ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Ολα τα προαπαιτούμενα για τη δόση σε ένα πολυνομοσχέδιο-σκούπα

Εφημερίδα των Συντακτών

ΠΗΓΗ :  "  http://www.efsyn.gr/     " 

30/07/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ


Γνωστό έγινε χθες το πολυνομοσχέδιο-σκούπα της κυβέρνησης, το οποίο περιλαμβάνει πάνω από 200 διατάξεις και όλα τα προαπαιτούμενα της τρόικας προκειμένου να εκταμιευτεί η δόση του 1 δισ. ευρώ. Στόχος είναι να έχει ψηφιστεί στη Βουλή το αργότερο μέχρι τις 8 Αυγούστου, οπότε ολοκληρώνει τις εργασίες του το δεύτερο θερινό τμήμα. Το κείμενο.
        
 
ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Ξηλώνονται οι κοινωνικοί πόροι των Ταμείων

Του Τζώρτζη Ρούσσου

Από τα Ταμεία των δικηγόρων και το ΤΕΑΔΥ ξεκινά το νέο ξήλωμα στους κοινωνικούς πόρους που αναμένεται να φέρει σε εξαιρετικά δυσμενή θέση τα ασφαλιστικά ταμεία που θα πρέπει να βρουν τρόπους χρηματοδότησης των ελλειμμάτων που θα δημιουργηθούν. Αυτό βέβαια σημαίνει μείωση συντάξεων, αφού δεν υπάρχει άλλος τρόπος εξεύρεσης χρημάτων. Την ίδια ώρα θεωρείται βέβαιο ότι η ένταξη των Ταμείων των ενστόλων στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) θα φέρει μειώσεις και στις επικουρικές συντάξεις αστυνομικών και πυροσβεστών, όπως μειώσεις θα επιφέρει και η εφαρμογή του συντελεστή βιωσιμότητας και στα Μετοχικά Ταμεία των σωμάτων ασφαλείας.


Ολα αυτά τα δυσμενή για το ασφαλιστικό σύστημα και τους ασφαλισμένους, αλλά και τους συνταξιούχους, αποτελούν τον καλοκαιρινό «μποναμά της κυβέρνησης και περιέχονται στο πολυνομοσχέδιο που εισήλθε χθες προς ψήφιση».

Οσον αφορά τους κοινωνικούς πόρους μέσω του πολυνομοσχεδίου καταργούνται:

*Η κράτηση 3% υπέρ του ΜΤΠΥ, επί του αντιτίμου των προμηθειών, έργων ή υπηρεσιών που παρέχονται στο Δημόσιο και τις εν γένει υπηρεσίες του, στα ΝΠΔΔ και στα ειδικά Ταμεία. Υπόχρεος για την καταβολή της πιο πάνω κράτησης έναντι του ΜΤΠΥ ήταν ο προμηθευτής, εργολάβος, παρέχων υπηρεσίες και εκμισθωτής

*Η συμμετοχή του ΟΤΕ σε ποσοστό 2/5 για παροχή συντάξεων ΕΛΠΦΠΤΤ, στο ΤΕΑΔΥ

*Τα εισπραττόμενα ποσά που προέρχονται από χρηματικές ποινές ή από μετατροπή σε χρήμα των στερητικών της ελευθερίας ποινών με τις επ’ αυτών προσαυξήσεις, καθώς και από τα εισπραττόμενα ποσά εξόδων της ποινικής διαδικασίας, και το Δημόσιο κατά ποσοστό 0,85% απέδιδε στο Ταμείο Πρόνοιας Δικηγόρων

*Οι πόροι του Ταμείου Πρόνοιας Δικηγόρων που αφορούν ποσοστό 1% επί του κεφαλαίου των προσωπικών εταιρειών (ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες) και των ΕΠΕ για τα καταστατικά τους που δημοσιεύονται στο Πρωτοδικείο όπως και το ποσοστό που ισούται προς τα 2/3 του τέλους χαρτοσήμου (0,5% του κεφαλαίου) κατά τη δημοσίευση των πράξεων παραστάσεως της διαρκείας των εταιρειών.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Παγώνει προσωρινά η «αξιοποίηση» του αιγιαλού

Του Τάσου Σαραντή

Τελικά, όπως είχε διαφανεί από τη δήλωση του υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη την περασμένη Τετάρτη και έπειτα από τις αντιδράσεις εκ μέρους επιστημονικών συλλόγων, οικολογικών οργανώσεων και πολιτικών κομμάτων της χώρας, οι διατάξεις που αφορούσαν την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση του αιγιαλού και των παραλιών της χώρας μπαίνουν προσωρινά στο «συρτάρι».

Ετσι, στο πολυνομοσχέδιο, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, περιλαμβάνονται διατάξεις στο άρθρο 11 που αφορούν μόνο τη χάραξη του αιγιαλού – παραλίας βάσει των ορθοφωτοχαρτών του Κτηματολογίου δίχως να αγγίζονται τα ζητήματα που αφορούν τη χρήση γης και την αξιοποίηση του αιγιαλού, κάτι που θα απασχολήσει τη Βουλή σε επόμενη φάση. Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα ο Γιάννης Μανιάτης είχε δηλώσει ότι η περιβαλλοντική προστασία των ελληνικών ακτών δεν απαιτεί κανένα ειδικό νομοσχέδιο για αιγιαλό και παραλία, παρά μόνο συγκεκριμένες, απλές ρυθμίσεις θεσμικής και νομικής θωράκισης της χάραξής του και αξιόπιστης αποτύπωσής του σε χάρτες και διαγράμματα.

Αποτέλεσμα αυτής της κυβερνητικής οπισθοχώρησης είναι ότι το σχετικό άρθρο στο πολυνομοσχέδιο εισάγει μόνο ρυθμίσεις για τη θεσμική και νομική θωράκιση της χάραξης του αιγιαλού και της αποτύπωσής του σε χάρτες. Το άρθρο 11 καθορίζει ότι μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο θα πρέπει να γίνει χάραξη του αιγιαλού στο σύνολο της χώρας. Ο ορισμός του αιγιαλού, που αποτελεί τη ζώνη της ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα από τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της, παραμένει ως έχει.

Ωστόσο, αντικαθίστανται εν μέρει, πλήρως ή καταργούνται τα άρθρα 4, 5, 6, 7 του παλαιότερου σχετικού νόμου 2971/2001 που αναφέρονται στις προδιαγραφές και τα διαγράμματα του αιγιαλού, όπως και στη διαδικασία καθορισμού του παλαιού αιγιαλού.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Ρυθμίσεις για εταιρείες και φαρμακεία

Παρεμβάσεις σε 13 τομείς της οικονομίας με στόχο την ελάφρυνση των διοικητικών βαρών για εταιρείες και πολίτες προωθεί το πολυνομοσχέδιο στο μέρος των διατάξεων που αφορούν το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Μεταξύ άλλων ρυθμίζονται τα παρακάτω:

Το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) καθίσταται στο εξής ο μοναδικός τόπος δημοσίευσης εταιρικών πράξεων, στοιχείων και ανακοινώσεων των εταιρειών. Η υποχρεωτική ανακοίνωση στις οικονομικές εφημερίδες καθίσταται πλέον προαιρετική, κάτι που ασφαλώς αποτελεί πλήγμα γι’ αυτές, καθώς είχαν σημαντικό έσοδο από τις προαναφερόμενες δημοσιεύσεις και κυρίως από τη δημοσίευση ισολογισμών. Επίσης, η ανακοίνωση εταιρικών πράξεων κ.λπ. στο ΦΕΚ (Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως) θα διατηρηθεί έως το τέλος του 2015.

Με άλλες διατάξεις καταργείται -όπου μέχρι τώρα απαιτείται- η υποβολή τεχνικής και οικονομικής έκθεσης, έκθεσης σκοπιμότητας και εκτίμησης βιωσιμότητας για έργα ίδρυσης και εγκατάστασης αυτοκινητοδρομιών, για ίδρυση ή επέκταση Κέντρων Προπονητικού Αθλητικού Τουρισμού και για ίδρυση Ψυχαγωγικών Θεματικών Πάρκων εφόσον αυτά υπάγονται διατάξεις αναπτυξιακών νόμων όπου προβλέπεται κρατική ενίσχυση.

Τέλος, με άλλες διατάξεις ρυθμίζεται με ενιαίο τρόπο η υποβολή αιτήσεων για άδεια ίδρυσης νέου φαρμακείου, συστέγασης φαρμακείων και άδεια λειτουργίας φαρμακείου. Αρμόδια υπηρεσία ορίζεται πλέον η Διεύθυνση Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία υπάγεται το φαρμακείο.

Γιώργος Πετρόπουλος

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Αλλαγές στον ΦΠΑ και λουκέτο σε ΑΦΜ-φαντάσματα

Του Μ. Χριστοδούλου

«Σκούπα» σε όλους τους ΑΦΜ «φαντάσματα» και βελτιώσεις στο σύστημα παρακράτησης και απόδοσης ΦΠΑ προβλέπει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ.

Σχετική διάταξη που ενσωματώθηκε σε αυτό προβλέπει την κατάργηση της υποβολής της εκκαθαριστικής δήλωσης του ΦΠΑ, ενώ με άλλες γλιτώνουν το «πέναλτι» του πρόσθετου φόρου οι φορολογούμενοι που υπέβαλαν εκπρόθεσμα τη φορολογική τους δήλωση. Η Εφορία θα κάνει δεκτές τις αποδείξεις που απαιτούνται για το αφορολόγητο ποσό αλλά και για τις ιατρικές δαπάνες. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο:

1 Καταργείται η υποχρέωση υποβολής εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ για διαχειριστικές περιόδους που λήγουν την 1η Ιανουαρίου 2014 και εφεξής. Σημειώνεται ότι η εκκαθαριστική δήλωση δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σύνοψη των περιοδικών δηλώσεων που υποβάλλονται ανά μήνα ή ανά τρίμηνο ανάλογα με την κατηγορία των τηρούμενων βιβλίων. Τα στοιχεία αυτά είναι ήδη στη διάθεση των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών με τις περιοδικές δηλώσεις και δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να υποβάλλονται και οι ετήσιες εκκαθαριστικές. Μόνο έξτρα χρόνος και διοικητικό κόστος εκπλήρωσης των τυπικών φορολογικών υποχρεώσεων για τους φορολογούμενους.

2 Χωρίς Αριθμό Φορολογικού Μητρώου θα μένουν εφεξής εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, τα οποία, για την Εφορία, δεν έχουν δώσει σήμα ζωής τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται κυρίως για νομικά πρόσωπα που ενώ έκαναν έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας και δηλώθηκαν στο Taxis έκτοτε εξαφανίστηκαν από την Εφορία και την αγορά. Με την απενεργοποίηση του ΑΦΜ «μπλοκάρονται» καταθέσεις, δάνεια αλλά και σειρά από άλλες κατηγορίες τραπεζικών συναλλαγών οι οποίες ξεπερνούν το όριο των 500 ευρώ και οι επιχειρηματίες είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από τα γκισέ των τραπεζών για να τις υλοποιήσουν.

3 Η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων μπορεί να αποφασίζει και να δίνει η ίδια παρατάσεις στις προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων, αντί για τον υφυπουργό Οικονομικών.

4 Ειδικά για φέτος, οι δαπάνες αγοράς αγαθών, καθώς και τα έξοδα ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, που αφορούν το οικονομικό έτος 2014 (εισοδήματα 2013), προσμετρώνται και υπολογίζονται για τον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος, ακόμη και στην περίπτωση των εκπρόθεσμων φορολογικών δηλώσεων. Ωστόσο, όσοι υπέβαλαν εκπρόθεσμα δήλωση δεν απαλλάσσονται από το πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης των 100 ευρώ.

5 Συστήνονται 400 νέες οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού στον κλάδο εφοριακών, οι οποίες προστίθενται και προσαυξάνουν τις οργανικές θέσεις προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ «ΚΟΚΚΙΝΑ» ΔΑΝΕΙΑ

Δυνατότητα κυρώσεων στις τράπεζες

Η μη τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας που αφορά τη ρύθμιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2015, με διάταξη του πολυνομοσχεδίου. Ο εποπτικός δε ρόλος της Τραπέζης της Ελλάδος συνίσταται στην επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις συστηματικής μη εφαρμογής του Κώδικα από δανειστές καθώς και σε περιπτώσεις διαπίστωσης αδυναμιών των συστημάτων τους.

Επίσης, οι τράπεζες δεν μπορούν να προβαίνουν σε οιασδήποτε μορφής χρεώσεις σχετικά με την εξέταση των αιτημάτων των δανειοληπτών, τη διαδικασία υπαγωγής τους και εν γένει την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, προκειμένου να παρέχουν ρυθμίσεις.

Κι αυτό γιατί όπως αναφέρεται, οι εν λόγω χρεώσεις θα μπορούσαν ούτως ή άλλως να κριθούν και ως καταχρηστικές, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας – ωστόσο κρίνεται σκόπιμη η σχετική ρητή πρόβλεψη, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλη η διαδικασία υπαγωγής στις διατάξεις του Κώδικα θα γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση για τους οφειλέτες. Σε καμία περίπτωση η κεντρική τράπεζα δεν έχει αρμοδιότητα για τον έλεγχο κάθε μεμονωμένης περίπτωσης και την επίλυση των διαφορών μεταξύ πιστωτών και οφειλετών.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Σαρωτικές αλλαγές στις δημόσιες συμβάσεις

Εκ βάθρων αλλαγές στον τρόπο που διενεργούνται οι διαγωνισμοί για δημόσια έργα και κρατικές προμήθειες υλικών και υπηρεσιών κομίζει το πολυνομοσχέδιο, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτές «τρύπες» για να συνεχιστεί η διασπάθιση δημόσιου χρήματος μέσα από τις δημόσιες συμβάσεις.

Παρότι στο σχετικό νομοσχέδιο επισημαίνεται, για παράδειγμα, με έμφαση ότι κανένα σχέδιο έργου και καμία σύμβαση προμήθειας ή υπηρεσιών δεν επιτρέπεται να κατατμηθεί (σ.σ. το «σπάσιμο» των παραγγελιών σε κομμάτια είναι η κλασική μέθοδος απευθείας αναθέσεων), την ίδια στιγμή εισάγει εξαιρέσεις. Ετσι προβλέπεται ότι οι αναθέτουσες αρχές και οι φορείς μπορούν να παρεκκλίνουν και να σπάσουν σε κομμάτια την προμήθεια, για τα μεν δημόσια έργα εφόσον είναι μικρότερα του 1 εκατ. ευρώ και για τις δε προμήθειες υπηρεσιών εφόσον η αξία τους είναι μικρότερη των 80.000 ευρώ και υπό την προϋπόθεση πως το συνολικό ποσό των συγκεκριμένων τμημάτων δεν υπερβαίνει το 20% της αξίας. Προβλέπεται επίσης πως, όταν η προμήθεια ομοειδών προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε ταυτόχρονη σύναψη χωριστών συμβάσεων κατά τμήματα, λαμβάνεται υπόψη η συνολική αξία.

Παράλληλα στο νομοσχέδιο διατηρείται χωρίς επαρκείς δικλίδες η πρόβλεψη της σύναψης συμβάσεων «κατεπείγουσας ανάγκης» εκτός διαγωνισμών που, ενώ και με το σημερινό καθεστώς αφορά απρόβλεπτα γεγονότα (π.χ. φυσικές καταστροφές), εντούτοις αξιοποιείται για να δίνονται δουλειές με απευθείας αναθέσεις από νοσοκομεία, δήμους και άλλους φορείς.

Ανάλογα με τον προϋπολογισμό τους

Οι δημόσιες συμβάσεις χωρίζονται ανάλογα με τον προϋπολογισμό τους σε «συμβάσεις ήσσονος αξίας», για όσες είναι κάτω από 2.500 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, και σε «υψηλής αξίας», για εκείνες που έχουν αξία πάνω από 134.000 ευρώ ή 207.000 ευρώ (ανάλογα με επιμέρους προϋποθέσεις) και άνω των 5,186 εκατ. ευρώ για τις δημόσιες συμβάσεις παραχώρησης δημοσίων έργων. Ειδικά για τις συμβάσεις που αναθέτουν φορείς, υψηλής αξίας είναι όσες έχουν κοστολογούνται από 414.000 και πάνω σε ό,τι αφορά προμήθειες και υπηρεσίες, και 5,186 εκατ. ευρώ για τις συμβάσεις έργων.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο είναι πάντως εντελώς διαφορετικό από το υφιστάμενο σε ό,τι αφορά τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του, καθώς στην ουσία αντικαθιστά περίπου 400 διαφορετικά νομοθετήματα που ίσχυαν έως σήμερα για τις δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, προμηθειών και δημοσίων έργων. Οι διαδικασίες ανάθεσης όλων των μορφών συμβάσεων ρυθμίζονται με ενιαίο τρόπο, ανεξάρτητα από το είδος της αναθέτουσας αρχής ή φορέα, αν δηλαδή είναι ο στενός δημόσιος τομέας, οι ΟΤΑ, οι ΔΕΚΟ, οι δημόσιες επιχειρήσεις και φορείς κ.λπ. Επιπλέον, καθίσταται υποχρεωτικός ο προγραμματισμός των αναγκών από όλες τις αναθέτουσες αρχές και φορείς ένα χρόνο πριν. Προβλέπονται υψηλά παράβολα για την κατάθεση προσφυγών (200 έως 10.000 ευρώ), επιταχύνονται οι διαδικασίες εκδίκασης εντός 40 ημερών από την κατάθεση αίτησης στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), ενώ απλοποιούνται οι διαδικασίες συμμετοχής εκ μέρους των προμηθευτών με την υποβολή μόνο μιας υπεύθυνης δήλωσης, με την οποία βεβαιώνουν ότι πληρούν τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου