ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Θεσσαλονίκης Άνθιμος: ''Πονάει η ψυχή μου''


| Εκτύπωση | Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014
Γράφτηκε από τον/την paraskhnio.gr - 17.18


Thessalonikhs Anthimos

Του Αργύρη Παπακώστα
Θεωρεί ότι η Ελλάδα είναι ταυτισμένη με την Ορθοδοξία. Αγωνιά για τη στάση των Σκοπίων και δεν διστάζει να πανηγυρίσει για τα ευρήματα της Αμφίπολης.
Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος δεν κρύβεται και, μιλώντας στο «Π», δηλώνει τον σεβασμό προς τον άνθρωπο που δοκιμάζεται από την κρίση και συμπαραστέκεται σε όποιον έχει ανάγκη.

Ποια είναι η θέση σας σήμερα για το θέμα των Σκοπίων;
Βλέπω ότι και η παρούσα κυβέρνηση έχει υιοθετήσει τη θέση που είχε διατυπωθεί επισήμως το 2008. Δηλαδή, να καταλήξουμε στη λήξη της ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό.
Η καλύτερη λύση για όλους θα ήταν να συνεχίσουν να ονομάζονται Σκόπια, ή για παράδειγμα Πελαγονία. Όμως, αυτοί δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάτι τέτοιο.
Εμείς, όμως, θα πρέπει να το καταλάβουμε καλά πως ακόμη και να δεχτούν το όνομα, ας πούμε Βόρεια Μακεδονία, που δεν θα το δεχτούν, με τα χρόνια θα μείνει μόνο το Μακεδονία.
Σκοπεύετε να αντιδράσετε σε περίπτωση που το όνομα θα περιέχει γεωγραφικό προσδιορισμό;
Ο κόσμος σήμερα έχει πολλά προβλήματα.Θα ήταν καλό να υπάρχει αντίδραση. Ωστόσο, εγώ είμαι υποχρεωμένος να στηρίξω τις θέσεις μου, που είναι θέσεις και του λαού μας.
Αυτό που έχω να πω είναι ότι οι Σκοπιανοί δεν έπαψαν να προκαλούν. Ακόμη και τώρακάνουν ανοησίες και μέσα στην Ελλάδα.
Η φωτογράφιση του προέδρου του Κοινοβουλίου των Σκοπίων να φωτογραφηθεί στον Όλυμπο, και αυτά που λένε για την Αμφίπολη δείχνουν ότι αυτοί δεν έχουν διάθεση για συνεργασία.
Βλέπετε πιθανό το ενδεχόμενο να αλλάξει στάση η Ελλάδα, σε περίπτωση αλλαγής της κυβέρνησης;
Όχι. Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει Έλλην πολιτικός που θα αποδυναμώσει τη θέση της χώρας και να επιδιώξει να κλείσει το ζήτημα της ονομασίας στο πόδι.
Όλοι σήμερα ασχολούνται με τον τάφο της Αμφίπολης...
Εγώ είμαι από αυτούς που πανηγυρίζουν με την ανακάλυψη. Παλαιότερα, είχα επισκεφτεί τον χώρο και ήμουν σίγουρος για το μεγαλείο που έκρυβε.
Πώς αντιμετωπίζει η Εκκλησία την κρίση;
Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα.Ομως, κάνουμε πολλά. Στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης ήδη κάνουμε συσσίτια σε 17 περιοχές και καλύπτουμε τις ανάγκες περίπου 2.000 συνανθρώπων μας.
Προσπαθούμε με σεβασμό στην προσωπικότητα του καθενός να βοηθήσουμε. Δυστυχώς,όμως, η κατάσταση δεν είναι καλή.
Έρχονται σ’εμένα νέα παιδιά και δεν ζητάνε τίποτε άλλο παρά μια δουλειά, όποιανα ’ναι.
Πονάει η ψυχή μου. Έρχονται θεολόγοι για να γίνουν νεωκόροι. Τι άλλο από αυτό; Έχω την αίσθηση, όμως, ότι σιγά-σιγά θα περάσει και αυτό.
Πιστεύω ότι είμαστε στο τέλος του δράματος. Όμως, θα πρέπει οι ξένοι να καταλάβουν ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
Αληθεύει ότι τελευταία υπήρξε μια κόντρα με τον κ. Μπουτάρη για το σπίτι του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη;
Ναι, ακούστηκαν κάποιες υπερβολές ότι θα έρχονται Τούρκοι τουρίστες και θα αφήνουν λεφτά.Αυτά δεν τα κάνουν οι Τούρκοι.
Άλλωστε, το κτίσμα υπάρχει και λειτουργεί εκεί το τουρκικό προξενείο. Έχω, όμως, την αίσθηση ότι ο Κεμάλ δεν γεννήθηκε εκεί που λένε, αλλά σε ένα χωριό του Λαγκαδά.
Η παγκόσμια κοινή γνώμη βλέπει μέσων των ΜΜΕ τη δράση των τζιχαντιστών. Πώς την κρίνετε;
Είναι φρικιαστικό αυτό που γίνεται. Ούτε στον μεσαίωνα, ούτε ποτέ άλλοτε είχαμε τέτοια φαινόμενα.
Και απορώ πώς Ευρωπαίοι πολίτες μυήθηκαν σε αυτό το φρικτό κίνημα. Είναι φρικιαστικό στον υπέρτατο βαθμό. Είναι σκοταδισμός.
Ο γάμος ομοφυλοφίλων σας έχει ενοχλήσει;
Μα, φυσικά. Και δεν είναι προσωπικό το θέμα. Η Εκκλησία μας διαφωνεί σε τέτοια ζητήματα. Ίσως, μάλιστα, σε παγκόσμιο επίπεδο δεν έχει αντιδράσει όσο θα έπρεπε.
Δεν γίνεται δύο άντρες ή δύο γυναίκες να μεγαλώνουν ένα παιδί. Ποιος θα είναι ο πατέρας

Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris@gmail.com    " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου