ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ, ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟ κατά τον φιλόσοφο Σωκράτη

Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris@gmail.com   " 


Λέγεται ότι μια μέρα, ενώ ο Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην εξοχή, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του. Ο Σωκράτης του απάντησε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει για τον μαθητή του, να του κάνει τρεις ερωτήσεις.

― Τρεις ερωτήσεις; απόρησε ο βιαστικός Αθηναίος.
― Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για τον μαθητή μου, θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό και να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις. Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό τηςαλήθειας. Είσαι σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
― Ε… όχι ακριβώς, απλώς άκουσα να το λένε…
― Μάλιστα! Άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα. Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
― Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον…
― Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης θέλεις να μου πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου, αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι αυτό είναι αλήθεια.
Ο άλλος έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
― Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορεί ακόμα να με ενδιαφέρει τι έχεις να μου πεις, γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
― Όχι δεν νομίζω…
― Συνεπώς, αφού αυτό που θέλεις να μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια με βεβαιότητα, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
Ο συνομιλητής του Σωκράτη έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα…






__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 10758 (20141121) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου