ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Ποσά που δικαιούνται τα στελέχη των Ε.Δ-Σ.Α. μετά την απόφαση του Σ.τ.Ε. (ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ - ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ).



 ΣτΕ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 2012 ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ 2014.

Το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να βρει τρόπο ώστε να εξοικονομήσει από τον Κρατικό Προϋπολογισμό 186.000.000 €, ποσό που αποτελεί τη συνολική δαπάνη των αυξήσεων και των αναδρομικών που δικαιούνται οι στρατιωτικοί - σώματα ασφαλείας για το διάστημα από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014, όπου και εφαρμόστηκαν οι μνημονιακές περικοπές. Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις και τα αναδρομικά υπολογίζονται ετησίως σε 78.000.000 €. 
Στην πραγματικότητα οι βασικοί μισθοί των εν ενεργεία στρατιωτικών, αστυνομικών, πυροσβεστών και λιμενικών θα «δουν» αύξηση από 3% έως 25%, ενώ από 10% έως 37% θα αυξηθούν τα επιδόματά τους με την εφαρμογή της απόφασης. Συγκεκριμένα, οι βασικοί μισθοί των στρατιωτικών - σωμάτων ασφαλείας θα αυξηθούν κατά 8 έως 464 € το μήνα, ενώ η αύξηση που θα «δοθεί» στα επιδόματα θα κυμανθεί μεταξύ 3 και 178 ευρώ το μήνα. Μάλιστα, για να επανέλθουν οι συνολικές τους αποδοχές στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, θα πρέπει να αυξηθούν κατά 10% έως 30%. Για τους 19 μήνες των «κομμένων»------>>
αποδοχών θα λάβουν συνολικά από 152 έως 8.816 ευρώ για το βασικό μισθό και από 60 έως και 3.387 για τα επιδόματα. 
Με βάση, πάντως, τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα αποτελέσματα που θα έχει η εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ θα είναι τα ακόλουθα: 
1). Οι βασικοί μισθοί των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας θα αυξηθούν κατά 8 έως και 464 ευρώ το μήνα. Τα αναδρομικά που θα πρέπει να καταβληθούν κυμαίνονται μέχρι στιγμής από 152 έως 8.816 ευρώ. 2). Τα επιδόματα εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών θα αυξηθούν κατά 11,72 έως 25,88 ευρώ το μήνα. Τα αναδρομικά που αναλογούν στους 18 μήνες οι οποίοι έχουν παρέλθει από την 1η Αυγούστου 2012 μέχρι σήμερα κυμαίνονται από 222,68 έως 491,72 ευρώ. 
3). Τα επιδόματα ειδικής απασχόλησης θα χρειαστεί να αυξηθούν κατά 15,43 έως 88 ευρώ το μήνα ανάλογα με το βαθμό. Θα πρέπει επίσης να καταβληθούν και αναδρομικά από 293,17 έως 1.627 ευρώ. 
4). Τα επιδόματα θέσης -υψηλής ή αυξημένης ευθύνης- θα απαιτηθεί να αυξηθούν κατά 3,15 έως και 178 ευρώ το μήνα και να καταβληθούν και αναδρομικά από 59,85 έως 3.386,94 ευρώ, ανάλογα με το βαθμό. 
5). Τα έξοδα παράστασης για τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, τους αρχηγούς των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας θα πρέπει να αυξηθούν κατά 26 έως 83 ευρώ το μήνα και να χορηγηθούν και αναδρομικά από 487,92 έως 1.579,66 ευρώ. 
6). Στα επιδόματα ευθύνης διοίκησης θα πρέπει να δοθούν αυξήσεις κατά 10 έως 24 ευρώ το μήνα. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να καταβληθούν αναδρομικά από 185,63 έως 456,19 ευρώ. 
7). Το επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας θα αυξηθεί κατά 16 ευρώ για τις Ένοπλες Δυνάμεις και κατά 21 ευρώ για τα Σώματα Ασφαλείας. Θα πρέπει επίσης να καταβληθούν αναδρομικά 304 ευρώ στους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων και 401,28 ευρώ στο ένστολο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος. 
8). Το επίδομα ειδικών συνθηκών θα αυξηθεί από τα 65 στα 72 ευρώ το μήνα, ενώ θα πρέπει να δοθούν και αναδρομικά 133 ευρώ. Από τις παραπάνω αυξήσεις στους βασικούς μισθούς και τα επιδόματα αναμένεται να προκύψουν αυξήσεις έως και 30% για τις συνολικές αποδοχές των υπηρετούντων στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. 
Αντισυνταγματικό και παράνομο το αναδρομικό «ψαλίδι» 
ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ «ΒΟΜΒΕΣ» ΤΟΥ ΣτΕ ΓΙΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ 
Η ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ μέτρηση για την άρση των περικοπών των αποδοχών των ενόπλων όλων των Σωμάτων (στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών, πυροσβεστών κ.λπ.) μετρά πλέον επίσημα, καθώς χθες η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας δημοσίευσε τις πέντε αποφάσεις-«βόμβα» με τις οποίες έκρινε ότι το «ψαλίδι» που έπεσε αναδρομικά από τον Αύγουστο του 2012 -κατ' εφαρμογήν του μνημονιακού νόμου 4093- ήταν αντισυνταγματικό και παράνομο. Με τις επίμαχες αποφάσεις, υπ' αριθμ. 2192-2196/2014, οι ανώτατοι δικαστές σχεδόν ομόφωνα δικαιώνουν τόσο τους ενεργεία, όσο και τους αποστράτους των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, κρίνοντας ότι από το Σύνταγμα απορρέει εμμέσως η ιδιαίτερη μισθολογική τους μεταχείριση. 
Αξιοπρεπής διαβίωση: 
Ξεκαθαρίζεται δε ότι οι αποδοχές των στρατιωτικών - σωμάτων ασφαλείας πρέπει να είναι αφενός επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και αφετέρου «ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος». Αναλυτικά, η Ολομέλεια «πατά» στις συνταγματικές απαγορεύσεις και τους ειδικούς περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων τους αλλά και τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους για να θεμελιώσει την κρίση ότι χρήζουν ειδικής μεταχείρισης και προστασίας. Επικαλούνται συγκεκριμένα τις διατάξεις των άρθρων 23, 29 και 45 του Συντάγματος (δηλαδή τους «φραγμούς» στην απεργία στρατιωτικών - σωμάτων ασφαλείας, απαγορεύουν οποιαδήποτε εκδήλωσή τους υπέρ ή κατά πολιτικού κόμματος και καθορίζουν ως Αρχηγό τους τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας). 
Το σκεπτικό των ανώτατων δικαστών παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού οι επίμαχες αποφάσεις αναμένεται να επηρεάσουν και την τύχη εκκρεμών προσφυγών από εργαζομένους του Δημοσίου που διεκδικούν ανατροπή των περικοπών τους (όπως του χώρου της υγείας, όπου επίσης ισχύει ειδικό μισθολόγιο). Ενδιαφέρον λοιπόν παρουσιάζει το γεγονός ότι η Ολομέλεια δεν αποκλείει τη δυνατότητα του κράτους να προβεί σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων τους, ωστόσο θέτει σαφείς προϋποθέσεις προς τούτο.Συγκεκριμένα, τονίζει ότι η μείωση δεν μπορεί να γίνει χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμηθεί: 
 ► Το δημοσιονομικό όφελος, σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή να έχει στην λειτουργία των ενόπλων αυτών Σωμάτων. 
► Εάν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Όπως μάλιστα ξεκαθαρίζουν οι ανώτατοι δικαστές η υποχρέωση αυτής της προηγούμενης εκτίμησης «καθίσταται εντονότερη στην περίπτωση των στρατιωτικών». 
Με βάση τις παραπάνω παραδοχές, οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι οι περικοπές που επιβλήθηκαν σε υλοποίηση του επίμαχου νόμου «υπερβαίνουν το όριο που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη». Κήρυξαν λοιπόν με συντριπτική πλειοψηφία αντισυνταγματική την υπουργική απόφαση ΟΙΚ. 2834080022/14.11.2012, που κατ’ εφαρμογήν του Ν.4093 επέβαλαν νέες μειώσεις στις αποδοχές των στρατιωτικών - σωμάτων ασφαλείας (είχαν υποστεί άλλες δύο στο παρελθόν), αλλά και προέβλεψε την υποχρέωση για αναδρομική, από 1ης Αυγούστου 2012, επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων αποδοχών τους (δηλαδή τα επιπλέον -βάσει της μείωσης- ποσών που είχαν λάβει). Κάτι δηλαδή που σημαίνει ότι η αντισυνταγματικότητα των περικοπών ανατρέχει από 1/8/2012 και αφορά όλο το διάστημα ισχύος της -ακυρωθείσας πλέον- απόφασης. 
Δικαίωση: 
Υπενθυμίζεται ότι οι προσφεύγοντες που δικαιώθηκαν είναι: 
1)/ Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος), 
2). Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, 
3). Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, 
4). Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, 
5). Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού, 
6). Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας και 
7). Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, αλλά και 590 στρατιωτικοί και λιμενικοί υπάλληλοι. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου