ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

Τι θα ισχύσει για τις εξετάσεις του Λυκείου

ΚΑΤΑ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

02/02/2015
Από το τρέχον σχολικό έτος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανακοίνωσε και επίσημα το υπουργείο Παιδείας.

Παράλληλα, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος 9,5 και αναστέλλεται το μέτρο της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ παγώνει επίσης η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Το υπουργείο ανακοίνωσε ότι «προτίθεται να προτείνει» τα παραπάνω μέτρα στον πρωθυπουργό προκειμένου να τα περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.
«Μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και σε βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους» , σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α και της Β Λυκείου θα επιλέγονται αποκλειστικά από την διδαχθείσα ύλη, ενώ οι καθηγητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Τράπεζα Θεμάτων συμβουλευτικά.
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το υπουργείο αναφέρει ότι η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο.
Δεδομένου όμως ότι «οι τρέχουσες διαδικασίες "αξιολόγησης" δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες».
Ειδικότερα, για τις εξετάσεις Λυκείου:
1. Για το τρέχον σχολικό έτος (2014-2015) οι εξεταστικές διαδικασίες και ρυθμίσεις που αφορούν τηναπόλυση από το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών της Γ' Λυκείου παραμένουν ως έχουν.
2. Δεδομένων των πολλών προβλημάτων που έχουν ανακύψει, σε σχέση με τον βαθμό προαγωγής, και προκειμένου να δοθεί χρόνος για την αναγκαία εις βάθος μελέτη του θέματος, επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006.
3. Απαιτείται να ενισχυθεί ο αυτόνομος διδακτικός και παιδαγωγικός ρόλος της Λυκειακής Βαθμίδας. Στις επικρατούσες συνθήκες, το να συνυπολογίζεται ο βαθμός των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αντιβαίνει αυτόν τον στόχο, ενώ οι σχετικές διατάξεις του υπάρχοντος νομικού πλαισίου δεσμεύουν προκαταβολικά και με τρόπο αντιπαιδαγωγικό το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για επόμενα έτη. Για αυτό τον λόγο, και μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος,η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους.
4. Η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την «Τράπεζα θεμάτων» για τους μαθητές και μαθήτριες της Α' και Β' Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από την διδαχθείσα υλη. Η «Τράπεζα θεμάτων» μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά.

ΠΗΓΗ : "  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ  " 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου