ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΩΝ-ΕΝΤΕΤΕΛΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

ΟΙ ΣΤΟΙΧΟΙ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

12/10/2016
Η θεματολογία η οποία έχει προταθεί είναι:
Στρατηγική Marketing και προώθηση σε εθνικό επίπεδο
Ανάπτυξη Ειδικών Μορφών Τουρισμού
Το νέο περιβάλλον στην προβολή των προορισμών
Διαπεριφερειακά προγράμματα Προβολής-Προτάσεις Συνεργασίας
Νομοθετικά ζητήματα στην προβολή των Περιφερειών
Ζητήματα σχετικά με θέματα sharing economy
Στατιστικά Εργαλεία- Ελλείψεις Συνεργασίας με Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς.


Οι συναντήσεις υπευθύνων τουρισμού που ξεκίνησαν από τη Φθιώτιδα, στις οποίες ανταποκρίθηκε και η Πελοπόννησος με μεγάλη χαρά, έφερε τη συνάντηση φέτος στο όμορφο Ναύπλιο.

«Πρόκειται για εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία, διότι μέσω των στοχευμένων συζητήσεων και θεματολογίας, αναδεικνύονται προβλήματα, εξευρίσκονται λύσεις, κατατίθενται προτάσεις και οργανώνονται οι μελλοντικές δράσεις που θα ενισχύσουν την τουριστική ανάπτυξη σε όλο το εύρος της Χώρας. Μάλιστα το ότι καθιερώνεται και συνεχίζεται είναι πολύ θετική εξέλιξη.
Ας μην επεκταθώ διότι όλοι μας το γνωρίζουμε στην αναγκαιότητα στήριξης του τουρισμού κι επιπλέον ανάδειξης των πλεονεκτημάτων της πατρίδας μας , ως μοναδικής σχεδόν, ακμάζουσας οικονομικής δραστηριότητας που φέρνει έσοδα και δουλειές στην πατρίδα μας την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Θεωρώ ότι η Πολιτεία, γνωρίζοντας τις υστερήσεις πλέον στην άσκηση της τουριστικής πολιτικής, θα πρέπει να εμπιστευθεί ακόμη περισσότερο της Περιφέρειες της Χώρας, διότι αυτές σηκώνουν κατά κύριο λόγο το βάρος της εξωστρέφειας, της προβολής, της προσπάθειας αναγνωρισιμότητας και εδραίωσης προορισμών και θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις αυτοδιοικητικές δομές του β βαθμού ως ένα άτυπο συμβουλευτικό όργανο που θα σχεδιάζει τις στοχευμένες κινήσεις , δράσεις και θα συμβάλει στην αναγκαία επιθετική πολιτική που πρέπει να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να κερδίσουμε τη μάχη του ανταγωνισμού.

Φέτος η τουριστική έκρηξη της Ισπανίας πχ θα πρέπει να μας προβληματίσει, διότι μπορεί κι εμείς να πήγαμε καλά , αυξάνοντας τις αφίξεις μας, έκρηξη όμως δεν είδαμε , αν και είχαμε όλα τα στοιχεία εκείνα που θα δικαιολογούσαν μία τέτοια προοπτική. Πχ ο τραγικός χειρισμός της υπόθεσης ΒΙΖΑ στη Ρωσία από την Ελληνική Πολιτεία, συνέβαλε στο να χαθεί μία μοναδική ευκαιρία να κερδίσουμε την εκρηκτική αύξηση των ποσοστών των αφίξεων από τη χώρα αυτή.
Αυτές τις υστερήσεις πρέπει η Πολιτεία να διορθώσει, να αντιληφθεί τον κυρίαρχο ρόλο των Περιφερειών και να σχεδιάζει από κοινού την τουριστική μας πολιτική.
Ως γνωστόν το Υπουργείο Τουρισμού δεν διαθέτει τομεακό πρόγραμμα, οι Υπηρεσίες του ΕΟΤ στο εξωτερικό πνέουν τα λοίσθια , η εικόνα της Χώρας μας όπου κινούμαστε συλλογικά μέσω του ΕΟΤ δείχνει παρηκμασμένη και υποτονική.
Απαιτείται τόλμη, διάθεση για αλλαγές, για συνεργασίες , για συλλογικότητα, για μεταρρυθμίσεις.
Η εικόνα που δείχνουμε στο εξωτερικό , μας ακολουθεί, μας σημαδεύει και συμβάλει είτε στην αύξηση της επισκεψιμότητας είτε όχι, είτε στην καθιέρωση μας ως τουριστικός προορισμός, αυθεντικός, πολυθεματικός, ποιοτικός κλπ είτε όχι.
Η κατάσταση στο εσωτερικό δεν είναι καλύτερη. Υπάρχουν επιτροπές τύποις και όχι ουσίας , όπως οι επιτροπές κρίσεων, ενώ η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου για συνεργασία των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης και αποφυγής αλληλοκαλύψεων δράσεων ούτως ώστε να μη χάνονται άσκοπα οικονομικοί πόροι σε αμφιβόλου αποτελεσματικότητας δράσεις κυρίως από τον Α βαθμό αυτοδιοίκησης, λειτουργεί σε βάρος όλων μας.
Στις πρώτες συναντήσεις, διαπιστώθηκαν κάποια προβλήματα που αφορούσαν κάποια γραφειοκρατικά ζητήματα πχ δυσχέρειες στην υλοποίηση κάποιων δράσεων λόγω τεχνικών ζητημάτων στο δημόσιο λογιστικό ζήτημα των περιφερειών και αδυναμίας μας να χρησιμοποιήσουμε κάποιους κωδικούς πχ διαφήμισης , έλλειψη κεντρικού στρατηγικού σχεδιασμού, κάποιες αδυναμίες στο νόμο Καλλικράτη που εμποδίζουν την ευελιξία στις δράσεις μας, κάποια ζητήματα με τον τουριστικό χωροταξικό σχεδιασμό κάτι που επιβάλλει ή την τροποποίηση ή τη σύνταξη νέου, ενώ διεφάνη πως τα οφέλη από τις διαπεριφερειακές συνεργασίες είναι πάρα πολλά , σημαντικά και πρέπει να τις επιδιώξουμε. Επίσης διαπιστώθηκε η ανάγκη αναβάθμισης των σπουδών της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ( σχολείο τουρισμού)
Όσον αφορά τις δράσεις μας ως Περιφέρεια Πελοποννήσου, για τις οποίες δηλώνουμε ικανοποιημένοι και έχουν συμβάλει στην αναγνωρισιμότητα του προορισμού και στην αύξηση των πτήσεων στο αεροδρόμιο καλαμάτας (κεντικο αερολιμένα της Πελοποννήσου ποου εξυπηρετετεί λόγω της ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων όλη την τουριστική πελοπόννησο) θα αναφερθούν διεξοδικά από τη συνάδελφο.
Εγώ θα κλείσω με μία αναφορά στους στόχους μας για την πελοπόννησο την επόμενη περίοδο:
• Συνέχιση της προβολής όλων των δυνατοτήτων Πελοποννήσου σε στοχευμένες τουριστικές αγορές (Να καταπολεμήσουμε μέσω δράσεων την εποχικότητα )
• Προβολή της Πελοποννήσου ( Καλαματά-Ναύπλιο) σαν city break και short break προορισμό με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που θα συμβάλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας
• Σύνδεση πολιτισμού – γαστρονομίας με τουρισμό μέσω ειδικών δράσεων προβολής σε εξειδικευμένο κοινό
• Επενδύουμε στη συνεργασία για την από κοινού προβολή σε εθνικο ή και διεθνες επιπεδο με Κοινωνικούς εταίρους, Αεροπορικές εταιρείες κλπ». Αντωνία Μπούζα
-Νομαρχιακή Σύμβουλος Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας
-Πρόεδρος Νομαρχιακής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής Μεσσηνίας
-Μέλος της Γ.Σ. της Ε.Ν.Α.Ε.
-Μέλος της Ι.Ρ.Α.(INTERNATIONAL POLICE ASSOCIATION)
-Αντιπρόεδρος της
Νομαρχιακής Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων του Νομού Μεσσηνίας

ΠΗΓΗ : "  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ   " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου