ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Πως οδηγούμε στα χιόνια -Χρήσιμο εγχειρίδιο για όλους!

ΠΗΓΗ : "  http://roykoymoykoy.blogspot.gr  " 



Πως οδηγούμε στα χιόνια -Χρήσιμο εγχειρίδιο για όλους!
Πρέπει πρώτα από όλα, να ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙΣ !
Προτείνω πρακτική εξάσκηση στην Καστανιά ( Βέροια – Κοζάνη ).
Και εάν αναγκασθείτε να οδηγήσετε ΧΩΡΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, που δεν το προτείνω, έχετε μόνο 1η, 2η και ( ίσως κάπου – κάπου ) 3η ταχύτητα.
Ξεχάστε τις υπόλοιπες και το φρένο !
Φυσικά, οι ‘’σειρές’’ μου τα ξέρουν αυτά. Προς τους ‘’Οδηγούς του Σαββατοκύριακου’’ απευθύνομαι !
    Για να μην γίνει ποτέ ξανά το ταξίδι σας με αυτοκίνητο και κακό καιρό περιπέτεια υπάρχουν απλά αλλά ...σωτήρια πράγματα να κάνετε , πριν και κατά τη διάρκεια του!
    Διαβάστε τα με προσοχή! 
Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο
    1. Πριν ξεκινήσετε, θα πρέπει να έχετε εφοδιαστεί με τις κατάλληλες αντιολισθητικές αλυσίδες που να ταιριάζουν με τον τύπο των ελαστικών - ζαντών σας.
    2. Κάντε μια πρόβα μόνοι σας, για να διαπιστώσετε αν μπορείτε να περάσετε με ευκολία τις αλυσίδες στους κινητήριους τροχούς.
    3. Στον χιονισμένο δρόμο, θα πρέπει να κρατάτε την τριπλάσια απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε – όταν οι τροχοί είναι εφοδιασμένοι με αλυσίδες – σε ταχύτητα τα 40 -50χλμ/ώρα!
    4. Αποφεύγετε τους απότομους χειρισμούς. Κινήσεις στο τιμόνι και το πάτημα των πεντάλ φρένου και γκαζιού πρέπει να γίνονται πολύ απαλά και προοδευτικά.
    5. Οι εκκινήσεις θα πρέπει να γίνονται με «μαλακό» τρόπο. Επιλέξτε, αν διαπιστώσετε ότι σπινάρουν οι τροχοί, μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.
    6. Έχετε μαζί σας λίγο καθαρό οινόπνευμα, ώστε να καθαρίζετε τον πάγο από τα τζάμια του αυτοκινήτου σας.
    7. Σε έντονες κλίσεις επιλέξτε πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, μην αφήνετε ποτέ να ρολάρει το αυτοκίνητο στις κατηφόρες χωρίς σχέση στο κιβώτιο. Αφήστε το να φρενάρει με την ταχύτητα στο κιβώτιο και αποφεύγετε την απότομη χρήση του φρένου.
    8. Αν δεν έχετε αλυσίδες – και πρέπει σε κάθε περίπτωση να κινηθείτε – μπορείτε να αυξήσετε την πρόσφυση στο παγωμένο οδόστρωμα ξεφουσκώνοντας στο μισό την πίεση των ελαστικών.
    9. Την νύχτα, η οδήγηση στο χιόνι είναι ακόμη πιο επικίνδυνη. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο πάγος δεν είναι ορατός – στο εξωτερικό το φαινόμενο του μη ορατού πάγου ονομάζεται “black ice”.
    10. Στα τετρακίνητα μοντέλα, αν έχουμε μόνο ένα ζευγάρι αλυσίδων, τις τοποθετούμε στους κινητήριους τροχούς. Το ιδανικό όμως είναι να χρησιμοποιούμε τέσσερις αλυσίδες.
Τι κάνουμε αν κολλήσουμε στο χιόνι 
    1 Δεν γκαζώνουμε για να απεγκλωβιστούμε, γιατί μπορεί οι τροχοί να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά, ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
    2 Μετακινούμε δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξουμε το χιόνι από τους τροχούς.
    3 Ειδοποιούμε αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
Πότε και πως χρησιμοποιούμε αλυσίδες
    1 Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό.
    2 Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.
    3 Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι «τεντωμένες».
Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:
    1 Να μην προσπαθήσω να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
    2 Να μετακινήσω δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.
    3 Να ειδοποιήσω αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
Τι κάνουμε αν αποκλειστούμε στο ΙΧ 
    1 Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και φροντίζω να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι
    2 Τοποθετώ στην κεραία του ραδιοφώνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό μου από τις διασωστικές ομάδες.
    3 Εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανεί χρήσιμος.
ΥΓ κι ένα tip που δεν γνωρίζουν πολλοί: ανάβοντας ένα κερί στην καμπίνα του αυτοκινήτου και διατηρώντας ελάχιστα ανοικτό το παράθυρο η θερμοκρασία δεν πέφτει κάτω από το 0     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου