ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Oχήματα μαζικής μεταφοράς, χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

Κυριακή, 22 Νοέμβριος 2015 14:28 Τεχνολογία


Ζητήστε πληροφορίες για το BizBiz ΠΡΙΝ διαβάσετε το άρθρο!!
1843965
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2015, η ημερίδα που εγκαινίασε την επίσημη έναρξη των πιλοτικών δοκιμών αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς επιβατών, ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ στην πόλη των Τρικάλων. Οι πιλοτικές δοκιμές έχουν διάρκεια πέντε μήνες και υλοποιούνται με τη συνεργασία τουΔήμου Τρικκαίων, της e-Trikala A.E., του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του ΕΜΠ (ΕΠΙΣΕΥ), τουΥπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ.), της εταιρείας robosoft, της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Ελληνικής Αστυνομίας στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού έργου «CityMobil2». Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, που πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα κυκλοφορούν μέσα στον αστικό ιστό μιας πόλης, χωρίς τον απόλυτο διαχωρισμό από τα συμβατικά οχήματα, γεγονός που ανάγει την υλοποίηση των πιλοτικών δοκιμών στην πόλη των Τρικάλων σε εγχείρημα άκρως πρωτοποριακό και καινοτόμο διεθνώς.

Το Ευρωπαϊκό έργο CityMobil2, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του 7ου Πλαισίου Στήριξης για την Έρευνα και την Ανάπτυξη, επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων, που θα επιτρέψουν τη μελλοντική εφαρμογή αυτόματων συστημάτων μεταφοράς, με στόχο την αντιμετώπιση των σημαντικότερων προβλημάτων των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η προστασία του περιβάλλοντος και η οδική ασφάλεια.
O ρόλος του ΕΠΙΣΕΥ στα πλαίσια του έργου αφορά στον καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτόματων οχημάτων, που χρησιμοποιούνται ήδη στις δοκιμές στις διάφορες πόλεις, και συγκεκριμένα στις προδιαγραφές που αφορούν στην ανίχνευση και αποφυγή εμποδίων. Επίσης, είχε σημαντική συμβολή στον καθορισμό της αρχιτεκτονικής ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων και στον καθορισμό της υποδομή και του κέντρο ελέγχου στα Τρίκαλα. Επιπλέον, το ΕΠΙΣΕΥ υλοποίησε τη μελέτη για το σχεδιασμό του συστήματος στην πόλη των Τρικάλων, όντας σε στενή συνεργασία με την αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου, την e-Τρίκαλα Α.Ε. Παράλληλα, συνέβαλε καθοριστικά στις συζητήσεις και τις προσπάθειες που έλαβαν χώρα για την αναθεώρηση του ελληνικού ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου, έτσι ώστε να επιτραπεί η πραγματοποίηση των δοκιμών στην πόλη. Ενεργή, τέλος, είναι και η συμμετοχή του στη διεξαγωγή των πιλοτικών δοκιμών που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στα Τρίκαλα.
Της ημερίδας προηγήθηκε συνέντευξη τύπου, όπου συζητήθηκε διεξοδικά η σημαντική αυτή προσπάθεια από τους ακόλουθους εκπροσώπους των βασικών συντελεστών υλοποίησης και σχεδιασμού των πιλοτικών δοκιμών:
κα. Θεοπίστη Πέρκα, Γενική Γραμματέα Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων του Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ.,
Δρα Άγγελο Αμδίτη, Διευθυντή Έρευνας ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ,
κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, Δήμαρχο Δήμου Τρικκαίων,
κ. Οδυσσέα Ράπτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της e-Trikala Α.Ε.,
κ. Carlos Holguin, διαχειριστή έργου του Κέντρου Ερευνών για τις Μεταφορές και την Εφοδιαστική Αλυσίδα του Πανεπιστημίου της Ρώμης (CTL) και συντονιστή εταίρου του έργου CityMobil2 και
κ. Πάνο Κούβαλη, Διευθυντή Underwriting αυτοκινήτου του Ομίλου INTERAMERICAN.
Κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου ο Δρ. Άγγελος Αμδίτης, παρουσίασε τον ρόλο του ΕΠΙΣΕΥ στην υλοποίηση του εγχειρήματος στα Τρίκαλα, ενώ μεταξύ άλλων δήλωσε τα εξής για τη σημαντικότητα των δοκιμών διεθνώς:
«Ο αυτοματισμός στις μεταφορές είναι κάτι που έρχεται ταχύτατα σε παγκόσμιο επίπεδο αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι για την επόμενη ίσως τριετία περίπου 300 εκ. ευρώ έχουν προβλεφθεί σε επίπεδο Ε.Ε. για τη χρηματοδότηση ερευνητικών δραστηριοτήτων με στόχο την υλοποίηση δράσεων για την αυτοματοποίηση των μεταφορών. Έτσι, όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα στα Τρίκαλα είναι μια πρωτοπορία με τεράστιο ενδιαφέρον. Τα αυτοματοποιημένα μέσα μεταφοράς δεν δρουν ανταγωνιστικά στα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούμε σήμερα, αλλά αντιθέτως έρχονται να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και να βοηθήσουν στο συνολικό σχεδιασμό των δημοσίων μεταφορών, έτσι ώστε να γίνουν πιο βιώσιμες, περισσότερο ασφαλείς και με πολλαπλά οφέλη (αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά κ.α.) τόσο για τον χρήστη όσο και για την ίδια την πόλη. Θα ήθελα εδώ να τονίσω ότι σύμφωνα με τα παραπάνω, γίνεται σαφές, ότι οι πολίτες των Τρικάλων κατέχουν αποφασιστικό ρόλο στην εξέλιξη των αυτοματοποιημένων συστημάτων μεταφοράς, καθώς θα αξιολογήσουν για πρώτη φορά παγκοσμίως αυτού του είδους τις μεταφορές και αναμένεται να συνδράμουν καθοριστικά στον τελικό σχεδιασμό των συστημάτων αυτών σύμφωνα με τις ανάγκες τους».
Μετά το πέρας της ημερίδας ακολούθησε επίσκεψη των επίσημων προσκεκλημένων στο Κέντρο Ελέγχου των οχημάτων αλλά και επιβίβαση στα τέσσερα διαθέσιμα αυτοματοποιημένα οχήματα μαζικής μεταφοράς και περιήγηση στην προκαθορισμένη διαδρομή, η οποία έχει σχεδιασθεί εντός του αστικού ιστού της πόλης ειδικά για τον σκοπό αυτό.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ελληνική προσπάθεια
στα πλαίσια του ερευνητικού έργου CityMobil2 και τον ρόλο του ΕΠΙΣΕΥ
επικοινωνήστε με τον Δρ. Άγγελο Αμδίτη (a.amditis@iccs.gr), Διευθυντή Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ,
Επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας I-SENSE (http://i-sense.iccs.gr/).

ΠΗΓΗ : Περισσότερα: http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_content&view=article&id=57389:oximata-mazikis-metaforas-xoris-odigo-sta-trikala&catid=52:episthmonika&Itemid=349#ixzz3sKXAbjWQ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου