ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΨΟΥΜΕ ΝΟΕΡΩΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ( Ανάρτηση 2η )

Συνεχίζονται οι αναρτήσεις για την ΚΙΝΑ .






ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ

ΤΑΟΪΣΜΟΣ
Ο Λάο Τσε είναι ο εμπνευστής της φιλοσοφίας του Ταό. Η διδασκαλία του ανεξάρτητη από κοινωνικούς κανόνες, αφορά την πνευματική αυτογνωσία και την τελειότητα της φύσης, που υπερβαίνει όλα τα ζεύγη των αντιθέσεων.
Ο φιλοσοφικός Ταοϊσμός επέδρασε στις τέχνες και τα γράμματα.







ΚΟΜΦΟΥΚΙΣΜΟΣ
Ο Κομφούκιος δεν επινόησε ένα φιλοσοφικό σύστημα, ούτε μία Θρησκεία. Απλά δίδασκε όπως ο μεταγενέστερος Σωκράτης.  Σωκράτης και Κομφούκιος εντελώς άγνωστοι μεταξύ τους συγκλίνουν σε πολλά σημεία.



ΘΡΗΣΚΕΙΑ :  Βουδισμός.
Ο  Βουδισμός δεν κηρύττει καμία κοινωνική επανάσταση παρά μόνο μία εσωτερική απελευθέρωση του ατόμου.







ΣΑΟΛΙΝ ΜΟΝΑΧΟΙ, ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΩΝ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΣΤΙΛΕΤΩΝ.
Χορός, ροκ όπερα, θέατρο, διαλογισμός, πολεμικές τέχνες. Οι αυθεντικοί μοναχοί Σαολίν, πετούν με τον φτερωτό τους δράκο και αφηγούνται τους θρύλους, την ιστορία και την φιλοσοφία τους.

ΓΕΩΜΑΝΤΙΑ – ΦΕΝΓΚ ΣΟΥΙ.
Από πολύ παλιά (3.000 π.χ ) οι Κινέζοι ανέπτυξαν την Αστρονομία και τη Μετεωρολογία. Όμως αυτό που επηρέασε τη φιλοσοφική σκέψη τους και εξακολουθεί έως σήμερα να παίζει σοβαρό ρόλο στη ζωή τους είναι η Γεωμαντία.

Οι Κινέζοι την αποκαλούν Φενγκ Σούι.
Φένγκ Σούι σημαίνει άνεμος, αφορά την κίνηση του ουρανού και συμβολίζει τη φύση, η οποία περιβάλλει τη γή.
Η ύπαρξη του ανθρώπου εξαρτάται από τον άνεμο  τον ουρανού και το νερό της γης. Η αρμονική τοποθέτησή του μέσα στο περιβάλλον του , η αλληλεπίδραση χώρου, αντικειμένων και ανθρώπου είναι τόσο σημαντική, ώστε να ορίζει την τύχη του και τη ζωή του. 







ΤΣΙ ΚΟΝΓΚ.
Να είσαι παρατηρητικός, να κινείσαι και να αναπνέεις συνειδητά : αυτό ενεργοποιεί  απίθανες δυνάμεις «  Τσι Κονγκ είναι η καλλιέργεια της εσωτερικής ενέργειας.
Το Τσι Κονγκ, μία πανάρχαια επιστήμη, αποτελεί συνδυασμό Ιατρικής και γυμναστική, συνδέεται στενά με τον βελονισμό.Το πρώτο είναι η επιστήμη το δεύτερο ένας από τους τρόπους εφαρμογής της.
Το τσι είναι η ζωτική ενέργεια, η αναπνοή και το Γκονγκ η  εργασία, η κυριαρχία.
Τσι Κονγκ σημαίνει έλεγχος της ζωτικής ενέργειας.



 ΤΑΙ ΤΣΙ ΚΟΥΑΝ
Κάθε πρωί με την ανατολή του Ηλίου στην ΚΙΝΑ βρίσκεται στο πόδι.
Σε πάρκα – πλατείες κάνουν αργές αρμονικές κινήσεις η οποίες επινοήθηκαν για να προάγουν την καλή φυσική κατάσταση – υγεία.



Το ΤΑΙ ΤΣΙ ΚΟΥΑΝ ( ή πάλεμα της σκιάς ) διαμορφώθηκε περίπου το 1000 π.χ. έχει σκοπό να δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού .
Ουσιαστικά το Τάι Τσι είναι τρία πράγματα σε ένα. Είναι ένα σύστημα διατήρησης της καλής υγείας μία μορφή διαλογισμού εν κινήσει και ένα σύστημα πολεμικής τέχνης. Είναι ένα τσι κονγκ εν κινήσει.

ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ:
Θεραπευτική μέθοδος και δοκιμασμένη επιτυχώς ανά τους αιώνες ( από το 2000 π.χ ). Η βελόνα του βελονιστή σκοπεύει στην αλλοίωση του « Ολέθριου Τσι » που έχει συσσωρευτεί σε ορισμένα σημεία των μεσημβρινών και πλήττει το όργανο με την ταοϊστική δοξασία ή ψυχοσωματική ισορροπία εξαρτάται από τις ανταγωνιστικές δυνάμεις το Γιν και το Γιάνγκ έτσι η ροή του Τσι πρέπει να θεραπεύσει η αιτία ( ασθένεια ) που προκάλεσε την δυσαρμονία τους το Γιν λειτουργεί ανασταλτικά το Γιανγκ διεγερτικά.
Η Υγεία έρχεται από τα …. ΠΟΔΙΑ :
Από τους αρχαίους Κινέζους είχε διατυπωθεί η σχέση πέλματος και ασθένειας. Κάθε όργανο ή μέλος του σώματος έχει στα πέλματα των ποδιών ένα ειδικό αντανακλαστικό κέντρο ρεφλέξ. Στα πέλματά μας ένεκα διαφόρων αιτιών όπως π.χ. στενά παπούτσια, ψηλά τακούνα, κούραση, ορθοστασία, δημιουργούνται συνθήκες για την αποθήκευση τοξικών κρυσταλλώσεων που είναι αποτέλεσμα απορριμάτων του μεταβολισμού.
Κάνοντας μασάζ στα πέλματα των ποδιών διεγείρουμε τα κέντρα αυτά ( τις ανταλακλαστικές ζώνες δηλαδή ) εξασκώντας ευεργετική επίδραση στο αντίστοιχο όργανο. Αφυπνίζουμε τον αμυντικό μηχανισμό του οργανισμού, ενώ αυξάνεται και ελευθερώνεται η ροή της βιοενέργειας σ΄ ολόκληρο το σώμα.
ΣΙΑΤΣΟΥ
Η πίστη ότι ένα άγγισμα μπορεί να θεραπεύσει είναι πολύ παλιά. Το γνώριζαν στη ΚΙΝΑ πριν από 5000 χρόνια. Στην Ελλάδα ο Ιπποκράτης τον 4ο π.χ. αιώνα έγραψε ότι ο θεραπευτής πρέπει να έχει πολλές γνώσεις. Οπωσδήποτε όμως πρέπει να ξέρει να θεραπεύει μέσω των ειδικών μαλάξεων.  Το σιάτσου, ο βελονισμός, η ρεφλεξολογία, ονομάζονται εναλλακτική Ιατρική, η οποία απευθύνεται σε ανθρώπους με ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης.

Η καταγωγή της λέξης ΣΙΑΤΣΟΥ συναντάται στην αρχαία Κίνα. ( σι = δάχτυλο, άτσου = πίεση ). Σημαίνει πίεση με το δάκτυλο αλλά ο θεραπευτής χρησιμοποιεί και άλλα μέρη του σώματός του όπως αγκώνες, τις παλάμες και τις γροθιές του. 

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΔΟΜΙΑ






ΑΝΑΚΤΟΡΑ
Το ότι ο αυτοκράτορας δεν κατοικούσε σε έναν υψηλό πύργο, δεν πρέπει να εκπλήσσει. Τα κτίσματα δεν υπηρετούσαν την αντιπροσώπευση προς τα έξω, αλλά επικεντρώνουν το βλέμμα προς τα έσω. Για το λόγο αυτό τα κτίρια είναι χαμηλά, χωρίς εξαίρεση μονώροφα , λόγω αρμονίας και ο τύπος κτιρίων είναι ίδιος. Στο κέντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το σύνολο τους ως ενιαία κατασκευή, η σχέση του ενός με το επόμενο του.
Τυπικά δείγματα ανακτόρων αποτελούν η « Απαγορευμένη Πολιτεία » τα θερινά  Ανάκτορα στο Νανκίν.
Στην  «  Απαγορευμένη Πολιτεία « έχουμε τη χαρακτηριστική σειρά κτισμάτων διαπλεκόμενης σχέσης.

ΝΑΟΙ
Η Αρχιτεκτονική τέχνη εφαρμόστηκε στους ναούς, τέμπλα και μοναστήρια της Κίνας. Με την εδραίωση του Βουδισμού στην Κίνα ως επίσημη Θρησκεία, άρχισε η ανέγερση βουδιστικών τέμπλων και μοναστηριών, στα οποία κυριαρχούν τα αγάλματα του Βούδα και χρησιμεύουν ως τόποι λατρείας σε αντίθεση με τα συγκροτήματα, αφιερωμένα στον Ταοϊσμό και Κομφουκισμό, τα οποία αποτελούν χώρους μελέτης.
Ο Ναός του Ουρανού Τιάν Ταν κτισμένος στον ίδιο άξονα με τα ανάκτορα, είναι ο σημαντικότερος ναός των Κινέζων.

ΤΑΦΟΙ
Μετά την επανάσταση ο Μάο Τσε Τουνγκ έθεσε τέλος στην παράδοση αιώνων της ταφής των νεκρών. ΄Εκτοτε οι νεκροί αποτεφρώνονται και η κάλπη με τη στάχτη, φυλάσσεται σε περίοπτη θέση με τις οικογενειακές φωτογραφίες στο σπίτι κάθε οικογένειας. Γι αυτό σήμερα δεν υπάρχουν στην Κίνα νεκροταφεία, εκτός εκείνου των Ηρώων της Επανάστασης στο λόφο των « Πολύτιμων Αντικειμένων  »  κοντά στη γέφυρα του Μάρκο Πόλο στο Πεκίνο.


ΚΗΠΟΙ
Σε αντίθεση με τα κτίσματα που εν γένει ακολουθούν τους αυστηρούς κανόνες και την εθιμοτυπία του Κομφούκιου, οι κήποι που τους χαρακτηρίζει η παράφορη αγάπη της φύσεως ανήκουν στο Ελεύθερο πνεύμα του τότε ΤΑΟ ΤΕ ΚΙΝΓΚ σχεδιάζονται με την έννοια του Shan Shui ( Βουνά και Νερό ) οι κηπουροί σχεδιάζουν τους κήπους χρησιμοποιώντας κτίσματα – λίμνες – λόφους και βλάστηση, περίπτερα, παγόδες, πύργους, ελικοειδή μονοπάτια. ΄Εχουν κυρίως : δαμασκηνιά, έλατο και μπαμπού.

Αυτά είναι οι «  τρείς φίλοι του χειμώνα » τα δε άνθη με τα χρώματά τους είναι στη αρμονία της διαδοχής των εποχών τριαντάφυλλα το Καλοκαίρι χρυσάνθεμα το φθινόπωρο και βασικό στοιχείο οι βράχοι










ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Με την ζωγραφική τέχνη σημαίνει ότι γράφεις εικόνες. Η γραμμή είναι το σημαντικότερο στοιχείο, γιατί προσδίδει στην εικόνα ρυθμική σύνθεση.
Στην κινεζική γλώσσα « γράφω και ζωγραφίζω « αποδίδονται με την έννοια, κάτι που αποδεικνύει τη στενή συγγένεια καλλιγραφίας και ζωγραφικής.



ΓΛΥΠΤΙΚΗ – ΚΕΡΑΜΙΚΗ
Η γλυπτική τέχνη των Κινέζων έδωσε έργα ρεαλιστικά και μνημειακά, όπως τεράστια αγάλματα σμιλευμένα σε βράχους και πρόποδες βουνών.  

ΠΟΡΣΕΛΑΝΗ – ΝΕΦΡΙΤΗΣ
Απόγονος πολυτιμημένη της προϊστορικής κεραμικής, η πορσελάνη μοναδική στον κόσμο σε ομορφιά.


ΜΕΤΑΞΙ – ΧΑΡΤΙ






ΟΠΕΡΑ ΤΟΥ ΠΕΚΙΝΟΥ
Στα τεϊοποτεία της επαρχίας Σετσουάν οι θαμώνες ανέπτυξαν ένα είδος σκωπτικού διαλόγου μεταξύ τους, που γρήγορα πήρε τη μορφή απαγγελίας από συγκεκριμένα άτομα. ΄Ετσι προέκυψε ένα είδος θεατρικού λαϊκού θεάματος που θα ονομαστεί όπερα ( Γινγκγιού ) με έναν πρωταγωνιστή, που ήταν συγχρόνως ηθοποιός, τραγουδιστής, ακροβάτης, χορευτής, ποντομίμος. Αποτέλεσμα της μακραίωνης παράδοσης από τη δυναστεία Τσέου ( 1122 – 770 π.χ.) είναι το πλούσιο αυτό δημοφιλές θεατρικό είδος, από τα κορυφαία της Ιστορίας της Τέχνης.
Εξελίχθηκε σε ένα σύνθετο και στυλιζαρισμένο είδος, γνωστό σήμερα ως « ‘ Οπερα του Πεκίνου » Ηθοποιοί, δραματουργοί, σχεδιαστές κουστουμιών έγιναν περιζήτητοι. Οι ηθοποιοί διδάσκονταν από μικροί ομιλία, τραγούδι, μίμηση, γυμναστική, χορό αλλά και ζωγραφική για το φτιάξιμο της μάσκας προσώπου. Η μακρόχρονη εκμάθηση απαιτεί την ενοποίηση του πνεύματος και των μυών.

 ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ
Ένα από τα πιο  ασυνήθιστα δώρα της Κίνας αποτελούν το Γιν Τσανγκ, δηλαδή οι σφραγίδες υπογραφή. Οι Κινέζοι εδώ και 2000 χρόνια βάζουν την υπογραφή τους με μια σφραγίδα. Για τον αυτοκράτορα ήταν το σύμβολο της θέσης του, για τους μανδαρίνους και στρατιωτικούς το αναγνωριστικό σημείο τους. Ακόμη σήμερα οι Κινέζοι έχουν την προσωπική τους σφραγίδα την οποία χρησιμοποιούν ως υπογραφή.

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ    (    9    )
Αν και για τους περισσότερους ο αριθμός 9 είναι ένας κοινός αριθμός, για τους αρχαίους Κινέζους φιλόσοφους είχε ιδιαίτερη σημασία. ΄Ετσι ώστε η αριθμολογία να αποτελεί μια υπερφυσική τέχνη, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της κινεζικής αρχιτεκτονικής ειδικό στα βασιλικά κτίσματα.
Στην αρχαία κινεζική φιλοσοφία ο ουρανός συμβόλιζε το αρσενικό Γιανγκ η γη το θηλυκό Γιν. Εφόσον οι αριθμοί θεωρούντο μυστικό τμήμα του σύμπαντος, οι Κινέζοι θεωρούσαν τα μονά νούμερα αρσενικά ενώ τα ζυγά θηλυκά. Το 9 όντας το τελευταίο μεγαλύτερο ψηφίο θεωρήθηκε ως το απόλυτο αρσενικό και συνδέθηκε με την ιδέα του απόλυτου σεβασμού στον ουρανό. Επομένως το 9 συμβόλιζε την απόλυτη κυριαρχία του αυτοκράτορα που ήταν γιος του ουρανού. Γι αυτό το λόγο ο αυτοκράτορας θα επικοινωνούσε φυσικά και θα προσέφερε θυσίες στον ουρανό από έναν κόσμο που θα αποτελούνταν από πολλά 9. Γι αυτό το 9 και τα πολλαπλάσια του εφαρμόζονταν σε βασιλικές κατασκευές και σχέδια. Τα αρχαία ανάκτορα κτίζονταν πάνω στην δομή του 9, έχοντας σχέση με αυτό στο πλήθος, μέγεθος, σε πόρτες, παράθυρα, κίονες, σκάλες ή προσθήκες.  
Συνέχεια στην  επόμενη ανάρτηση για την ΚΙΝΑ σε λίγες ημέρες. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου