ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Υπόψη Ιεροψαλτών,αναγνωστών,Ιερέων,Ιεροδιακόνων κλπ.Υπόψη ΄ΟΛΩΝ μας

Καλόν είναι να γνωρίζουν την εκκλησιαστική παράδοση οι Ιεροψάλτες και ΌΛΟΙ οι διακονούντες στο ιερό βήμα και νεωκόροι και να συμμορφώνονται με αυτή ,με μέριμνα και φροντίδα των Κλήρικών.Η  συνήθης φράση δεν πειράζει αυτό,δεν είναι τίποτε το άλλο κλπ,οδηγούν στην εκκοσμίκευση του εκκλησιαστικού φρονήματος και της παράδοσής μας.
Υπόψη Ιεροψαλτών,αναγνωστών,Ιερέων,Ιεροδιακόνων κλπ.Υπόψη ΄ΟΛΩΝ μας


Οι φραγκοχωροδίες (ή καλύτερα οι κοροϊδίες) αλλοιώνουν την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ μας


Η πρόσφατη επίσκεψη του Προηγούμενου Ιερας Μονής Μεγίστης Λαυρας ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ π. Βασίλειου στην Αστορια:

...όλοι οι ψάλτες πάντοτε να φέρουν το ράσο τους, οι γυναίκες να μην πλησιάζουν ποτέ το αναλόγιο, ο νεωκόρος και όσοι υπηρετούν στο Ιερό Βήμα να έχουν απαραίτητα ράσο, οι ιερόπαιδες να φέρουν τα παπαδικά τους και όλα να τελούνται με ιεροπρέπεια...

Οποια πρόσωπα είναι ακατάλληλα για διακονία στο ναό -από οποιανδήποτε θέση και αν διακονούν- θεάρεστο είναι να απομακρυνθούν. 

...τους είπε -ευθέως και χωρίς περιστροφές- ότι αλλοιώνουν την πίστη της Εκκλησίας με τις φραγκοχορωδίες τους...

Η μέχρι τώρα πείρα μας, όμως, είναι ότι τα μέλη της φραγκοχορωδίας είναι κεφάλια αγύριστα και επιμένουν να συνεχίζουν να τραγουδούν άριες την ώρα της Θείας Λειτουργίας!

Ο ΑΡΧΙΜ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΓΟΝΤΙΚΑΚΗΣ), Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΜΟΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ




Ο ΑΡΧΙΜ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΓΟΝΤΙΚΑΚΗΣ), Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΜΟΝΗ ΟΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====

Η Αρχιεπισκοπή Αμερικής -και δη η Πατριαρχική Μονή Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, η κοινότητα της Αγίας Αικατερίνης και του Αγίου Δημητρίου Αστορίας και ο καθεδρικός ναός της Αγίας Τριάδας- είχαν πρόσφατα την μοναδική ευλογία της επίσκεψης του Προηγουμένου της Ιεράς Μονής Ιβήρων Αρχιμ. Βασίλειου (Γοντικάκη).

Ο π. Βασίλειος μας παρηγόρησε αληθινά με την επίσκεψή του. Μίλησε με αγάπη και ευαισθησία για τον πόνο του μετανάστη και μας τόνισε την ανάγκη να ζούμε με υπομονή τον σταυρό μας στην Εκκλησία για να αποκτήσει νόημα η ζωή μας και για να βρούμε απάντηση στο φόβο του θανάτου.

Ο π. Βασίλειος έκανε δύο ομιλίες 
1.) στην Ιερά Μονή Χρυσοβαλάντου και
2.) στον καθεδρικο ναό της Αγίας Τριάδας 
και δύο κηρύγματα 
1.) στην Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου και
2.) στην Αγία Αικατερίνη Αστορίας.

Η ωφέλεια που προέκυψε είναι πολύ μεγάλη. Ο χρόνος θα δείξει αν θα καταστεί μόνιμη.

Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ

Η Ιερά Μονή Χρυσοβαλάντου Αστορίας πρέπει να συνεχίσει να παρουσιάζει την φυσιογνωμία που έδειξε τις μέρες που ήταν μαζί μας ο Γέροντας Βασίλειος. Δηλαδή όλοι οι ψάλτες πάντοτε να φέρουν το ράσο τους, οι γυναίκες να μην πλησιάζουν ποτέ το αναλόγιο, ο νεωκόρος και όσοι υπηρετούν στο Ιερό Βήμα να έχουν απαραίτητα ράσο, οι ιερόπαιδες να φέρουν τα παπαδικά τους και όλα να τελούνται με ιεροπρέπεια. 

Οποια πρόσωπα είναι ακατάλληλα για διακονία στο ναό -από οποιανδήποτε θέση και αν διακονούν- θεάρεστο είναι να απομακρυνθούν. Προπαντός δεν πρέπει να λησμονείται ότι η Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου είναι Ιερά Μονή και με αυτή την προοπτική πρέπει να λειτουργεί έστω και αν πολλοί εφημέριοί της είναι έγγαμοι. Οικογενειάρχες μπορεί να είναι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τους διακρίνει ασκητικό ήθος.

Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΑΣΤΟΡΙΑΣ
_________


Το κήρυγμα του π. Βασιλείου (Γοντικάκη) στον Ιερό ναό της Αγίας Αικατερίνης Αστορίας κινήθηκε μέσα στο πνεύμα που χαρακτηρίζει τα κηρύγματα, τις ομιλίες και τα γραπτά κείμενα του π. Βασιλείου.

Ο σεβαστός Γέροντας προσκαλεί σε μετάνοια, παρηγορεί τους πονεμένους και τους δίνει κουράγιο να ζήσουν με υπομονή τον σταυρό τους στην Εκκλησία.

Παράλληλα ο π. Βασίλειος δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση που συνάντησε όταν λειτουργήθηκε στο ναό.

Ανέμενα -ματαίως όπως αποδείχτηκε στην πράξη- ότι τα μέλη της φραγκοχορωδίας του ναού θα έδειχναν λίγο φιλότιμο τουλάχιστον την ημέρα που θα βρισκόταν μεταξύ μας ο π. Βασίλειος. Πίστευα ότι δεν θα μας τραγουδούσαν άριες κατά τη Θεία Λειτουργία. Νόμιζα ότι θα εφιλοτιμούντο να αφήσουν να ψάλλει τον κ. Αντώνη Κεχαγιά τον εξαίρετο ψάλτη του ναού. 

Ποιος έχασε, όμως, το φιλότιμο για να το βρουν τα μέλη τη φραγκοχορωδίας; Επέμεναν να τα λέγουν όλα φράγκικα.

Αυτό φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητο. Ο π. Βασίλειος, στο κήρυγμά του, τους είπε -ευθέως και χωρίς περιστροφές- ότι αλλοιώνουν την πίστη της Εκκλησίας με τις φραγκοχορωδίες τους. Η έκφραση της ζωγραφικής, της μουσικής, της αρχιτεκτονικής κτλ. πρέπει να απηχεί το ορθόδοξο δόγμα. Οπως είναι ανεπίτρεπτο να έχουμε φράγκικες αναγεννησιακές εικόνες στο τέμπλο, έτσι είναι ανεπίτρεπτο να τραγουδούμε φράγκικα αντί να ψάλλουμε Βυζαντινά. 

Ας ελπίσουμε ότι το κήρυγμα του π. Βασιλείου θα προβληματίσει κατά Θεόν τα μέλη της φραγκοχορωδίας.

Η μέχρι τώρα πείρα μας, όμως, είναι ότι τα μέλη της φραγκοχορωδίας είναι κεφάλια αγύριστα και επιμένουν να συνεχίζουν να τραγουδούν άριες την ώρα της Θείας Λειτουργίας παρόλον ότι
1.) Ο Οικουμενικος Πατριάρχης δύο φορές, σε δύο επισκέψεις του στην Εκκλησία της Αμερικής, μας εξήγησε -και μάλιστα σε αυστηρό τόνο- τους λόγους για τους οποίους πρέπει να απομακρυνθούν οι φραγκοχορωδίες και άλλα οθνεία -προς την ορθόδοξη παράδοση- στοιχεία από τη ζωή της Αρχιεπισκοπής Αμερικής.
2.) Ο σημερινός Μητροπολίτης Κοζάνης Παύλος, κατά τη διάρκεια της διακονίας του ως προιστάμενος στην κοινότητά μας, προσπάθησε να μας απαλλάξει από την φραγκοχορωδία και συγκρούστηκε μάλιστα ευθέως με τα μέλη της την ώρα της Θείας Λειτουργίας.
3.) Τώρα ο π. Βασίλειος (Γοντικάκης) είπε τα ίδια με τη δύναμη της θεολογικής σκέψης που τον χαρακτηρίζει.

Διερωτόμαστε αν τελικά θα φιλοτιμηθούν να επιτρέψουν -επιτέλους- να τελείται ορθόδοξα η Θεία Λειτουργία στην Αγία Αικατερίνη ή αν θα γράψουν στα κατύμματα των υποδημάτων τους τον π. Βασίλειο, όπως έγραψαν στο παρελθόν τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον σημερινό Μητροπολίτη Κοζάνης!


Η φωτογραφία προφίλ του χρήστη ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΗΣ
smountzouris@gmail.com   " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου