ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Τσακώνα, μια από τις μεγαλύτερες τοξωτές γέφυρες του κόσμου στην καρδιά της Πελοποννήσου

ΠΗΓΗ : " http://roykoymoykoy.blogspot.gr  " 


Τσακώνα, μια από τις μεγαλύτερες τοξωτές γέφυρες του κόσμου στην καρδιά της Πελοποννήσου
Παραδίδεται σε λίγες ημέρες
Βλέποντας τις φωτογραφίες και το ΤΙ ΓΕΦΥΡΩΝΕΤΑΙ, μου δημιουργείται η εντύπωση ότι πρόκειται για σκάνδαλο, αφού μάλλον το έργο ήταν αχρείαστο. Ήταν αρκετή η επισκευή του δρόμου.
Κάποιοι ‘’τα πήραν’’ πάλι χοντρά.
Κατά τα άλλα, ‘’κάνουμε έργα’’.
    Στις αρχές του 2016 αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Τσακώναςσυνολικού μήκους 390 μέτρων και πλάτους 30 μέτρων
    Πρόκειται για τη 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντίρριου και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Τον Φεβρουάριο του 2003, έγινε μεγάλη κατολίσθηση στη Νέα Εθνική Οδό Τριπόλεως -Καλαμάτας με συνέπεια να προκληθεί μετακίνηση εδαφικών μαζών προκαλώντας την καταστροφή τού δρόμου. Το νέο έργο έρχεται να «γεφυρώσει», δηλαδή να περάσει από πάνω αυτή την επιφάνεια και για το λόγο αυτό αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα έργα, αφού ουσιαστικά  κρέμεται πάνω από το σημείο της κατολίσθησης.
    Η γέφυρα έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο που μπορεί να αντέξει, ανάλογα την περίπτωση, ακόμη και σε σεισμούς μεγέθους 6,5- 7,5 ρίχτερκαι σε σε ένταση ανεμών έως και  10 μποφόρ.
    Η γέφυρα περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, 2 ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m, μια κεντρική νησίδα πλάτους 2,00m, δύο πλευρικά ερείσματα 2Χ0,50 μέτρων και δύο πεζοδρόμια πλάτους 2Χ1,70 μέτρων.
    Ο τοξωτός φορέας, διατομής σταθερού ύψους 2,80 μέτρων και πλάτους 1,60 μέτρων, είναι προσβάσιμος εσωτερικά σε όλο του το μήκος.
    Καθ όλο το μήκος της προστατεύεται αντικεραυνικά με δικό της σύστημα προστασίας, ηλεκτροφωτίζεται για τις συνήθεις λειτουργικές ανάγκες, διαθέτει φωτισμό ασφαλείας στο εσωτερικό των τόξων, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για εορταστικό φωτισμό.
    Το άνοιγμα της, την καθιστά 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα.
    Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται πλήρως ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας.
    Ο προγραμματισμός προβλέπει αρχικά η εκχώρηση να γίνει στο Δημόσιο και από εκεί θα αναλάβει η Κοινοπραξία «Μορέας» όπου και θα διαχειρίζεται και θα συντηρεί τη γέφυρα. ( Και θα βάλει φυσικά και τα σχετικά κερατιάτικα )
Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 22.850.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου