Με τον γενικό όρο «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» εννοούμε μια ομάδα δυσκολιών που είναι ετερογενείς, θεωρούνται όμως το πρώτο επιδημιολογικό πρόβλημα...
Με τον γενικό όρο «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» εννοούμε μια ομάδα δυσκολιών που είναι ετερογενείς, θεωρούνται όμως το πρώτο επιδημιολογικό πρόβλημα που παρουσιάζεται στην παιδική και την εφηβική ηλικία. Η πιο γνωστή από αυτές είναι η δυσλεξία. Η δυσλεξία χαρακτηρίζεται από μη επαρκή ανάπτυξη λεκτικών, γλωσσικών, κινητικών και σχολικών δεξιοτήτων και είναι ανεξάρτητη από το νοητικό επίπεδο του παιδιού, το οποίο είναι φυσιολογικό και πάντως ανώτερο από τις αντίστοιχες σχολικές του επιδόσεις. Επίσης, δεν συνδέεται με κάποιο οπτικό ή ακουστικό πρόβλημα, νευρολογική διαταραχή, συναισθηματικές διαταραχές ή κοινωνικοοικονομικές μειονεξίες. Εκδηλώνεται ως μια έντονη και ασυνήθιστα επίμονη αδυναμία του παιδιού στην εκμάθηση του μηχανισμού της ανάγνωσης -και όχι της ομιλίας του-, καθώς και της ορθογραφημένης γραφής.