Στους περισσότερους θα έχει συμβεί κάποια στιγμή να προσπαθήσουν να βάλουν μπρος στο αυτοκίνητό τους και να διαπιστώσουν ότι η μπαταρία είναι άδεια για κάποιο λόγο.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.

Για ποιους λόγους μπορεί να αδειάσει μια μπαταρία
Οι λόγοι οι οποίοι μπορεί να αδειάσει μια μπαταρία αυτοκινήτου είναι αρκετοί.
Κακή χρήσηΜπορεί καταρχάς να έχουμε κάνει κακή χρήση εμείς (πχ να ξεχάσαμε ανοιχτά τα φώτα του αυτοκινήτου όλο το βράδυ). Αυτό είναι το πιο σύνηθες. Αν συμβεί αυτό απλώς θα πρέπει να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο και η μπαταρία θα ξαναφορτιστεί πλήρως μόνη της σε λίγη ώρα.
Ακινησία
Μπορεί επίσης να έχει μείνει για αρκετό καιρό σε ακινησία και έτσι να άδειασε ή μέσω αποφόρτισης είτε μέσω λειτουργιών του αυτοκινήτου που συνεχίζουν ακόμα και όταν δε λειτουργεί (immobilizer,συναγερμός…). Οι πιο πολλές συμβατικές μπαταρίες μπορεί να χάσουν έως και 5% της φόρτισής τους κάθε μήνα χωρίς να βρίσκονται σε λειτουργία. Αν συνυπολογίσετε και την τυχόν κατανάλωση από λειτουργίες του αυτοκινήτου, τότε μια πλήρως φορτισμένη καινούργια μπαταρία, μπορεί να αδειάσει με 3-12 μήνες σε ακινησία.
Αν πρόκειται το αυτοκίνητο να μείνει πάνω από λίγες μέρες σε ακινησία καλό θα ήταν να αποσυνδέσουμε τους πόλους της μπαταρίας, για να αποφύγουμε το άδειασμα της
ΔιάβρωσηΑν οι πόλοι της μπαταρίας έχουν υποστεί διάβρωση από τα οξέα της ίδιας της μπαταρίας ή από άλλα χημικά τότε μπορεί η μπαταρία να αποφορτίζετε μόνη της ή να μην έχει τη δυνατότητα να φορτιστεί επαρκώς κάθε φορά. Οι νέου τύπου μπαταρίες είναι κλειστές και έτσι είναι λίγο πιο δύσκολο να διαβρωθούν από τα οξέα της μπαταρίας οι πόλοι.
Καλό είναι να περάσετε τους πόλους με ένα ειδικό προστατευτικό σπρέι που μπορείτε να προμηθευτείτε από καταστήματα ανταλλακτικών αυτοκινήτου.
Διάρκεια ζωής
Τέλος μπορεί να έχει σχεδόν χάσει τις ιδιότητες λόγω της πολύ χρήσης και να μη μπορεί να αποθηκεύσει αρκετό ρεύμα ικανό να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Οι μπαταρίες αυτοκινήτου λειτουργούν μέσω μιας χημικής αντίδρασης μεταξύ πλακών και ενός διαλύματος οξέως που έχουν στο εσωτερικό τους. Με τον καιρό και με τη χρήση, αυτές οι πλάκες χάνουν τις ιδιότητες τους και έτσι μπορούν να αποθηκεύσουν όλο και λιγότερο ρεύμα, φθάνοντας σε σημείο που να μη μπορεί να δώσει ικανό ρεύμα πλέον η μπαταρία, ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Συνήθως κρατάνε 4-7 χρόνια (αναλόγως πάντα τη χρήση που τους γίνεται).
Κάτι που επιτείνει τη φθορά τους είναι να παραμείνουν για αρκετό καιρό εντελώς άδειες. Έτσι αν αδειάσει η μπαταρία του αυτοκινήτου και μείνει εντελώς άδεια για μεγάλο χρονικό διάστημα,θα αχρηστευθεί.
Όταν λοιπόν έχει αχρηστευθεί η μπαταρία θα πρέπει να γίνει αντικατάστασή της. Συνήθως οι νέου τύπου μπαταρίες έχουν ένα ειδικό δείκτη που δείχνει αν η μπαταρία χρειάζεται αντικατάσταση ή απλώς έχει αδειάσει.
Αν δε έχει τον ειδικό δείκτη, μπορείτε να ελέγξετε με ένα βολτόμετρο ή απλώς αν μετά τη εκκίνηση το αφήσουμε να φορτίσει για αρκετή ώρα και πάλι αντιμετωπίσουμε το ίδιο πρόβλημα, σημαίνει ότι χρειαζόμαστε νέα.
Πως καταλαβαίνουμε ότι έχει αδειάσει η μπαταρία
Αν έχει αδειάσει η μπαταρία και είναι αυτός ο λόγος που δε ξεκινάει το αυτοκίνητο, θα το καταλάβουμε εύκολα, από το καντράν του αυτοκινήτου. Στη προσπάθεια μας να το ξεκινήσουμε γυρίζοντας τη μίζα, θα δούμε το καντράν να χαμηλώνει το φωτισμό ή να μη μπορεί να ολοκληρώσει καν τη διαδικασία της εκκίνησης. Αν έχει αδειάσει εντελώς πολύ πιθανό να μη δούμε καμία ένδειξη στο καντράν όταν γυρίζουμε τη μίζα.
Ένας άλλος τρόπος είναι να ελέγξουμε με ένα βολτόμετρο ή ειδικό μετρητή τα βολτ της μπαταρίας. Αν είναι πλήρως γεμάτη θα πρέπει να είναι περίπου 12.6 V. Αν είναι εντελώς άδεια θα είναι κάτω από 12 V, γύρω στα 11.7 V.
Μίζα ή μπαταρία
Ένα λάθος που γίνετε συχνά είναι ότι ένα πρόβλημα στη μίζα μπορεί να αδειάσει γρήγορα μια μπαταρία. Αν για κάποιο λόγο η μίζα έχει πρόβλημα και δεν ξεκινάει το αμάξι με την πρώτη, με τις συνεχείς ανεπιτυχείς προσπάθειες μπορεί να αδειάσει η μπαταρία γρήγορα.
Έτσι αν γυρίσετε το κλειδί και δεν πάρει με την πρώτη το αμάξι, αφήστε ένα χρονικό διάστημα 10 δευτερολέπτων τουλάχιστον και μετά ξαναπροσπαθήστε.
Τι κάνουμε όταν έχει αδειάσει η μπαταρία
Όταν συμβαίνει αυτό,οι λύσεις ουσιαστικά είναι τρεις. Ή παίρνουμε τηλέφωνο τη οδική βοήθεια (αν έχουμε συμβόλαιο με οδική φυσικά) ή προσπαθούμε να τη φορτίσουμε με τη χρήση καλωδίων από κάποιο άλλο αμάξι ή το σπρώχνουμε για να πάρει μπροστά μόνο του. Βέβαια η τελευταία λύση ισχύει περισσότερο για τα παλαιού τύπου αμάξια, καθώς στα νεότερα είναι από δύσκολο εώς να το ξεκινήσουμε σπρώχνοντας.
Οδική βοήθεια
Η οδική βοήθεια σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει σαν κάλυψη σε όλα τα συμβόλαια, αλλά δε θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή μας αν μείνουμε από μπαταρία. Αναλόγως το σημείο που βρισκόμαστε,τον αριθμό των συνεργείων που διαθέτει η εταιρία και το φόρτο εργασίας τον οποίο μπορεί να έχει, μπορεί να πάρει και αρκετές ώρες να έρθει στο χώρο που βρισκόμαστε. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι αν δε έχουμε κάλυψη οδικής στο συμβόλαιο μας,και φωνάξουμε οδική να μας ξεκινήσει, το κόστος είναι αρκετά μεγάλο.
Σπρώξιμο

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, υπήρχε η δυνατότητα να πάρει εύκολα μπρος σπρώχνοντας. Αν είχατε λίγο τύχη και είχατε μείνει σε κατηφορικό δρόμο ή είχατε κάποια χέρια βοήθειας, σπρώχνοντας για λίγα μέτρα έπαιρνε μπρος εύκολα.
Αυτό όμως δυστυχώς δε ισχύει για τα νεότερα αυτοκίνητα. Τα νεότερα αυτοκίνητα λόγω των πολλών ηλεκτρονικών κυκλωμάτων(ηλεκτρικές αντλίες καυσίμου,μπεκ καυσίμου…) που έχουν, απαιτούν πολύ περισσότερο ρεύμα για να ξεκινήσουν και αυτό δε μπορεί να δοθεί εύκολα από λίγο σπρώξιμο. Και σε αρκετά αυτοκίνητα οι κατασκευαστές πλέον αποτρέπουν το ξεκίνημα με σπρώξιμο,καθώς μπορεί να υποστεί κάποια βλάβη το αμάξι.
Επίσης για να πάρει μπρος το αμάξι με σπρώξιμο η μπαταρία δε θα πρέπει να είναι εντελώς νεκρή. Καθώς για να λειτουργήσει το σύστημα τροφοδοσία καυσίμου θα πρέπει να έχει κάποιο ρεύμα. Έτσι αν είναι εντελώς νεκρή η μπαταρία είναι σχεδόν αδύνατο να πάρει μπρος γιατί δε μπορεί να τροφοδοτηθεί καύσιμο.
Διαδικασία
Βάζουμε το κλειδί στη μίζα,και το γυρίζουμε.
Βάζουμε δευτέρα και πατάμε τέρμα το συμπλέκτη
Αρχίζουμε να σπρώχνουμε το αυτοκίνητο μέχρι να αποκτήσει μια ικανοποιητική ταχύτητα
Μετά από λίγα μέτρα αφήνουμε το συμπλέκτη και πατάμε γρήγορα το γκάζι και έπειτα ξαναπατάμε το συμπλέκτη
Αν δε πήρε μπρος επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία
Πλεονεκτήματα
Δε έχει κανένα απολύτως κόστος
Αν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο,δε χρειαζόμαστε καμία βοήθεια
Μειονεκτήματα
Ενδείκνυται μόνο για παλαιότερα αμάξια
Αν δε βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο χρειαζόμαστε τουλάχιστον άλλο ένα άτομο.Αν το αυτοκίνητο είναι αρκετά μεγάλο,χρειαζόμαστε αρκετά περισσότερα.
Στα νεότερα αυτοκίνητα αν έχουν ηλεκτρικές αντλίες καυσίμων και άλλα ηλεκτρικά βοηθήματα εκκίνησης είναι πρακτικά αδύνατο να τα ξεκινήσεις αν η μπαταρία έχει αδειάσει.
Εκκίνηση από εξωτερική πηγή
Έτσι η καλύτερη και ιδανικότερη λύση είναι να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο με άλλη πηγή ρεύματος.
Αυτό μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους.Με τα απλά καλώδια δανειζόμενοι ρεύμα από κάποια άλλη μπαταρία και με το φορτιστή μπαταρίας.
Φορτιστές

Οι φορτιστές μπαταρίας προφανώς είναι η καλύτερη λύση, καθώς δε έχεις εξάρτηση από κάποιον άλλο. Είναι βέβαια και αρκετά πιο ακριβή. Ο φορητός φορτιστής μπαταρίας κάνει πάνω από 50 ευρώ. Ο ηλεκτρικός φορτιστής μπαταρίας,είναι λίγο πιο οικονομικός,αλλά έχει το μειονέκτημα ότι χρειάζεται παροχή ηλεκτρικού ρεύματος εκεί που θα έχετε μείνει, το οποίο δε είναι πάντα εύκολο.
Διαδικασία
Η διαδικασία είναι εντελώς απλή.Απλώς συνδέεις το κόκκινο καλώδιο του φορτιστή στο θετικό πόλο της μπαταρίας και το μαύρο καλώδιο στο αρνητικό πόλο και ακολουθείς τη οδηγίες του φορτιστή (κάποιοι έχουν κουμπιά εκκίνησης….)
Καλώδια εκκίνησης

Τα απλά καλώδια εκκίνησης είναι σαφώς πιο οικονομικά. Κοστίζουν περίπου 5 ευρώ και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσεις οπουδήποτε αρκεί να τα συνδέσετε σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο.
Αποτελούνται πάντα από δύο διαφορετικά καλώδια διαφορετικού χρώματος που στις άκρες τους έχουν δαγκάνες.Το ένα καλώδιο πάντα είναι κόκκινο και το συνδέουμε πάντα στο θετικό πόλο της μπαταρίας.Το άλλο είναι πάντα μαύρο και το συνδέουμε στο αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
Κάτι που θα πρέπει να προσέξετε είναι ότι τα καλώδια εκκίνησης, έχουν διαφορετικές ποιότητες και διαφορετικές δυνατότητες. Έτσι όσο πιο χοντρό είναι το πάχος του καλωδίου τόσο πιο πολλά Αμπέρ μπορεί να μεταφέρει. Άρα αν έχετε αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού (ειδικά Diesel) θέλετε να έχετε μεγάλα καλώδια για να έχετε αποτελέσματα.
Η διαδικασία είναι και εδώ σχετικά απλή.
Διαδικασία
Καταρχάς τα δύο αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι κλειστά.
Βάζουμε το μία άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας.
Βάζουμε τη άλλη άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας
Συνδέουμε τη μία άκρη του μαύρου καλωδίου στο αρνητικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας
Συνδέουμε τη άλλη άκρη του μαύρου καλωδίου στο σασί ή στη μηχανή του αυτοκινήτου με τη άδεια μπαταρία
Βάζουμε μπρος το αμάξι με τη γεμάτη μπαταρία
Βάζουμε μπρος το αμάξι με τη άδεια μπαταρία
Αφήνουμε για 10-15 λεπτά το αμάξι με τη άδεια μπαταρία να δουλεύει στο ρελαντί για να γεμίσει η μπαταρία η οδηγούμε σε υψηλές στροφές με τρίτη ή τετάρτη ταχύτητα για κάποιο διάστημα.
Πλεονεκτήματα
Πολύ οικονομική λύση
Ξεκινάει το ίδιο εύκολα όλων των τύπων τα αμάξια
Δε χρειάζεται σωματική καταπόνηση
Μειονεκτήματα
Χρειάζεται και ένα άλλο αυτοκίνητο
Αν η μπαταρία είναι εντελώς άδεια και το αυτοκίνητο έχει αρκετές απαιτήσεις σε ρεύμα θα χρειαστεί αυτοκίνητο με μεγάλη μπαταρία με την κατάλληλη ισχύ εκκίνησης για να πάρει μπρος γρήγορα. Δηλαδή είναι λίγο δύσκολο να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται μπαταρία με 650 Αμπέρ και είναι εντελώς άδεια από ένα αυτοκίνητο που μπαταρία με ισχύ εκκίνησης με 400 Αμπέρ τουλάχιστον άμεσα. Θα πρέπει να περιμένετε κάποια ώρα για να φορτίσει η άδεια μπαταρία πριν επιχειρήσετε να ξεκινήσετε το αμάξι.
Tι πρέπει να προσέχουμε
Αν κάνουμε λάθος και μπερδέψουμε τα καλώδια συνδέοντας τα σε διαφορετικούς πόλους θα υπερθεμανθούν και μπορεί να πάρουν φωτιά.
Αν ακουμπήσουμε μεταξύ τους τα καλώδια θα προκληθεί σπινθήρας. Γιαυτό πάντα συνδέουμε ένα καλώδιο τη φορά.
Στις πιο πολλές μπαταρίες υπάρχει ξεκάθαρη ένδειξη των πόλων της μπαταρίας με τα σήματα του θετικού και του αρνητικού. Συνήθως υπάρχει και στα αυτοκίνητα κάποιο είδος ένδειξης για το που συνδέεται τι. Σε κάποια όμως μπορεί να μη υπάρχει ούτε στη μπαταρία ούτε στο αυτοκίνητο. Πως ξεχωρίζουμε λοιπόν το θετικό από το αρνητικό πόλο?Ο θετικός θα έχει πάντα το μεγαλύτερο πάχος καλωδίου και θα κατευθύνεται προς το μέρος της μηχανής εσωτερικά.Ο αρνητικός θα έχει μικρότερο πάχος καλωδίου και συνήθως κατευθύνεται προς το σασί εξωτερικά.
supereverything.gr/2014/06/pesmeni-mpataria-aytokinitou.html