ΠΗΓΗ : " http://apostolospapaparisis.blogspot.gr "
Γράφει ο
Απόστολος Παπαπαρίσης
Καλώς ή κακώς για πολλούς από εμάς η αναμενόμενη συνεδρίαση του Τριμελούς Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ και η απόφαση περί της συμμόρφωσης ή μη της κυβερνήσεως με την αρχική απόφαση του ΣτΕ, θα καθόριζε και τη στάση μας σχετικά με την πρόθεση μας να καταθέσουμε αγωγή προκειμένου να διεκδικήσουμε το υπόλοιπο 50% που δεν μας αποδόθηκε. Δυστυχώς το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ ανέβαλε τη συνεδρίαση από τις 28 Νοεμβρίου 2014, για τις 9 Δεκεμβρίου 2014 και τώρα για τις 9 Ιανουαρίου 2015, ενώ καθυστερεί και η δημοσίευση των αποφάσεων της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα μας προβλημάτισαν και οι πολιτικές εξελίξεις σχετικά με την εκλογή του ΠτΔ. Μοιραίως άρχισε και πάλι να συζητιέται αν και πότε αρχίζει η παραγραφή των αξιώσεων των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ.
Καλώς ή κακώς για πολλούς από εμάς η αναμενόμενη συνεδρίαση του Τριμελούς Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ και η απόφαση περί της συμμόρφωσης ή μη της κυβερνήσεως με την αρχική απόφαση του ΣτΕ, θα καθόριζε και τη στάση μας σχετικά με την πρόθεση μας να καταθέσουμε αγωγή προκειμένου να διεκδικήσουμε το υπόλοιπο 50% που δεν μας αποδόθηκε. Δυστυχώς το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ ανέβαλε τη συνεδρίαση από τις 28 Νοεμβρίου 2014, για τις 9 Δεκεμβρίου 2014 και τώρα για τις 9 Ιανουαρίου 2015, ενώ καθυστερεί και η δημοσίευση των αποφάσεων της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα μας προβλημάτισαν και οι πολιτικές εξελίξεις σχετικά με την εκλογή του ΠτΔ. Μοιραίως άρχισε και πάλι να συζητιέται αν και πότε αρχίζει η παραγραφή των αξιώσεων των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ.
Η συζήτηση περί
παραγραφών, άρχισε σχεδόν από την ημέρα που εκδόθηκαν οι αποφάσεις του ΣτΕ με τα δικηγορικά γραφεία να δίνουν το καθένα την δική τους άποψη. Αυτά στα
οποία συμφωνούσαν όλοι είναι η διετία που απαιτείται για να αρχίσει η παραγραφή
και ότι η παραγραφή γίνεται μήνα με το μήνα. Εκεί που υπήρχαν διαφορετικές
απόψεις ήταν η έναρξη της διετίας, όπου υπήρξαν τρεις διαφορετικές
εκδοχές.
1η εκδοχή: Έναρξη την 1η Αυγούστου 2012, από την ημέρα δηλαδή
που άρχισαν οι αναδρομικές μειώσεις των μισθών και των συντάξεων των εν
ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ, αντίστοιχα. Ήταν θέση
των περισσότερων δικηγόρων. Πρόκειται για την χειρότερη περίπτωση πλην όμως η
ασφαλέστερη. Μία πολύ καλή ανάλυση περί παραγραφών μπορείτε να δείτε (ΕΔΩ) από τοmilitarylawoffice.gr.
2η εκδοχή: Έναρξη την 1η Ιανουαρίου 2013, μία εκδοχή που
υποστηρίχθηκε κυρίως από την ΠΟΕΣ (Δείτε ΕΔΩ), η οποία υποστήριξε ότι "δεν τίθεται θέμα παραγραφής των αξιώσεών μας, σε
κάθε δε περίπτωση δεν παραγράφονται οι αξιώσεις με την 31-7-2014, τα
όποια δε έγγραφα διακινούνται και υποβάλλονται σε φορείς τίθενται εν αμφιβόλω
και δεν εξασφαλίζουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Ο
Ν.4093/2012 με τον οποίο περικόπηκαν περαιτέρω οι μισθοί και τα επιδόματά
μας ψηφίστηκε τη 12-11-2012 και τέθηκε σε εφαρμογή
από την 01-1-2013. Η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού
Οικονομικών, που ακύρωσε η Ολομέλεια του ΣτΕ, με την ανωτέρω απόφασή
της, εκδόθηκε τη 14-11-2012 και τέθηκε σε εφαρμογή
την 01-1-2013." Έτσι εξηγείται γιατί καλούσε τα μέλη της
να καταθέσουν αγωγή μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2014, οπότε και εξέπνεε η διετία και
άρχιζαν οι παραγραφές.