ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

ΣΕΑΑ: Αναποτελεσματική η αύξηση φόρων στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού

ΑΥΞΗΣΗ 43,3% ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ ΙΧ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ

15/05/2015
Η τυχόν νέα φορολογική επιβάρυνση στα μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, εκτός από άδικη, θα είναι αναποτελεσματική, τονίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Όπως σημειώνει, «έχει προταθεί η αύξηση κατά +30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα «δίλιτρα» και μεγαλύτερα αυτοκίνητα, με στόχο να αυξηθούν τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα κατά 20 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης έχει σχεδόν μηδενική αποτελεσματικότητα, ακόμη και στα σημερινά του επίπεδα, καθώς έχει προκαλέσει αθρόες καταθέσεις πινακίδων, αλλά και εξαγωγές αυτοκινήτων σε τρίτες χώρες, εις βάρος των εσόδων που θα εισέρεαν από τέλη κυκλοφορίας κλπ».
«Με βάση στοιχεία της ΓΓΔΕ, στις αρχές του τρέχοντος έτους 560.485 αυτοκίνητα βρίσκονταν σε ακινησία, ενώ μόνον την τελευταία τριετία (2012-2014) έχουν εξαχθεί περισσότερα από 55.000 αυτοκίνητα», σημειώνει ο Σύνδεσμος.
Όπως αναφέρει, συνέπεια των παραπάνω είναι στα αυτοκίνητα κυβισμού 2.000 cc, η αναλογία των κυκλοφορούντων προς τα προσωρινά ακινητοποιημένα να είναι 3,7 προς 1, ενώ στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 2.000 cc η αναλογία να είναι 2,6 προς 1.
Τα συνολικά έσοδα από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατ. ευρώ και αυτών που εξήχθησαν της τάξης των 18 εκατ. ευρώ.
Συνεπώς, τονίζει ο Σύνδεσμος, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης είναι ήδη πλήρως αναποτελεσματικός και η τυχόν αύξηση του θα επιφέρει ελάχιστο δημοσιονομικό όφελος, προκαλώντας αναίτια και άδικα την περεταίρω απαξίωση των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων μεσαίου και μεγαλύτερου κυβισμού, πολλά από τα οποία έχουν ήδη ελάχιστη αξία, πχ. 3.000 ως 5.000 ευρώ.
Aύξηση στις πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων τον Απρίλιο
Τις υψηλότερες ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων εμφάνισε ο Απρίλιος, σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του 2015.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 43,3 % σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Τον Απρίλιο 2015 πουλήθηκαν 7.801 αυτοκίνητα ενώ πέρσι είχαν ταξινομηθεί 5.444 αυτοκίνητα.
Οι αναλύσεις των επίσημων στοιχείων δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων που πήραν πινακίδες κυκλοφορίας, κατευθυνθήκαν σε δυο πήγες αξιοποίησης των τετράτροχων. Η μια είναι οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και η δεύτερη, οι εταιρικές πωλήσεις οι οποίες αφορούν την ενίσχυση είτε την ανανέωση εταιρικών στολών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ , η αύξηση των ταξινομήσεων το πρώτο τετράμηνο του 2015 άγγιξε το 13,7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2014.
Συνολικά, την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2015 καταγράφηκαν 25.071 ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων, 2.506 καινούριων ελαφρών και βαρέων φορτηγών, 38 λεωφορείων και 9.102 καινούριων δικύκλων άνω των 50 κ.εκ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) στο τέλος του πρώτου τετραμήνου την πρώτη θέση στη λίστα των πωλήσεων βρίσκεται η Toyota με 2.966 πωλήσεις και ποσοστό αγοράς 11,8%, ακολουθεί η VW 2.623 πωλήσεις (10,5%), στην τρίτη θέση η Nissan 2.242, (8,9%), τέταρτη η Opel 2.081 (8,32%), πέμπτη η Peugeot 1.627 (6,5%) ενώ την πρώτη εξάδα κλείνει η Citroen 1.444 (5,8%).
Ακολουθούν, η Ford με 1.358 μονάδες (μερίδιο αγοράς 5,4%), η Suzuki με 1.275 μονάδες (μερίδιο αγοράς 5,1%), η Audi με 1.062 μονάδες (μερίδιο αγοράς 4,2%) και η Hyundai με 994 μονάδες (μερίδιο αγοράς 4%).

ΠΗΓΗ : " ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ   " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου