ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

ΙΕΛΚΑ: Ο Έλληνας καταναλωτής αποκτάει νέες συνήθειες λόγω της κρίσης

ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΕΝΕΡΓΟΣ, ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΑΣΤΙΚΟΣ

28/03/2014
Αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων εξαιτίας της κρίσης, διαπιστώνει στην ετήσια πανελλήνια έρευνά του το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αλλαγών (ΙΕΛΚΑ).

Το Ινστιτούτο σε έρευνά του μεταξύ 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα διαπιστώνει ότι για το 2013 - 14 ο Έλληνας προσπαθεί με έξυπνες λύσεις να εξοικονομήσει χρήματα, ενώ το 2012/2013 το κύριο ενδιαφέρον του ήταν η μείωση της σπατάλης και η μείωση των αγορών.
Το επιτυγχάνει αυτό κυνηγώντας περισσότερο τις προσφορές, συγκρίνοντας τιμές, επισκεπτόμενος περισσότερα καταστήματα, επιλέγοντας μεγαλύτερες συσκευασίες και κάνοντας πιο συχνές επισκέψεις αγοράζοντας τα απαραίτητα (σχήμα 2).
Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ ανταποκρίνονται σε αυτές τις νέες τάσεις πολύ περισσότερο από άλλα σημεία πώλησης, καθώς παρέχουν τις υποδομές εντός των καταστημάτων για ευκολία αγορών, αλλά και την απαραίτητη ποικιλία προϊόντων προκειμένου ο καταναλωτής να βρει τις καλύτερες λύσεις με βάση της ανάγκες και προτεραιότητες του.
Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι ο Έλληνας καταναλωτής αποκτάει νέες συνήθειες και γίνεται πιο ενεργός, έξυπνος και προδραστικός στις αγορές του.
Ειδικότερα, ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει περισσότερα προϊόντα σε προσφορές. Η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των καταναλωτών «κυνηγούν» περισσότερο τις προσφορές επωνύμων προϊόντων σε σχέση με το παρελθόν. Ειδικά για τα προϊόντα των σουπερμάρκετ οι μεγάλες και συνεχείς προσφορές των αλυσίδων και των προμηθευτών έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και είναι το κύριο εργαλείο προώθησης με σημαντικές επενδύσεις από πλευράς λιανεμπορίου και παραγωγών.
Παράλληλα, συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα. Το 82% των καταναλωτών είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές τους, και ειδικά στο σουπερμάρκετ όπου έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν μεγάλο αριθμό διαφορετικών προϊόντων είτε αφιερώνει χρόνο στη σύγκριση στο ράφι ή αξιοποιεί τα φυλλάδια, αλλά και το διαδίκτυο, λόγω ευκολίας σύγκρισης.
Επίσης, ο Έλληνας καταναλωτής έχει μειώσει το φαγητό «απ’ έξω». Οι καταναλωτές, το 77%, δηλώνουν ότι έχουν μειώσει το φαγητών «απ’ έξω» και αντίστοιχα έχουν αυξήσει σε ένα βαθμό το μαγείρεμα εντός του σπιτιού, αυξάνοντας και αντίστοιχα τις αγορές τους σε τρόφιμα.
Αγοράζει γενικά πιο φθηνά προϊόντα: Το 76% του κοινού έχει μεταφέρει τις αγορές του σε πιο φθηνές εναλλακτικές λύσεις, είτε επιλέγοντας περισσότερες προσφορές, είτε επιλέγοντας άλλη «μάρκα».
Ακόμη, αγοράζει μεγαλύτερες ποσότητες (οικονομικές συσκευασίες) για να πετύχει καλύτερη τιμή. Παράλληλα με τη σύγκριση προϊόντων και τιμών, οι καταναλωτές σε ποσοστό 76% προσανατολίζονται πλέον στην αγορά μεγάλων συσκευασιών προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Επιπλέον, ο Έλληνας καταναλωτής αγοράζει λιγότερα προϊόντα: 3 στους 4 καταναλωτές, στο πλαίσιο της μείωσης από την πλευρά τους των εξόδων τους προβαίνουν σε μείωση των προϊόντων που αγοράζουν, αποφεύγοντας κυρίως προϊόντα «πολυτελείας» που αγόραζαν στο παρελθόν και επιλέγοντας τα απαραίτητα και κυρίως αυτά που του προσφέρουν «value for money».
Χρησιμοποιεί πιο συχνά έτοιμη λίστα για τα ψώνια σε σχέση με πιο παλιά. Η έτοιμη λίστα αγορών από το σπίτι πέρα από την υπενθύμιση αγορών, θεωρείται από τους καταναλωτές μία καλή λύση, όταν θέλουν να αγοράσουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα και να ελέγξουν το συνολικό budget των αγορών.
Επίσης, η έρευνα έδειξε πως επιλέγει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές (67%) επιλέγουν την οικονομικότερη λύση των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που παρέχουν οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Πλέον 6 στα 10 καλάθια αγορών στα σουπερμάρκετ περιέχουν τουλάχιστον 1 προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Ο Έλληνας καταναλωτής Επισκέπτεται περισσότερα καταστήματα για σύγκριση και αγορές. Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο κινητικοί με το 62% να δηλώνει ότι πλέον επισκέπτεται πάνω από ένα κατάστημα για να συγκρίνει τιμές, να εκμεταλλευτεί τις προσφορές και να κάνει τις αγορές του.
Τέλος, προσπαθεί να κάνει περισσότερες και πιο σύντομες-γρήγορες επισκέψεις στο κατάστημα. Σε συνδυασμό με την αύξηση της κινητικότητας, ο καταναλωτής προτιμάει να κάνει πιο πολλές αλλά μικρότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, προκειμένου να «σπάσει» τις αγορές του σε διαφορετικά καταστήματα, αλλά και να εκμεταλλευτεί τις περιοδικές προσφορές. Αυτή η εξέλιξη υποδεικνύει και μία τάση μείωσης των υπερβολικών «στοκ» στο τυπικό Ελληνικό σπίτι.




ΠΗΓΗ : "  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ   "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου