ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΑΣΘ
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) για το «Ηλεκτρονικό Εισιτήριο» και την αναγκαιότητα ένταξής του στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.
Το ΣΑΣΘ εκπόνησε τη μελέτη για το «Έξυπνο και Ευφυές Σύστημα Κομίστρου (Ηλεκτρονικό Εισιτήριο)», στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που ολοκληρώθηκε μέσω του ευρωπαϊκού έργου ATTAC και πλέον είναι έτοιμη να αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, επισήμανε ότι «το ενιαίο και ευφυές σύστημα κομίστρου, που μελέτησε το ΣΑΣΘ, αποτελεί ένα ακόμη βήμα για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Μπορεί σήμερα, ελλείψει άλλων μέσων, η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να φαντάζει ‘πολυτέλεια’, όμως δεν είναι. Ευθύνη του ΣΑΣΘ είναι να προετοιμάσει τους φορείς του μεταφορικού έργου και τους πολίτες στη χρήση νέων τεχνολογιών, που εφαρμόζονται με επιτυχία διεθνώς, ώστε η μετάβαση στη νέα εποχή των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης να γίνει με τον καλύτερο τρόπο. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο που πιλοτικά είναι έτοιμος να εφαρμόσει ο ΟΑΣΘ αποτελεί ένα βήμα στη βελτίωση της ποιότητας άσκησης του μεταφορικού έργου. Έχει πολλαπλά οφέλη, τα οποία θα φανούν σε όλο τους το μέγεθος όταν στη Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουμε και επιπλέον μέσα όπως το μετρό, το τραμ, τη θαλάσσια συγκοινωνία κτλ. Το ΣΑΣΘ, πέρα από τον εποπτικό ρόλο του έχει ως κύρια ευθύνη το σχεδιασμό της επόμενης μέρας. Και γι’ αυτό το λόγο θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η μετεξέλιξή του σε Ενιαία Αρχή Μεταφορών και Μετακινήσεων για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιτελέσει αυτό το ρόλο, καθώς ήδη έχει σχεδιάσει την τηλεματική στη Θεσσαλονίκη, την υποδομή γεωχωρικών πληροφοριών για τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στη Google, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τη δημιουργία σύγχρονων, λειτουργικών και ασφαλών στάσεων και στεγάστρων, τη δημιουργία δικτύου τραμ, σύγχρονους πολυτροπικούς σταθμούς μετεπιβίβασης, αλλά και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης για να διεκδικήσουν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για μια σειρά από σημαντικά έργα βελτίωσης των συγκοινωνιών, βελτίωσης της ζωής στην πόλη. Δεν είναι τυχαίο ότι το ΣΑΣΘ βραβεύεται διεθνώς για το σύνολο του επιστημονικού έργου που παράγει. Το έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι μια ολοκληρωμένη εφαρμογή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, μέσα από το πρώτο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην Ελλάδα, που ολοκλήρωσε το ΣΑΣΘ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ATTAC. Είναι η παρακαταθήκη που μένει στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε η πόλη μας να μην υπολείπεται σε τίποτα από τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, οι οποίες διαθέτουν τέτοια συστήματα, διευκολύνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αυξάνοντας διαρκώς τη χρήση τους. Στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 η Θεσσαλονίκη, χάρη στη δουλειά του επιστημονικού δυναμικού του ΣΑΣΘ έχει τη μεγάλη ευκαιρία να αποτελέσει για την Ελλάδα πόλη – πρότυπο στις αστικές μετακινήσεις κι αυτή είναι μια πρόκληση την οποία δεν πρέπει να τη χάσουμε».
Στο χαιρετισμό της, που απέστειλε εγγράφως, η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, τονίζει μεταξύ άλλων ότι «ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που βιώνουμε όλοι στην καθημερινότητα μας στην Θεσσαλονίκη σήμερα είναι σαφέστατα το κυκλοφοριακό. Τα τελευταία χρόνια όμως, με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, την ανάπτυξη των λεωφορειολωρίδων στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου της πόλης, την αύξηση των δρομολογίων, την αναβάθμιση των στάσεων με την εισαγωγή πινάκων αναμονής, η καθημερινότητα μας έχει βελτιωθεί αισθητά. Όλα τα παραπάνω είναι κάποιες από τις δράσεις και τα έργα του ΣΑΣΘ που αναβάθμισαν σημαντικά την αστική συγκοινωνία στην πόλη μας. Το ΣΑΣΘ σε άριστη συνεργασία με τον ΟΑΣΘ και τους εργαζόμενους του, κατάφερε να αναπτύξει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αποδεικνύοντας έμπρακτα τον καθοριστικό του ρόλο που μπορεί να παίξει με το έργο του στην βελτίωση της γεμάτης απαιτήσεις καθημερινότητας του πολίτη και στην ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Θεωρώ επιβεβλημένη την αναγκαιότητα ένταξης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που είναι και το κεντρικό θέμα της σημερινής εκδήλωσης, διότι πιστεύω ότι θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου αστικών συγκοινωνιών και βελτίωσης της καθημερινότητας μας στην πόλη μας».
Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, χαιρέτισε τη σημαντική προσπάθεια που καταβάλει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών και επισήμανε ότι «πρέπει να έχουμε σε όλες τις προσπάθειές μας συμμάχους τους πολίτες, διότι βλέπουν με καχυποψία καθετί καινούργιο και καινοτόμο. Η αρχή γίνεται πλέον για πιο σύγχρονες δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, με τη συνεισφορά του ΣΑΣΘ και χρέος μας είναι να μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί. Να αξιοποιούμε την επιστημονική γνώση και το σχεδιασμό και στη φάση της υλοποίησης, ολοκληρώνοντας τις παρεμβάσεις μας».
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, υπογράμμισε την αγαστή συνεργασία του Οργανισμού με το ΣΑΣΘ σε όλα τα επίπεδα και περιέγραψε την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία που εξυπηρετούν κυρίως την επαρχία Λαγκαδά, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να επιλέξουν ανάμεσα στο κοινό και το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ανακοίνωσε πως στο σχεδιασμό του ΟΑΣΘ είναι το 2018 οι οχτώ πρώτες γραμμές στις οποίες τοποθετείται πιλοτικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο να λειτουργούν αποκλειστικά με αυτό, αλλά και η σταδιακή επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλες τις γραμμές της Θεσσαλονίκης.
Το ρόλο του ΣΑΣΘ και την εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης χαιρέτισε επίσης ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και πρόεδρος της Συνεργασίας για την Έρευνα των Μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθηγητής, Γιώργος Γιαννόπουλος, ο οποίος τόνισε την ανάγκη να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη ένας οργανισμός που να συντονίζει και να έχει την πλήρη ευθύνη για την πολιτική στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και σε όλα τα ζητήματα μεταφορών και μετακινήσεων.
Παρόντες στην ημερίδα ήταν ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης σε θέματα κυκλοφοριακού, Γιώργος Δημαρέλος, η υπεύθυνη του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, Μαρία Μαυρουδή, επιστήμονες και εκπρόσωποι φορέων και αρχών της Θεσσαλονίκης.
Περίληψη εισηγήσεων
Η συγκοινωνιολόγος – συνεργάτιδα του ΣΑΣΘ, Χρύσα Βίζμπα, ανέλυσε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τη Μητροπολιτική Περιοχή της Θεσσαλονίκης, μέτρο του οποίου αποτελεί και η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Η κ. Βίζμπα περιέγραψε τα οφέλη για τη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης από την ολοκλήρωση του ΣΒΑΚ. «Η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη και μόνη περιοχή πανελλαδικά, που διαθέτει ένα τέτοιο σχέδιο, το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, και τη χρηματοδότηση καινοτόμων λύσεων κινητικότητας προσφέροντας ένα καθοριστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες πόλεις, όταν ανταγωνίζονται για δημόσια χρηματοδότηση ή/και ένταξη στα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ (εφόσον οι πόλεις έχουν καταρτίσει ενοποιημένο σχέδιο τοπικών μεταφορών, όπως σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας και έχουν προσδιορίσει κατάλληλες δράσεις)», τόνισε η κ. Βίζμπα και περιέγραψε τα 12 μέτρα που προβλέπει το ΣΒΑΚ της μητροπολιτικής περιοχής Θεσσαλονίκης:
1.Ενιαίο και ευφυές σύστημα κομίστρου (ηλεκτρονικό εισιτήριο).
2.Λεωφορειολωρίδες, προτεραιότητα αστικών λεωφορείων στους φωτεινούς σηματοδότες και λεωφορειακές γραμμές ταχείας εξυπηρέτησης (BRT).
3.Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για αποθάρρυνση της αλόγιστης χρήσης ΙΧ.
4.Προώθηση δημιουργίας δικτύου Τραμ.
5.Διασύνδεση Μετρό/Τραμ/Λεωφορείων με δημιουργία χώρων μετεπιβίβασης και αναδιάρθρωση των στάσεων.
6.Σύστημα θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό.
7.Συστήματα ευέλικτης συγκοινωνίας (Flexible Transport Systems).
8.Ενιαία πολιτική στάθμευσης.
9.Πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις δημόσιου χώρου.
10.Ποδηλατόδρομοι.
11.Σύστημα κοινόχρηστων δημοσίων ποδηλάτων.
12.Χρέωση κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ο συγκοινωνιολόγος, Πολύκαρπος Καρκαβίτσας, ανέλυσε την πρόταση του ΣΑΣΘ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πλεονεκτήματα και στόχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως τόνισε ο κ. Καρκαβίτσας, «είναι η βελτίωση των χρόνων διαδρομής και της αξιοπιστίας των δρομολογίων, η καλύτερη ενημέρωση και εξυπηρέτηση των επιβατών, η μείωση των ρύπων, η ασφάλεια και προστασία, η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, η ευκολότερη αλλαγή μέσων μαζικής μεταφοράς, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η μείωση των επιπέδων θορύβου, η βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος και η παροχή εύκολης πρόσβασης σε όλους».
Για τους επιβάτες, όπως επισήμανε, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σημαίνει απλότητα, άνεση, εξοικονόμηση χρόνου, αυξημένες επιλογές μέσου, χρόνου και διαδρομής. Για τον ΟΑΣΘ σημαίνει αύξηση κερδών από την αύξηση της επιβατικής κίνησης, δίκαιη και γρήγορη κατανομή των εσόδων, μείωση της εισιτηριοδιαφυγής σε μονοψήφια ποσοστά, εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας και συντήρησης, καλύτερος σχεδιασμός και ευελιξία στη χάραξη τιμολογιακής πολιτικής (δίκαιη και αναλογική χρέωση).
Σύμφωνα με τον κ. Καρκαβίτσα, από τη διεθνή εμπειρία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προκύπτει «αύξηση της επιβατικής κίνησης από 6% - 20%, ενώ σε μερικά μέσα μεταφοράς η αύξηση αυτή ήταν έως και 40%, αύξηση των εσόδων από 1% – 12,6%, μείωση εισιτηριοδιαφυγής στο 3%, μείωση χρόνου αναμονής κατά 40%, διπλασιασμός εξυπηρετούμενων επιβατών στον ίδιο χρόνο σε σχέση με το κοινό εισιτήριο, μείωση του χρόνου ταξιδιού μέχρι 10%».
Θεαματικά ήταν και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που έκανε το ΣΑΣΘ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη, καθώς το 85% όσων συμμετείχαν είναι θετικοί στην εισαγωγή ενός τέτοιου συστήματος, το 69% πιστεύει ότι θα βελτιωθούν οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και θα ενθαρρυνθεί η πρόσθετη χρήση τους και μόλις το 4% θεωρεί ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες στη Θεσσαλονίκη ένα τέτοιο σύστημα δε θα βοηθήσει.
Ανάλογα ήταν και τα αποτελέσματα έρευνας κοινού που πραγματοποίησε το ΣΑΣΘ. Το 31% των χρηστών δήλωσε ότι προτίθεται να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο-έξυπνη κάρτα σε κάθε μετακίνηση ενώ το 33% στις περισσότερες και το 83% των χρηστών ότι θα χρησιμοποιεί πιο εντατικά τις δημόσιες συγκοινωνίες. Σύμφωνα με τον κ. Καρκαβίτσα, ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που θα είχε και τη δυνατότητα επέκτασης σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, θα μπορούσε να είναι σε πλήρη λειτουργία το 2017.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, περιέγραψε την εμπειρία από την προσπάθεια εισαγωγής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Πρόκειται για το «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου – Ηλεκτρονικό Εισιτήριο», που στην ουσία είναι μια «έξυπνη κάρτα» η χρήση της οποίας γίνεται χωρίς επαφή στα ειδικά επικυρωτικά των οχημάτων. Η σχετική σύμβαση για τη δημιουργία του συστήματος υπογράφηκε τον προηγούμενο Δεκέμβριο και σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευαστική περίοδος και θα τεθεί το νέο σύστημα σε λειτουργία. Μάλιστα, ο κ. Δημητριάδης αναφέρθηκε και στις δυνατότητες διασύνδεσης του «Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου» και με άλλα συστήματα και υπηρεσίες, όπως με το σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τα e-taxi, τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα, τα πάρκινγκ, εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα κτλ. Ο κ. Δημητριάδης χαιρέτισε τη σημαντική προσπάθεια που κάνει το ΣΑΣΘ για εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στη Θεσσαλονίκη.
Ο συγκοινωνιολόγος – συνεργάτης του ΣΑΣΘ, Σαμ Σαλέμ, περιέγραψε παραδείγματα ένταξης συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις και περιοχές, καταδεικνύοντας ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναπτύσσεται συνεχώς σε όλη την Ευρώπη. Ο κ. Σαλέμ ανέλυσε τα παραδείγματα του Λονδίνου (Oyster Card - 43 εκατομμύρια κάρτες το 2012 και 7 εκ. κάρτες που χρησιμοποιούνται τακτικά: εφαρμόζεται στον υπόγειο του Λονδίνου, στα λεωφορεία, στο τμήμα της ποτάμιας συγκοινωνίας, σε επιλεγμένα δρομολόγια του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου), στην περιφέρεια Εμίλια Ρομάνα της Ιταλίας (Mi Muovo - 200.000 κάρτες: εφαρμόζεται στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, στα κοινόχρηστα ποδήλατα, σε car sharing schemes, στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων), Γερμανία (Touch & Travel – άρχισε το 2012 και έχουν συνδεθεί και αστικά δίκτυα μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως του Βερολίνου και του Ρήνου – Μάιν), Νίκαια Γαλλίας (CityZi – άρχισε το 2010 και αφορά σε όλο το αστικό δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης), Άμστερνταμ (I Amsterdam City Card – 130.000 κάρτες εκδίδονται κάθε χρόνο και χρησιμοποιούνται σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και μουσεία), Σαουθάμπτον Μεγάλης Βρετανίας (Smartcities Card – 80.000 κάρτες, που χρησιμοποιούνται σε όλο το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, στις βιβλιοθήκες, ως ταυτότητα, στην πληρωμή διοδίων) και Αγία Πετρούπολη (St. Petersbourg City Card – χρήση σε μετρό, τραμ, λεωφορεία, μουσεία, εστιατόρια και καταστήματα).
Ο διευθυντής κίνησης του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σπανός, ανέλυσε την πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στο αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς ήδη ο ΟΑΣΘ έχει προμηθευτεί τα πρώτα 100 μηχανήματα και τα τοποθετεί στα οχήματα συγκεκριμένων γραμμών.
Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (σύστημα ανέπαφης συναλλαγής) στον ΟΑΣΘ θα καλύψει δρομολόγια μήκους 54 χλμ., που αφορούν σε όλη την επαρχία Λαγκαδά μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, τα μηχανήματα θα τοποθετηθούν σε οχήματα οχτώ λεωφορειακών γραμμών: 27, 43, 55, 83, 84, 85, 86 και 91.
Μάλιστα, προκειμένου να ενημερωθεί το επιβατικό κοινό, ο ΟΑΣΘ έχει προγραμματίσει εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια στις στάσεις των λεωφορείων κατά μήκος των διαδρομών που εξυπηρετούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
«Τα πλεονεκτήματα για το επιβατικό κοινό είναι πολλαπλά. Η καλύτερη εξυπηρέτηση προκύπτει από τη μείωση του χρόνου διαδρομής και του χρόνου αναμονής κι από την αύξηση που θα σημάνει αυτό στον αριθμό των δρομολογίων. Επίσης, διευκολύνεται η διαδικασία πληρωμής του κομίστρου, με την ηλεκτρονική πληρωμή, τον έλεγχο του υπολοίπου στις κάρτες, την αντικατάσταση των απολεσθέντων εισιτηρίων – καρτών και την επιστροφή του υπολοίπου στον επιβάτη. Παράλληλα, μπορούμε να έχουμε ευελιξία στην τιμολογιακή πολιτική και στην παροχή κινήτρων, λόγω δυνατότητας χρέωσης με βάση την απόσταση και το χρόνο, οπότε θα είναι δυνατό για κάποιους επιβάτες που κάνουν μικρές διαδρομές να πληρώνουν μειωμένο κόστος και να έχουμε μέχρι και δωρεάν διαδρομές», τόνισε ο κ. Σπανός.
Αντίστοιχα πλεονεκτήματα θα μπορεί να απολαύσει και ο ΟΑΣΘ, καθώς σύμφωνα με τον κ. Σπανό «περιορίζεται η λαθρεπιβίβαση και η πλαστογραφία, βελτιστοποιείται η διαχείριση των εσόδων από το κόμιστρο (με κεντρικό έλεγχο, αυτοματοποίηση, μείωση κερμάτων και μείωση του λειτουργικού κόστους), δίνεται η δυνατότητα ελέγχου και εφαρμογής διαφορετικών σεναρίων τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και στατιστικής επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων για το σχεδιασμό του ΟΑΣΘ και αποκαθίσταται η διαλειτουργικότητα».
Τα πιθανά προβλήματα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που μπορεί να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΘ, όπως είπε ο κ. Σπανός, είναι η εφαρμογή σε περιορισμένο αριθμό λεωφορείων και γραμμών, η ελεγχόμενη έκδοση πολλαπλών εισιτηρίων, η χρήση μειωμένου κομίστρου για μαθητές, φοιτητές και ηλικιωμένους, η ανάγκη επικύρωσης κάθε χρήσης, η πιθανή δέσμευση σε συγκεκριμένη υλικοτεχνική υποδομή, η παροχή κινήτρων προς το επιβατικό κοινό, η εξασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και αν το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι επώνυμο ή ανώνυμο. Για όλα αυτά τα ζητήματα έχουν γίνει ενέργειες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
ΠΗΓΗ : " ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ "
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου