας το μέχρι σήμερα ασαφές καθεστώς.
38. -Καταργείται η επιβάρυνση 2% επί της τιμής πώλησης τσιμέντου υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
39. -Καταργούνται περιορισμοί (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυναμικότητα κλινών, κ.α. ) για ίδρυση ξενοδοχείων, κέντρων αθλητικού και προπονητικού τουρισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας, συνεδριακών κέντρων, χιονοδρομικών κέντρων.
40. -Καταργείται η έγκριση καταλληλότητας του ΕΟΤ για το οικόπεδο ή γήπεδο τουριστικής εγκατάστασης.
41. -Αίρονται περιορισμοί ως προς την εκμίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης: Συγκεκριμένα, καταργείται το ελάχιστο όριο κυβισμού των αυτοκινήτων που είναι 1.500 κ.εκ. και μειώνεται η ελάχιστη διάρκειας μίσθωσης από 12 ώρες που είναι σήμερα σε 6.
42. Εξομοιώνονται παλαιοί και νέοι επαγγελματίες ως προς τη δυνατότητα απόκτησης τουριστικών λεωφορείων, καινούργιων ή μεταχειρισμένων.
43. -Καταργείται η υποχρέωση γνωστοποίησης, θεώρησης και έγκρισης τιμών από τις τουριστικές επιχειρήσεις προς τον ΕΟΤ και το ΞΕΕ, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές περιορίζουν τον ανταγωνισμό.
44. -Αίρεται ο περιορισμός ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε αλιευτικούς λιμένες ή καταφύγια, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής, διευκολύνοντας το θαλάσσιο τουρισμό.
45. -Εξισώνονται όλες οι τουριστικές εγκαταστάσεις, παλιές και νέες ως προς τις προϋποθέσεις διάθεσης υγρών αποβλήτων. Για την ομαλή μετάβαση των υφιστάμενων επιχειρήσεων στο νέο καθεστώς, παρέχεται μεταβατική περίοδος 18 μηνών.
46. -Επεκτείνεται η δυνατότητα διαδικτυακών τουριστικών γραφείων να παρέχουν όσες υπηρεσίες παρέχουν τα τουριστικά γραφεία με φυσική παρουσία.
47. Εξομοιώνονται παλιές και νέες εγκαταστάσεις ως προς τους όρους δόμησης που εφαρμόζονται σε περίπτωση επέκτασης.

Γενικές ρυθμίσεις
48. -Αίρονται εμπόδια για τη συγχώνευση και το διαχωρισμό εγκαταστάσεων.
49. -Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο.
50. Καταργείται η υποχρέωση ύπαρξης χώρου στάθμευσης για τις εταιρίες φορτηγών ΔΧ, παλιές και νέες.
Αυτόματος συμψηφισμός ΦΠΑ
Αυτόματο συμψηφισμό του ΦΠΑ που οφείλεται από επιχειρήσεις στο δημόσιο με τον ΦΠΑ που πρέπει να καταβάλλουν σε αυτές φορείς της γενικής κυβέρνησης προβλέπει το πολυνομοσχέδιο.
Επίσης με τις διατάξεις του αλλάζει ο τρόπος υποβολής του ΦΠΑ αφού εκτός των άλλων αποσυνδέεται η υποβολή της δήλωσης από την καταβολή του φόρου. Οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ θα υποβάλλονται στις 20 του μήνα με την πρώτη δόση να καταβάλλεται έως το τέλος του ίδιου μήνα και τη δεύτερη ως το τέλος του επόμενου.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα ο συμψηφισμός ΦΠΑ γίνεται αποκλειστικά για οφειλές ΦΠΑ ιδιωτών με απαιτήσεις ΦΠΑ από τον στενό δημόσιο τομέα, δηλαδή τα υπουργεία και τους φορείς της κεντρικής διοίκησης.
Με το νέο καθεστώς ο ΦΠΑ που οφείλουν στο Δημόσιο οι επιχειρήσεις θα μπορεί να συμψηφίζεται με ΦΠΑ που πρέπει να εισπράξουν από διάφορους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα όπως Δήμους, νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία και άλλα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Παράλληλα στο νομοσχέδιο προβλέπεται σειρά άλλων διατάξεων που αφορούν μεταξύ άλλων:
- Την απαλλαγή των αγροτών από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων εφόσον έχουν ετήσια ακαθάριστα έσοδα έως 15.000 ευρώ και επιδοτήσεις έως 5.000 ευρώ. Ο ΦΠΑ αγροτών επιστρέφεται κατ' αποκοπή με συντελεστή 6% επί της αξίας των προϊόντων που πωλούν.
- Την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2014 και 2015, των ακινήτων που βρίσκονται στην Κεφαλονιά και τους νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας και έχουν αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές από τους σεισμούς του Ιανουαρίου 2014 και του Αυγούστου 2013.
- Την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων στα οποία έχουν κατατεθεί πινακίδες και πρόκειται να διαγραφούν από το μητρώο του υπουργείου Μεταφορών.
Μείωση προστίμων

Μειώνονται στα 250 έως και 500 ευρώ τα πρόστιμα ανάλογα με τα τηρούμενα βιβλία για τη μη έκδοση αποδείξεων ή μη υποβολή δηλώσεων από 1.000 έως 2.500 ευρώ που προέβλεπε ο τελευταίος φορολογικός νόμος. Παράλληλα θεσπίζεται πλαφόν προστίμου ανά φορολογικό έλεγχο στα επίπεδα των 30.000 ευρώ.

Αναλυτικότερα οι διατάξεις του προσχεδίου του νομοσχεδίου προβλέπουν τα ακόλουθα:
- Θεσπίζεται πρόστιμο 100 ευρώ για μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογικής δήλωσης από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου. Πρόστιμο 100 ευρώ θα καταβάλλεται επίσης και για κάθε άλλη παράβαση μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής φορολογικών δηλώσεων, μη ανταπόκρισης σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων ή μη υποβολής ή εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακρατούμενων φόρων, υπό την προϋπόθεση ότι ο φορολογούμενος δεν έχει υποχρέωση τήρησης βιβλίων.
- Πρόστιμο ύψους 250 ευρώ για υπόχρεους με απλογραφικά βιβλία και 500 ευρώ για υπόχρεους με διπλογραφικά βιβλία θα επιβάλλονται όταν δεν υποβάλλονται ή υποβάλλονται εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις ή δηλώσεις παρακρατούμενων φόρων, όταν δεν ανταποκρίνεται ο φορολογούμενος σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, ή όταν δεν εκδίδει ή εκδίδει ανακριβή φορολογικά στοιχεία.
- Εξακολουθεί να ισχύει το πρόστιμο των 2.500 ευρώ (για υπόχρεους με διπλογραφικά βιβλία) όταν ο φορολογούμενος δεν συνεργάζεται με τις ελεγκτικές αρχές κατά τον φορολογικό έλεγχο, δεν έχει εγγραφεί στο φορολογικό μητρώο ή δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που προβλέπει η νομοθεσία για την τήρηση βιβλίων.
- Δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα, όταν υποβάλλονται εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις ΦΠΑ και παρακρατούμενων φόρων στην περίπτωση που αρχική δήλωση είχε υποβληθεί εκπρόθεσμα.
Εντός του Μαΐου το ΔΝΤ
Μέσα στο Μάιο θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την έγκριση της επόμενης δόσης του Ταμείου προς την Ελλάδα, δήλωσε χθες ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Ταμείου Ουίλιαμ Μάρεϊ, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως δεν έχει οριστεί ακόμη συγκεκριμένη ημερομηνία.
Σε ερώτηση αν η συνεδρίαση θα είναι πριν ή μετά τις ευρωεκλογές, επανέλαβε ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί εντός του Μαΐου.
Όσον αφορά το ποσό της δόσης που αναμένεται να εγκριθεί, ο κ. Μάρεϊ ανέφερε συγκεκριμένα:
«Δεν μπορώ να πω πόση ακριβώς θα είναι η δόση. Μπορώ να υποθέσω ότι θα είναι μεγαλύτερη».
Η ερώτηση ήταν αν η Ελλάδα θα λάβει δόση ύψους 1,8 δις ευρώ ή περισσότερα.
Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του ΔΝΤ συμπλήρωσε ότι θα υπάρξει «αναπροσαρμογή» των εκταμιεύσεων στην Ελλάδα, εξαιτίας του γεγονότος ότι η πέμπτη αξιολόγηση του ελληνικού οικονομικού προγράμματος διήρκησε για «μεγάλο διάστημα».
Στη συνέχεια, σε ερώτηση για το αν οι Ευρωπαίοι εταίροι έχουν δώσει διαβεβαιώσεις για «επαρκή χρηματοδότηση» του προγράμματος για την Ελλάδα, υποστήριξε ότι το διοικητικό συμβούλιο του ΔΝΤ για να εγκρίνει τη δόση υποθέτει ότι θα έχουν δοθεί οι σχετικές διαβεβαιώσεις.
Ο κ. Μάρεϊ ερωτήθηκε και για τις εκτιμήσεις της τρόικας σχετικά με το πρωτογενές πλεόνασμα, σημειώνοντας ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα έγινε σχετική αναφορά στην πρόσφατη κοινή δήλωση του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ, στην οποία επαναλαμβάνεται ότι οι δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας βρίσκονται στην πορεία υλοποίησης των στόχων του προγράμματος και πως από τις πρώτες εκτιμήσεις αποδεικνύεται ότι η επιδίωξη για το πρωτογενές πλεόνασμα μέσα στο 2013 επιτεύχθηκε με σημαντικό περιθώριο.
Τέλος, σε ερώτηση αν το ΔΝΤ διεκδικεί «ειδικό ρόλο» για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ο κ. Μάρεϊ δήλωσε ότι το ΔΝΤ ενθαρρύνει τις εν εξελίξει προσπάθειες στην Ευρώπη όσον αφορά τα stress test των τραπεζών.
Σε στάση αναμονής το Eurogroup
Την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου από την Ελληνική Βουλή αναμένει το Eurogroup, προκειμένου να κλείσει επίσημα η τέταρτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος και να εγκριθεί η εκταμίευση της επόμενης δόσης, δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες ανώτερος αξιωματούχος της ευρωζώνης.

Όπως εξήγησε ο αξιωματούχος της ευρωζώνης, στόχος είναι να υπάρξει καταρχήν πολιτική συμφωνία για το κλείσιμο της αξιολόγησης στο Εurogroup στην Αθήνα την 1η Απριλίου και η τελική απόφαση για την εκταμίευση να ληφθεί εντός του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Απριλίου.

Σε ό,τι αφορά την εκταμίευση της δόσης, ο αξιωματούχος της ευρωζώνης δήλωσε ότι το μεγαλύτερο τμήμα της θα πραγματοποιηθεί πριν από τα μέσα Μαΐου, ούτως ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις (ομόλογα που λήγουν περί τα μέσα Μαΐου) και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν μία ή δύο δόσεις, πιθανότητα τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Οι τρεις δόσεις στο σύνολό τους θα είναι της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, δήλωσε ο ίδιος αξιωματούχος, σημειώνοντας, πάντως ότι η πρώτη δόση που θα εκταμιευθεί το Μάιο θα είναι η σημαντικότερη.

Ο αξιωματούχος της ευρωζώνης υπενθύμισε, ωστόσο, ότι η εκταμίευση αυτών των δόσεων θα συναρτάται από την εκπλήρωση προαπαιτούμενων δράσεων.

Ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι μετά την ανακοίνωση της Eurostat στις 23 Απριλίου για τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας και των άλλων χωρών της ευρωζώνης, θα καταστεί σαφές αν και κατά πόσο υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα στην Ελλάδα. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η συζήτηση, στο επίπεδο ομάδας εργασίας της ευρωζώνης, για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, σύμφωνα με τη δέσμευση που έχει ήδη αναλάβει η ευρωζώνη, το Νοέμβριο του 2012. Επιπλέον, άφησε να εννοηθεί ότι η σχετική συζήτηση σε υπουργικό επίπεδο θα απαιτήσει τουλάχιστον δύο Eurogroup.

Σε ό,τι αφορά το όποιο χρηματοδοτικό κενό του προγράμματος, ο αξιωματούχος της ευρωζώνης ανέφερε ότι η Ελλάδα επωφελείται ήδη από ιδιαίτερα θετικές ρυθμίσεις σε ό,τι αφορά τα επιτόκια δανεισμού, την ωρίμανση των δανείων και την περίοδο χάριτος και τόνισε ότι η όποια απόφαση ως προς τις μελλοντικές χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας είναι θέμα κρίσης των Ελληνικών Αρχών.

Τέλος ανέφερε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση που το ΔΝΤ ζητήσει διαβεβαίωση για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους από τους ευρωπαίους εταίρους.
Και νέες εξειδικεύσεις για το μέρισμα

Πραγματικό ετήσιο εισόδημα 6.000 ευρώ ανά άτομο, φαίνεται ότι προβλέπει το βασικό σενάριο, το οποίο επεξεργάζεται η κυβέρνηση, για τους δικαιούχους του επιδόματος από το «κοινωνικό μέρισμα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά και από τη χθεσινή σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου με τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, το συγκεκριμένο ύψος του εισοδήματος θα είναι «με κλίμακα ισοδυναμίας», ήτοι θα κλιμακώνεται (κατά το πρότυπο των οικογενειακών επιδομάτων) με συντελεστή 1 για τον άγαμο, με συντελεστή 1/3 για τη σύζυγο και με συντελεστή 1/6 για κάθε παιδί. Δηλαδή, θα διαμορφώνεται στις 10.000 ευρώ για οικογένεια με 2 παιδιά.
Πάντως, οι αρμόδιοι παράγοντες εκφράζουν προβληματισμό για το πώς θα μπορέσουν να προσδιοριστούν οι πραγματικά αδύναμοι οικονομικά, από μεγάλες κατηγορίες πληθυσμού, όπως είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αγρότες. Οι πρώτοι, με βάση τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), εμφανίζονται, ως επί το πλείστον, να δηλώνουν πολύ χαμηλό εισόδημα και εξετάζεται να τεθεί ως βάση η διακοπή των εργασιών. Ενώ, οι αγρότες φορολογούνταν έως και πέρυσι με βάση το τεκμαρτό (πολύ χαμηλό) εισόδημα.
Όσον αφορά στο ύψος του επιδόματος, το οποίο θα χορηγηθεί εντός του Μαΐου άπαξ, αυτό πιθανόν να κυμαίνεται από τα 500 ευρώ έως τα 1.000 ευρώ. Το ανώτατο ύψος των 1.000 ευρώ αναμένεται να αφορά σε πολύτεκνους (τέσσερα και περισσότερα παιδιά), ή σε οικογένεια με τρία παιδιά και άνεργη μητέρα. Για μια τετραμελή οικογένεια, υπολογίζεται ότι το επίδομα θα είναι περίπου 800 ευρώ.
Για τα περιουσιακά κριτήρια, το υπό συζήτηση βασικό σενάριο αφορά σε συνολική ακίνητη περιουσία από 50.000 ευρώ (50.000 ευρώ για άγαμο και 100.000 ευρώ για έγγαμο) έως 250.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, εκ των πραγμάτων στο πολυνομοσχέδιο θα υπάρξει γενική διάταξη και θα αναφέρονται οι ενδεικτικές κατηγορίες των δικαιούχων, όπως, π.χ. οι μακροχρόνια άνεργοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με διακοπή δραστηριότητας. Στη διάταξη θα υπάρχει παραπομπή σε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία θα εκδοθεί όταν η κυβέρνηση θα καταλήξει στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

ΠΗΓΗ : "  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ      "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου